Kuipstoel herbekleden

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

De stoelen die in mn gt zaten zijn erg verkleurd/versleten/kapot. Het ooit zo mooie knalrood is nu meer vies-roze... (U)

Nu vind ik het eigenlijk zonde (en duur... :~ ) om nieuwe stoelen te kopen. (ik wil ook geen lelijke stoelen/slechte kwaliteit...)
Helemaal aangezien de stoelen, op de stof na, nog helemaal perfect waren.
Ook over het model was ik erg te spreken. Vorm/zit was ik erg blij mee.

OMP eco

Nu dacht ik dus aan het opnieuw stofferen van de stoelen.
Laten doen is ook een mogelijkheid maar kan ook behoorlijk prijzig zijn...
Ik wil GEEN leer skai/etc... gewoon het normale velours wat er op zat.
Helaas zit er in dat "normale velours" ook Nomex...
Dus de stof kost ook een aardige duit...
Maar nogsteeds een stuk minder dan nieuwe stoelen!

stof voor 2 stoelen

Heeft iemand hier ervaringen/tips/trucs/suggesties/adviezen/do's/dont's/...???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een naaister vinden?

Oude stof eraf, en dat laten namaken. Of inderdaad opnieuw laten doen. Ik denk dat het voor de kuipjes relatief makkelijk is.

En zoals je zegt: als je zeker weet dat dit goed en lekker zit, is het het geld ook wel waard of niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zou toch echt voor een stel nieuwe stoelen gaan hoor, zoveel geld in die oude stoelen steken schiet naar mijn mening niet op.
De oude stoelen kun je ook avst nog wel verkopen voor een aantal tientjes op z'n minst?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Laten doen kost wat maar dan heb je ook wat. Dan ziet het eruit alsof het origineel is. :)

Bij jou in de buurt zit van der Jagt.

http://www.jagtstoffeerderij.nl/index.php?id=0

Daar zijn mijn stoelen opnieuw bekleed met leer. Maar stof kan uiteraard ook. :smile:

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_5992.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als ik die prijs van die stof zie wordt het een duur grapje. Kun je die stof loshalen van de stoel? Anders wellicht in de wasmachine pleuren met een kleurtje erbij. Lelijker als roze kunnen ze er niet uitkomen :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik zie echt niet in waarom ik volledig nieuwe stoelen zou moeten kopen als die dingen van mij nog perfect zijn op de stof na.
Vind het een beetje bullshit om vanwege een vale/kapotte stof volledig nieuwe stoelen te moeten kopen.
Nieuwe stoel (degelijk) kost zo 4 a 500 euro.
stel ik koop de (dure) originele stof dan ben ik voor 150 euro klaar en heb ik weer twee goeie stoelen.
Lijkt mij het geld dus echt wel waard.

Maar dan moet ik ze wel gratis laten stofferen (of zelf doen).
Heb er nu een maat van me naar laten kijken die wel redelijk handig is met meubels. Eens kijken of hij er wat mee kan.

Laten doen door iemand met ervaring is natuurlijk altijd beter.
En dan heb je ook echt zgan stoelen. (zie Roy. Ik wist trouwens dat jij dat ooit had laten doen. Mooi werkje hoor)
Maar goed, zoals Roy ook aangeeft, daar betaal je dan ook voor.
De stof hergebruiken is niet mogelijk. Ik dacht namelijk ook al aan verfen ofzo, maar de stof is gewoon te versleten (en kapot op sommige plekken) om nog te gebruiken.

Ik ga eerst wel eens wat aan(laten)klooien met goedkope stof. Soort van testje. Als dat er redelijk ok uitziet (ben redelijk makkelijk als het om het uiterlijk gaat... :D ) dan doe ik de duurdere stof op dezelfde manier.

Ik hou jullie op de hoogte van dit kleine projectje! :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wat ik had begrepen over het opnieuw bekleden van kuipstoelen is dat het erg bewerkelijke handelingen zijn. Dus goedkoop zal het zeker niet zijn. Sparco verkoopt nieuwe bekleding los, OMP weet ik niet (mischien eens informeren bij biesheuvel autosport?) Voor iets meer dan 150 euro heb je the autosport company al nieuwe qsp stoelen. :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

@Roy; kan jij een indicatie geven wat jij kwijt was dan voor het opnieuw bekleden?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

vriend van me heeft de bekleding er afgetrokken.
hier een (onduidelijke) foto van het kale frame.
[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TLB6J ... 0755_n.jpg[/img]

Bekleding kwam er in één geheel als een soort van sok vanaf.
Zat volgens hem wel vrij ingenieus in elkaar zo'n stoel....
Wordt nog lastig om het weer mooi in elkaar te zetten.

Hij gaat het nu eerst proberen met een goedkopere stof. Kijken of het uberhaupt een beetje netjes te krijgen is. Voordat-ie 150$ aan stof verkloot... :D

Als het allemaal niks wordt kan ik altijd nog eens kijken of ik iemand kan vinden die het voor me in elkaar kan zetten. Als dat niet al te veel gaat kosten tenminste. (Roy, ben ook wel benieuwd eigenlijk naar jouw kostenplaatje voor die stoelen.... PM mag ook)
Zie namelijk dat Biesheuvel ook Sparcootjes heeft staan voor nog geen 180E...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik weet niet hoe je stoel in elkaar zit. Wat ik wel weet is dat de leren bekleding van de R19 16V met allemaal metalen krammetjes vast zit aan metalen balijnen. Xabre kwam toen met een tip om die krammetjes te vervangen door tye-wraps en dat maakt het installeren van de bekleding een stuk gemakkelijker. Ik heb zelf de bijrijders stoel en de zitting van de achterbank overnieuw van een gerepareerde bekleding voorzien.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Laat ik het zo zeggen, bekleden is duurder dan een nieuwe stoel... :wink:
Al weet ik niet of stof even duur is als leer. Ook was het GT5 logo borduren vrij prijzig. :)
5 GT Turbo '88 GT5
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Mijn persoonlijke ervaring leert dat een opnieuw beklede stoel nooit zo strak in het vel zit als een nieuw te kopen stoel.
Vind het vaak erg opvallen en lelijk, vooral als de kleuren te fel in het oog springen, maar ook dat is persoonlijk.

Ik zou dus wat meer uitgeven en nieuwe stoelen naar smaak kopen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je bent wel lekker bezig met oude koeien uit de sloot vissen. :P

verveel je je dan zo erg dat je het hele forum af spit? :D
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Inderdaad een ouwe bok.
(0)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

old pocket :) ;-) Zo noemde we een oud collega van ons.. het duurde een half jaar voordat hij wist wat het betekende.. :D
Plaats reactie