Beste Leden,
Ik heb een aanvraag gedaan om mijn Williams compleet te laten spuiten.
Er zitten een aantal min puntjes op de auto.
- 2 putjes op het dak
- Motorkap verroest maar heb er 1 in zeer goede staat.
- Deukje rechts achter het achterlicht
- Roest onder het voor raam.
Dit moet gebeuren inclusief complete auto respray inclusief roest verwijdering.
Ik wil dit in 1 x goed aan laten pakken en niet dat ik over 2 jaar weer terug kan.
Bij Van der Kraats in Zevenhuizen (ZH) kost het mij 1800 euro en in Nieuwegein kost het mij tussen de 2500-3000 euro.
ik zie het tussen de bos tussen de bomen niet meer.
Wat is nou een redelijke prijs voor top werk?
en wie heeft er misschien een adresje voor me in Zuid Holland?
Groetjes
Auto compleet laten spuiten
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op di 1 mar 2011 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
de meeste echte schadebdrijven staan er niet voor te springen
om onze oude gebakkie's te spuiten..
tijd is geld en geld verdienen doen ze meer aan verzekeringswerk.
werk zonder bon??
de namen houd je beter voor je zelf van de bedrijven die dat doen.
is niet echt nieuws wat je op een forum verkondigd lijkt mij.
om onze oude gebakkie's te spuiten..
tijd is geld en geld verdienen doen ze meer aan verzekeringswerk.
werk zonder bon??
de namen houd je beter voor je zelf van de bedrijven die dat doen.
is niet echt nieuws wat je op een forum verkondigd lijkt mij.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
liever voor verzekeringsmaatschappij? Je moest eens weten wat voor kortingen je tegenwoordig moet geven om werk te blijven krijgen van sommige maatschappijen
Werk zonder garantie (bon) kan ook best wit zijn trouwens
Probleem is vaak dat je niet weet wat voor kwaliteit je krijgt als je voor zo'n goedkoop bedrijfje gaat, en als je geen garantie krijgt is dat best een gok. Wil je dat het goed gebeurt dan kost dat gewoon tijd, en uren kosten geld. Een complete overspuiter bij ons begint ook zo rond de 3500 euro, meerwerk als uitdeuken/ontroesten niet meegeteld
Werk zonder garantie (bon) kan ook best wit zijn trouwens
Probleem is vaak dat je niet weet wat voor kwaliteit je krijgt als je voor zo'n goedkoop bedrijfje gaat, en als je geen garantie krijgt is dat best een gok. Wil je dat het goed gebeurt dan kost dat gewoon tijd, en uren kosten geld. Een complete overspuiter bij ons begint ook zo rond de 3500 euro, meerwerk als uitdeuken/ontroesten niet meegeteld
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Prijsverschil kan ontstaan door rekening ja of nee.
Buiten dat komt er bij de een wat zandstralen aan te pas, terwijl de ander wat roestomvormer erop flatst. Had laatst wat delen hier die gewoon langs deurslot en klink waren afgeplakt. Minder werk en goedkoper, maar wel echt beun. En de een poetst stof eruit en de ander niet. Kwaliteit van lakken, washprimer ipv epoxy, allemaal goedkoper maar niet beter.
Deukjes kunnen ze wellicht restylen, dus waarom overspuiten? Is hij voor de rest slecht? Je weet ook niet hoe een 20 jaar oude auto tussen plaatdelen uitziet, dus dat moet misschien ook behandeld worden. Doe je dat niet bestaat ook de kans dat je er over 2 jaar weer staat.
Je hoeft niet de duurste te nemen, maar er komt gewoon echt veel meer bij kijken dan blauwe en blanke.lak.
Buiten dat komt er bij de een wat zandstralen aan te pas, terwijl de ander wat roestomvormer erop flatst. Had laatst wat delen hier die gewoon langs deurslot en klink waren afgeplakt. Minder werk en goedkoper, maar wel echt beun. En de een poetst stof eruit en de ander niet. Kwaliteit van lakken, washprimer ipv epoxy, allemaal goedkoper maar niet beter.
