Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)

Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby BlueClioRS » Wed 22 Oct 2014 19:08

Hallo mede Renault rijders,


Ik ben aan het twijfelen of ik mijn Clio B RS182 ga voorzien van een schroefset ....
De reden is dat ik optisch lager ik wil en voornamelijk de wegligging verbeteren.

Momenteel zitten er Cup dempers op met Eibach Pro-Kit veren. Ik ben absoluut niet tevreden over de wegligging.
Tuurlijk stuur de Clio wel iets strakker , maar toch...
Waar ik me vooral aan stoor is dat de Clio behoorlijk overhelt bij het nemen van een scherpe bocht.

Dus tijd voor een straffer onderstel, maar dan wel voor straat gebruik. :grin:


Wie van jullie heeft er een Bilstein of KW set op zijn Clio B RS en wat zijn jouw ervaringen?



Bedankt voor je reactie!


Mvg,

D Hulst.
BlueClioRS
 
Posts: 88
Joined: Sat 27 Aug 2011 16:40

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Arco » Wed 22 Oct 2014 20:15

Wellicht eens de stabilisatorstangrubbers vervangen door een stuggere variant ?
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Martijn Kool » Wed 22 Oct 2014 21:36

daar zal de clio iets directer van worden arco, maar hij gaat er echt niet veel minder om overhellen.

B14 is top of the line, KW variant 1 niet, dat is een instapper, de laagste klasse van KW. Beetje appels met peren vergelijken. Als je puur de beste set wil, ga dan voor de B14 set.

De demper daarentegen bepaald niet hoever je auto inveert, dit doet de veer. Er zullen degelijke veren bijgeleverd worden bij de B14 set wat nog goed te doen is op straat lijkt me, wil je nog minder overhellen dan zul je naar nog hardere veren moeten gaan, maar je moet je afvragen of je dat wilt op straat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Martijn Kool » Wed 22 Oct 2014 21:39

en laag staat dan wel mooi, te laag wordt je wegligging niet beter van. je draagarm gaat dan onder een ongunstige hoek staan wat bumpsteer veroorzaakt. dit is ook wel op te lossen maar dan kom je bij cup onderstel onderdelen uit (de race cup variant bedoel ik dan)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Daan2D » Wed 22 Oct 2014 22:44

Het beste wat bilstein voor de rs maakt is waar het voor kw pas begint.
De variant 1 is gelijk aan de p14 set. De variant 2 is instelbaar in demping voor de rest de zelfse poot als de v1.
Hierbij bied kw v1 wel al camber verstelling met bijgeleverd bouten.
Keihard zijn ze beide niet, maar daar ben je ook niet naar opzoek voor je straat auto.

Wil je ze met standaart mounts monteren of overweeg je ook solid topmounts van pure of ktec?
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2243
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Simpelveld
Car: Megane 2 RS

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Geert » Thu 23 Oct 2014 9:57

de upside down zuiger techniek van de bilstein dempers maakt de dempers stukken sterker wat ze beter geschikt maakt voor autosport doeleinden.

Links bilstein en rechts "standaard"
Image

H&R schroefsets maken gebruik van deze bilstein inserts tegenover de koni inserts van KW.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Tim » Thu 23 Oct 2014 11:06

Is dat ook bij de B14 zo Geert? Wel een geinig plaatje, ik krijg binnenkort de B16 binnen.
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Daan2D » Thu 23 Oct 2014 11:17

De B14kit voor de clio rs heeft het ook zo (Y)
Voor het circuit werk is het beide niks, clio rs met p14 kit werd ik zeeziek in op spa zo erg helde hij over :S
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2243
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Simpelveld
Car: Megane 2 RS

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby tutuur » Thu 23 Oct 2014 12:35

Heb zelf een H&R monotube (bilstein dempers dus) setje op de dci zitten, niks over te klagen!

Die van mij staat dan wel op z'n alles laagst maar comfort is vergeleken met de voorgaande Vmaxx goed te noemen, ook het nodige gooi en smijtwerk op de ring had ie geen moeite mee!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14244
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Geert » Thu 23 Oct 2014 12:45

Ik heb een hele reeks aan schokbrekers geprobeerd door de jaren heen. Waar onder kw variant 2 en h&r. En was over de h&r toch het beste te spreken.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: Bilstein B14 of KW Variant 1 ????

Postby Martijn Kool » Thu 23 Oct 2014 15:56

ik dacht dat b14 top of the line was, oeps.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Return to Wegligging



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group