Jammer dat we Jeroen niet meer zoveel zien . Was altijd wel lachen met die gast. Vooral die mooie schuur van hem (spaanse polder toch?).Haas schreef:vind dat nog steeds een magisch persoon.. al duizenden verhalen over gehoord, maar ik heb m nog nooit gezien of gesproken. Soort van mytische held zeg maar-Ray- schreef:de zaak niet, de persoon wel
Iedereen kan torsie verstellen van Ravensburger
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dan hoor ik niet bij die eerste we
idd Spaanse Polder, Vliststraat. is nu helemaal afgebrand dat hele rijtje...
idd Spaanse Polder, Vliststraat. is nu helemaal afgebrand dat hele rijtje...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 17:24
- Locatie: Tilburg
Nou, vandaag aan een kant m12 schroefdraad getapt.. m12 bout met dop en ringen. steeksleutel erop en draaien maar. na een tijdje bang.. bout kapot gedraaid.
ik ga er nu echt mee stoppen..
Heeft niemand een achteras liggen die ik over kan nemen ??
ik ga er nu echt mee stoppen..
Heeft niemand een achteras liggen die ik over kan nemen ??
Megane Coupé 2.0 8v
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat is het ook, je moet er ook niet aan blijven draaien, dan draai je het juist stuk. beetje op spanning draaien en dan rammen in het midden waar de 2 assen bij elkaar komen.Peterrrr90 schreef:Nou, vandaag aan een kant m12 schroefdraad getapt.. m12 bout met dop en ringen. steeksleutel erop en draaien maar. na een tijdje bang.. bout kapot gedraaid.
ik ga er nu echt mee stoppen..
Heeft niemand een achteras liggen die ik over kan nemen ??
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 17:24
- Locatie: Tilburg
Ja oke maar bij mij is de rechtse kant in het midden al los maar aan de buitenkant nog niet..
Megane Coupé 2.0 8v
Waarom rammen jullie die assen niet gewoon dóór?
Met de ene de andere eruit. Flinke hamer, succes verzekerd.
Met de ene de andere eruit. Flinke hamer, succes verzekerd.
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 17:24
- Locatie: Tilburg
werkt nie heb ik al geprobeerd met een dikke hamer van 4 kilo..
Megane Coupé 2.0 8v
Dan heeft n schroef helemaal geen zin.
Blijven slaan
Blijven slaan
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
En dan een keer mis slaan en je achterscherm in elkaar.. oleeeRiël schreef:Dan heeft n schroef helemaal geen zin.
Blijven slaan
Ik heb dat ook al eens geprobeerd maar echt lekker rammen kun je niet met al dat blik in de buurt, uiteindelijk ging ie met de bout/dop combinatie wel los.
hoe doe je dat precies dan? daar is toch geen ruimte tussen die 2 assen waar je op kan slaan? of moet je gewoon slaan op het deel waar die as inzit?Ronald1916V schreef:...en dan rammen in het midden waar de 2 assen bij elkaar komen.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Inderdaad, werkt uitstekend, makkelijkste is als je een losse torsiestaaf hebt liggen, die zet je op de andere en bam bam, klaarRiël schreef:Waarom rammen jullie die assen niet gewoon dóór?
Met de ene de andere eruit. Flinke hamer, succes verzekerd.
(Dan heb je dus ook geen kans dat je je zijscherm in mekaar mept )
Nee, niet helemaal. Maar het middelste stuk is 'open' (althans, daar zit een stukje blik tussen de twee assen). Je kan dus, door de ene as verder naar binnen te slaan, de andere as naar buiten meppen -> zelf totdat de vertanding eruit valt.
Zodoende hebben beide assen al bewogen en krijg je hem door er aan de andere kant te meppen, of gewoon te trekken, veel beter uit.