Deukjes kunnen ze wellicht restylen, dus waarom overspuiten? Is hij voor de rest slecht? Je weet ook niet hoe een 20 jaar oude auto tussen plaatdelen uitziet, dus dat moet misschien ook behandeld worden. Doe je dat niet bestaat ook de kans dat je er over 2 jaar weer staat.
Je hoeft niet de duurste te nemen, maar er komt gewoon echt veel meer bij kijken dan blauwe en blanke.lak.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Paul typt wat sneller dan mij zie ik
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hahaha
2x goede raad is alleen maar beter toch?
2x goede raad is alleen maar beter toch?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
1800 zonder bon dus zonder 19% BTW erbij is 2150 euro dus redelijk gelijk
Heemskerk in alpen aan de Rijn of Zaal in Bodegraven zijn wel goeie auto spuiters.
Heemskerk in alpen aan de Rijn of Zaal in Bodegraven zijn wel goeie auto spuiters.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Paul, je had die beun delen moeten zien zal kijken dat ik wat op de mail gooi
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Oke bedankt voor de info allen.
maar nu is als nog mijn vraag wat ik het beste kan doen de ene vraag 3500 euro en een ander 2000 euro ik wil graag advies
Groetjes
maar nu is als nog mijn vraag wat ik het beste kan doen de ene vraag 3500 euro en een ander 2000 euro ik wil graag advies
Groetjes
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ben benieuwd JP!
Ik vind die bedragen sowieso weinig, ik kan niet oordelen over hoe hun werken maar vermoed wel 1 ding.
Voor dit geld gaat ie niet gestript worden maar gewoon afgeplakt en gespoten... Ben voor mijn 5 1750 kwijt geweest.
Zelf alle arbeid verricht behalve het spuiten zelf. Geloof dat materiaal al bijna 1250 euro was....
Voor dit geld gaat ie niet gestript worden maar gewoon afgeplakt en gespoten... Ben voor mijn 5 1750 kwijt geweest.
Zelf alle arbeid verricht behalve het spuiten zelf. Geloof dat materiaal al bijna 1250 euro was....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wij kunnen alleen aangeven waar prijsverschil inzit. Voor 1500 krijg je niks gedaan, dat is nu wel duidelijk denk ik.Clio1985 schreef:Oke bedankt voor de info allen.
maar nu is als nog mijn vraag wat ik het beste kan doen de ene vraag 3500 euro en een ander 2000 euro ik wil graag advies
Groetjes
Je kunt het beste je wensen op papier zetten en info vragen over de punten die we hebben aangegeven. Vraag naar stofjes poetsen, of ze epoxy gebruiken, high solid lakken, deuren afbouwen, steenslag uitschuren en ga zo nog maar een a4tje door.
Waar je zelf mee kunt winnen is bijv bumpers en deuren kaalmaken. Scheelt tijd voor het bedrijf waar je hem aanbied. Trouwens, een echte vaste prijs kunnen ze niet opmaken want wellicht moet er aan je schermen of dorpels gelast worden, of gaan er raamlijsten etc stuk van ouderdom.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
De 5 van Florus is ook bij van de kraats gespoten......en das prima gedaan.
De kosten weet ik niet
De kosten weet ik niet
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mijn GT werd laatst geschat op 2500-3000 voor minimaal strakmaken, voorbewerken, spuiten compleet (binnen en buiten). Dat is zonder dat de auto is bekeken op eventueel extra strakmaakwerk. En de auto is daarbij cómpleet kaal, dus wordt helemaal kaal en los in onderdelen aangeleverd.
Al het extra werk wat erbij komt kijken (en met roest is er altijd extra werk) ga je heel hard omhoog. Alleen roest bij mij verwijderen en herstellen was al 4 cijfertjes.
Al het extra werk wat erbij komt kijken (en met roest is er altijd extra werk) ga je heel hard omhoog. Alleen roest bij mij verwijderen en herstellen was al 4 cijfertjes.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
vind ik nog weinig danMartijnG schreef:Mijn GT werd laatst geschat op 2500-3000 voor minimaal strakmaken, voorbewerken, spuiten compleet (binnen en buiten). Dat is zonder dat de auto is bekeken op eventueel extra strakmaakwerk. En de auto is daarbij cómpleet kaal, dus wordt helemaal kaal en los in onderdelen aangeleverd.
