Zwabberen en naar rechts trekken

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Ratjuh-1974
Berichten: 5
Lid geworden op: di 7 jun 2016 8:43
Car: Renault kangoo

Hallo

Ik heb een kangoo uit 2001
En heb wat vragen.

Hij zwabbert best wel erg en dat merk ik als ik op de snelweg rij en laat het gas los dan voel ik het best wel in het stuur.
Uitlijnen staat zowiezo als eerste op mijn lijstje want stuur staat een slagje naar rechts.
En als ik het stuur lost laat op een recht stuk trekt hij sterk naar links.
Daar ga ik al vanuit dat hij uit gelijnd moet worden.
Maar het volgende ding is dat als ik over putdeksels rij dan klapt dat best wel.
Nu vermoed ik dat de schokdempers of veren verstelen zijn?

Zou het zo zijn is het een makkelijk zelf te maken ?
Ik heb het geluk dat mijn dochter leerling automonteur is.
Maar wij doen veel samen klussen aan onze auto's.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik beschreven heb.

Groetjes maria
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wat er wel en niet helemaal goed is durf ik geen uitspraken over te doen, wellicht rubbers, kogels en/of schokbrekers maar ik zou dat eerst eens goed nakijken en indien nodig vervangen en daarna pas de auto uit laten lijnen. Als je hem eerst uit laat lijnen en daarna moet de hele boel los om iets anders te vervangen, kan je hem daarna opnieuw uit laten lijnen.

Succes!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

bandenspanning?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Kijk even draagbare rubbers , fusee en stuurkolom speling na, dat zijn de meest voorkomende dingen met die klachten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mag ik je vragen naar de onderhoud? je koopt een 2e hands auto, van 15 jaar oud. Niet duur natuurlijk. Maar zo'n auto heeft vast een hele pak onderhoud nodig. Laat hem eerst controleren bij een garage wat er allemaal vervagen dient te worden. Niet op voorhand zelf gaan repareren wat misschien niet helemaal nodig is.
Ratjuh-1974
Berichten: 5
Lid geworden op: di 7 jun 2016 8:43
Car: Renault kangoo

Ik ben terug geweest bij de garage.
En kon terug komen en dan zouden ze het nakijken en maken.
Ik heb zelf het ideedat het de veerschotel rechtsvoor is (als je in de auto zit)
Want ik heb ontdekt dat er onder de bout van de veer een doekje zit dus ik denk dat daar het probleem zit.
Dus ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is.

Hij is pas gekeurd en de reparatie punten op dat rapport waren : stofhoes/kogel dicht niet af.
En 1 band met te weinig profiel.
En de distributie riem is vervangen.

Hij doet het goed alleen dat rare gevoel en klappen in het stuur.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ratjuh-1974
Berichten: 5
Lid geworden op: di 7 jun 2016 8:43
Car: Renault kangoo

Abel schreef:mag ik je vragen naar de onderhoud? je koopt een 2e hands auto, van 15 jaar oud. Niet duur natuurlijk. Maar zo'n auto heeft vast een hele pak onderhoud nodig. Laat hem eerst controleren bij een garage wat er allemaal vervagen dient te worden. Niet op voorhand zelf gaan repareren wat misschien niet helemaal nodig is.
Plaats reactie