Slotbouten. ja of nee?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Komt zometeen een nieuwe set wielen onder mn auto en aangezien ik veel verschillende ervaringen/meningen lees/hoor, vroeg ik me af hoe er hier over gedacht wordt.

Had op mn oude wielen altijd slotbouten zitten totdat er een keer eentje dolgedraaid was en de bout er met veel pijn en moeite uitgehaald moest worden.
Daarna nooit meer gebruikt.
Maar goed, dit waren dus gare oude wielen...
Vraag me af of het nu toch aan te raden is bij een verse set velgen.

Ik weet dat als ze je wielen willen hebben ze er toch wel onder vandaan trekken (met of zonder slotbout).
Maar zonder slotbouten wordt het wel erg simpel/aantrekkelijk om ze los te halen.
En misschien zijn de slotbouten tegenwoordig ook beter dan vroeger. (Ik had ze nog met drie van die puntjes... De versies van nu zien er degelijker uit)

Dusss...
Wie heeft ze? Wat zijn de ervaringen?
Merken? (McGard, Kleeblatt)
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Het is afhankelijk van de persoon die er mee bezig is. Een slotbout dien je altijd handmatig met een sleutel los en vast te draaien. Ikzelf heb nog nooit een slotbout van mezelf kapot gedraaid. Ik zet ze dan ook op een lager moment vast, met een beetje vet eraan.

Nooit gedonder.

Wij verkopen beide types, Kleeblatt en McGard. Beide zijn uitstekende slotbouten, echter altijd met beleid behandelen.

Gr. Maarten
Hoezo haat - liefde verhouding?!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

net wat je zelf zegt, als ze uit zijn op je velgen dan hebben ze ze er toch zo onder vandaan, met of zonder....

je hebt er van die doppen voor met links draad er in, dat gecombineerd met een electrische slagmoersleutel en je bent ze zo kwijt.

ik heb in ieder geval geen slotbouten, maar ik heb dan ook de mazzel dat mijn auto's vrijwel altijd op het erf geparkeerd staan...
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ik heb slotbouten van Mcgard icmmet tapeinden.
Hebben ze dus een wat langere sleutel voor nodig
idd nooit met lucht losses/vastzetten.
verder geen problemen.
Born Grippy
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Mijn slitbouten liggen in mijn dashboardkastje.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik ga ze gewoon toch maar weer eens proberen.
Zou er gewoon behoorlijk pissig van worden als een stel etters ze dr onder vandaan trekt. (helaas heb ik niet de luxe van een erf en staat hij gewoon in de ghetto..... :-( )
Slotbouten maakt dat op zn minst iets minder makkelijk.
Als iemand echt iets van je wilt jatten dan kun je daar toch weinig tegen doen. Je kan ze alleen maar vertragen...
Maar dat is nou eenmaal de wereld waarin we leven.

Die McGard/Kleeblatt dingen zien er op zich wel degelijk uit. Zet verder altijd alles met handgereedschap vast.
Plaats reactie