Draagarmrubber Clio Williams

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)

Draagarmrubber Clio Williams

Postby Kimson » Sat 3 Jan 2015 11:36

Ik heb mijn draagarmrubbers verwijderd uit clio Williams draagarmen maar er blijft vrij veel rubber id opening plakken... Iemand goeie tips of tricks om de openingen zuiver te krijgen?
Kimson
 
Posts: 98
Joined: Mon 2 Oct 2006 16:46
Location: Westerlo-België

Re: draagarmrubber

Postby Arco » Sat 3 Jan 2015 11:38

branden, dremel.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: draagarmrubber

Postby Kimson » Sat 3 Jan 2015 12:01

Branden is idd mss een goeie optie
Kimson
 
Posts: 98
Joined: Mon 2 Oct 2006 16:46
Location: Westerlo-België

Re: draagarmrubber

Postby Kimson » Sat 3 Jan 2015 14:19

Langs de andere kant ga je met de brander mss het metaal beschadigen?
Kimson
 
Posts: 98
Joined: Mon 2 Oct 2006 16:46
Location: Westerlo-België

Re: draagarmrubber

Postby Steven » Sat 3 Jan 2015 19:49

Bij een williams druk je de rubbers eruit met complete buitenbus, dus er kan geen rubber blijven plakken, dan heb je namelijk de buitenbus nog laten zitten.
Als je de nieuwe 'bussen' (met het rubber erin dus) hebt liggen zie je toch wel wat de bedoeling is?

Hier even een (tijdelijk) ebayplaatje:
Image

Je ziet duidelijk de zilvere bussen, met daarin het rubber en de binnenbus in de zwarte draagarm zitten.
Die gehele bus moet je eruit persen (of lomp slaan of extreme bankschroef).
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: draagarmrubber

Postby bozothenutter » Mon 5 Jan 2015 9:28

en niet vergeten te controleren of de bussen in lijn staan (dmv een draadeind oid)...ben ik nu mee bezig....kutklus... blokje... hamertje tik!....te ver...niet ver genoeg enzovoort... :grin:
bozothenutter
 
Posts: 663
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Re: draagarmrubber

Postby Steven » Mon 5 Jan 2015 10:35

Dat kun je het best gewoon doen tijdens monteren, eerst 1 bout erin, volgende er deels in, oplawaai tegen de draagarm en klaar!

De stalen buitenbussen van powerflex heb ik overigens eerst in de werkbank gelast aan de draagarm en daarna ook gewoon met geweld gemonteerd ;)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: draagarmrubber

Postby bozothenutter » Mon 5 Jan 2015 10:49

Steven wrote:Dat kun je het best gewoon doen tijdens monteren, eerst 1 bout erin, volgende er deels in, oplawaai tegen de draagarm en klaar!

De stalen buitenbussen van powerflex heb ik overigens eerst in de werkbank gelast aan de draagarm en daarna ook gewoon met geweld gemonteerd ;)


staat de binnenbus tenopzichte van de buitenbus dan niet onder spanning?
ideale situatie is dat de binnenbus parallel loopt aan de buitenbus (minimale spanning op het flexible gedeelte)
bozothenutter
 
Posts: 663
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Re: draagarmrubber

Postby Steven » Mon 5 Jan 2015 14:15

Nou voor de originele rubbers heb je op zich wel gelijk, al haal je de fijne afstelling wel uit de flexibiliteit van het rubber, als die 1 graad of wat scheef staat is dat ook geen ramp, daarom zit juist die flexibiliteit in het rubber. Ik vind het uberhaupt origineel 'n prutconstructie ;)

Bij die powerflex was de uitlijning trouwens best goed, ik heb volgens mij niet eens een hamer nodig gehad, verder buigt dat slappe draagarmpje ook nog wel iets mee. :D
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: Draagarmrubber Clio Williams

Postby Kimson » Thu 8 Jan 2015 19:53

@steven. Bedankt voor de info. Was nogal lomp v mij ☺
Kimson
 
Posts: 98
Joined: Mon 2 Oct 2006 16:46
Location: Westerlo-België

Re: draagarmrubber

Postby Daan2D » Thu 8 Jan 2015 20:52

De powerflex rubbers van tegenwoordig is niet meer met die buitenring die gelast moet worden.
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2243
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Simpelveld
Car: Megane 2 RS

Re: Draagarmrubber Clio Williams

Postby Steven » Fri 9 Jan 2015 12:15

Nou geloof mij maar Daniel, las ze nog maar gewoon even vast hoor...

Ik had medio 2013 namelijk ook het 'nieuwe' type die je ook gewoon zou moeten kunnen persen, de ene kon je met 2 vingers eruit drukken en de andere donderde gewoon al uit de draagarm als je 'm op z'n kant hield :D
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Return to Wegligging



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group