Zodoende hebben beide assen al bewogen en krijg je hem door er aan de andere kant te meppen, of gewoon te trekken, veel beter uit.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zit een blokje tussen inderdaad, op het moment dat ie uit de vertanding valt kun je hem naar buiten meppen, en als je de ene kant er uit hebt kun je de andere kant er ook eenvoudig uit meppen
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 17:24
- Locatie: Tilburg
Heeft er iemand een achteras liggen voor een megane coupe.. die ik kan kopen?? de mijne wil dus echt niet los he ..
Megane Coupé 2.0 8v
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zat voor mijn 19 16v al over dezelfde optie te denken, gezien ik deze rot klus binnenkort ook zal moeten doenPeterrrr90 schreef:Heeft er iemand een achteras liggen voor een megane coupe.. die ik kan kopen?? de mijne wil dus echt niet los he ..
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 17:24
- Locatie: Tilburg
Ja oke.. maar laag voor en hoog achter ziet er ook niet uit vind ik.
Megane Coupé 2.0 8v
jawel!jacques schreef:Het is niet verplicht om je achteras te verlagen.
effe extra moed voor roald en peter, gewoon blijven rammen erop, hard en veel! op een bepaalde moment begint het echt te schuiven, de mijne zaten ook ongelooflijk vast en uiteindelijk is het toch gelukt!
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a87/fo ... rsiein.jpg[/img]
aan de rechtse kant de as erin geslagen
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a87/fo ... sieuit.jpg[/img]
en aan de linkse kant kwam ie er dan mee uit
bij dit proces viel er wel een alu kleurig plaatje op de grond...
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a87/fo ... rlaagd.jpg[/img]
resultaatfotootje in de gietende regen een kwartiertje later
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 17:24
- Locatie: Tilburg
Netjes FS1
Megane Coupé 2.0 8v
Zaterdag is de KW-set er.....
Net al ff achter de dopjes gekeken.
De dopjes gingen er al heel moeilijk vanaf
Allen roest weggekrabt en lekker in de WD40 gespoten
Zal mij benieuwen hoe het los gaat....
Ze zijn bij deze auto wel al een keer vervangen dus misschien zit het iets losser...
Net al ff achter de dopjes gekeken.
De dopjes gingen er al heel moeilijk vanaf
Allen roest weggekrabt en lekker in de WD40 gespoten
Zal mij benieuwen hoe het los gaat....
Ze zijn bij deze auto wel al een keer vervangen dus misschien zit het iets losser...
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
OOk maar eens dit topic weer doorlezen .. de mijne mag er ook aan gaan geloven binnenkort ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
kom maar langs. trek m zo omlaag
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is wel heel laag, loopt dat niet aan?
Wanneer heb je tijd?Martijn Kool schreef:kom maar langs. trek m zo omlaag
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zaterdag
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hij flikt het hoor... ik kan het wetenMartijn Kool schreef:kom maar langs. trek m zo omlaag
Immer wieder die verdammte Holländer
kan ik ook hoor jeff jijzelf btw ook....
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat krijg jij niet aan het aanlopen. trek je torsiestangen er maar uit en rij zonder, zelfs dan loopt het nog niet aan bij een 19. die stangen breken nog wel is bij 19's en zelfs dan kun je er nog gewoon mee rijden (dan rij je dus op het einde van je schokdempers)Jeff rsi schreef:mag je mijne ook doen
ik twijfel nog hoeveel....
Wat is jullie ervaring?
Is een standaard R19 16V met 15inch 195/50/15
Laag is mooi maar het moet allemaal net niet aanlopen
bij mijn 19 destijds kreeg ik ze niet los(ook niet M12, werkplaatspers, heet stoken, dat was echt ongelofelijk), maar alle 5jes, clio's die ik heb verlaagd ging prima. soms moest ik er nieuwe draad in tappen (M12) maar das geen probleem.
wat ook goed werkt is:
(ik gebruik altijd bakbouten, das 10.2)
kop eraf slijpen, moer eraan, erin draaien met griptang oid en minimaal dop 30, dan kun je met een diepe dop er een luchtsleutel op zetten. dat beukt nog ff wat extra
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl