Help Draagarmen megane rs!

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

Yo mensen!

Ik weet niet of dit de juiste area is om de vraag te stellen maar zet hem toch maar even neer.
Ik hoop dat mensen wat tips/ideeën hulp kunnen bieden.

Ik heb een renault megane rs 225 bouwjaar 2005.

Zojuist geconstateerd dat mijn voorste draagarmen ( de achterste rubbers ) voor zo 75% zijn gescheurd... Nu heb ik bij de renault dealer geïnformeerd wat 2 nieuwe draag armen zouden kosten en schrok hier nogal van.
Kosten bedragen €183,- euro ex btw.
Dit vind ik enorm hoog en hoop een andere oplossing tegen te kunnen komen. Wellicht qua rubbers eruit persen en nieuwe kwaliteit rubbers erin persen o.i.d.?

Graag hoor ik snel van jullie bevindingen/ervaringen hier in.

Groetjes,

Benjamin
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon aftermarket zoeken...

Je kan de Brezan bellen, autoparts online of je tikt op www.ebay.de Querlenker Megane in, ze zijn van alle motorvarianten hetzelfde, dus dat is makkelijk.
Kwaliteit zou ik niet zo bang voor zijn, ookal doen ze het half zo goed, ben je voor de komende 5 jaar weer onder de pannen.
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

Steven schreef:Gewoon aftermarket zoeken...

Je kan de Brezan bellen, autoparts online of je tikt op http://www.ebay.de Querlenker Megane in, ze zijn van alle motorvarianten hetzelfde, dus dat is makkelijk.
Kwaliteit zou ik niet zo bang voor zijn, ookal doen ze het half zo goed, ben je voor de komende 5 jaar weer onder de pannen.

Ja aftermarket zoeken zo makkelijk is dat niet.... Helemaal vanwege het feit dat de megane rs weer zo een special onderstel heeft. En ik het niet kan permitteren om de verkeerde draagarmen te kopen aangezien als ik ze haal ik het door een garage laat doen moet ik 100% pas garantie hebben anders zit ik dubbel in de kosten namelijk.

Een brezan of een autotechnica die hebben me al is eerder verkeerde stabilisator stang en spoorstang geleverd ( te kort/klein ) voor me megane rs. En zat ik wederom vast om het bij de dealer te bestellen.

Groet,

Benjamin
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Google eens op wishbone Megane RS? Zie de eerste hit van KTEC.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Trouwens heb jij een plaatstalen draagarm eronder of een aluminium gietstuk? Wat ik zie dat KTEC ook een plaatstalen gebruikt, die gewoon exact hetzelfde is als alle andere motorvarianten als wat ik reeds eerder zeg.

Beetje googlen :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

183 voor twee volledige draagarmen incl rubbers bij de dealer vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Dacht jij voor 3 tientjes de stuk een draagarm mee te nemen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

Goedenavond,

Het is €183 euro per stuk... Ex de btw nog. En nee weet dat je voor zo een auto niet voor 3 tientjes per stuk kan mee nemen. Kom niet van pluto ofzo...

Dit was ik zojuist tegen gekomen :

Www.mijnautoonderdelen.nl

Via mij kenteken geven ze wel de juiste type aan. 2 soorten leveren ze 16mm en 18mm.

Iemand die toevallig weet hoeveel mm je moet hebben voor een rs?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Op de internet shops zie ik prijzen van rond de 5 tientjes voor de complete draagarmen, en 15euro voor de rubbers,..
Er zit wel verschil in de rs225 en de r26/r26r draagarmen.
Racing is the best way to convert money into noise
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Born Grippy
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

powerflex heeft tegenwoordig ook rubbers voor de megane rs in z'n assortiment. Mocht je interesse hebben in betere draagarmem met sterkere rubbers kan je even een kijkje nemen op het forum van rsmegane.com. Daar is iemand die bezig is met betere draagarmen
- Megane RS R26 -
Plaats reactie