Al het extra werk wat erbij komt kijken (en met roest is er altijd extra werk) ga je heel hard omhoog. Alleen roest bij mij verwijderen en herstellen was al 4 cijfertjes.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Nja feitelijk is het 1 deukje eruit halen en 1 plaatje lassen die putjes trekken ze er zo uit en die deuk ook. dus eigenlijk is het ook alleen over spuiten.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Er zit opzich vrij weinig schade op alleen wat kleur verschil. verder zit er 1 deukje in en 2 putjes maar hij zei al die zijn er nog wel uit te deuken.
Verder is de auto zowel roest vrij op het voor raam na dan.
ik moet wel even een andere motorkap zonder roest scoren dat wel want deze is drama.
Ik zal van de week gewoon nog een x langs gaan met een a4tje wat er moet gebeuren en dan is kijken hoe of wat.
Hoor morgen wat het kost bij een spuiter hier in de buurt dus dan laat ik het jullie nog even weten en jullie zien het resultaat natuurlijk.
Verder is de auto zowel roest vrij op het voor raam na dan.
ik moet wel even een andere motorkap zonder roest scoren dat wel want deze is drama.
Ik zal van de week gewoon nog een x langs gaan met een a4tje wat er moet gebeuren en dan is kijken hoe of wat.
Hoor morgen wat het kost bij een spuiter hier in de buurt dus dan laat ik het jullie nog even weten en jullie zien het resultaat natuurlijk.
Heb wel een nieuwe kap liggen. Heeft wel wat opslag deukjes enz maar iig zeker geen roest...
plus... hij is nu roestvrij omdat je er niets van ziet, maar als je dat zo wil houden, zul je toch moeten gaan graven en eventuele beginnende probleemgebieden NU aan moeten gaan pakken. En dat kost geld.
En respray in de trant van schuren, strak zetten en overblazen is mooi en lijkt goed te werken, maar als je er over 7 jaar nog van wil genieten, dus je een betere basis voor jezelf moeten maken en er dus meer uren = geld in moeten stoppen.
Mij hoor je zeker niet zeggen dat je dat MOET doen, maar het is je eigen afweging: wat is de auto je waard en hoe lang wil je er nog van blijven genieten in deze/betere staat?
En respray in de trant van schuren, strak zetten en overblazen is mooi en lijkt goed te werken, maar als je er over 7 jaar nog van wil genieten, dus je een betere basis voor jezelf moeten maken en er dus meer uren = geld in moeten stoppen.
Mij hoor je zeker niet zeggen dat je dat MOET doen, maar het is je eigen afweging: wat is de auto je waard en hoe lang wil je er nog van blijven genieten in deze/betere staat?
Mijn willy was ook overgeblazen, geen id hoe lang terug maar op de randjes van de deuren en motorkap liet heel veel al los..
Was geen grondverf oid gebruikt maar gewoon nieuw kleurtje er over..
Was geen grondverf oid gebruikt maar gewoon nieuw kleurtje er over..
Let op, het valt idd altijd tegen, ik heb ook eerst een indicatie gekregen, toen ik aangaf dat er echt minimaal werk aan zat, wilde hij hem even zien..., nogmaals bekeken bij de auto zelf, alles besproken....maar toen.
Tijdens het kaal halen, en werken aan de auto kwam er steeds meer bij kijken, zie bijvoorbeeld de foto in mn topic van de motorkap, leek strak, blijkt toch veel kleine plekjes te hebben.
De spuiter geeft gewoon aan, of ik doe het goed, of niet.....
Valt dus altijd tegen, en ze komen altijd wat tegen.
Soms moet je ook een beetje mazzel hebben, maar bedragen tussen de 2500 - 3000 euro voor een nette overspuiter met wat werk is echt niet gek hoor....
Tijdens het kaal halen, en werken aan de auto kwam er steeds meer bij kijken, zie bijvoorbeeld de foto in mn topic van de motorkap, leek strak, blijkt toch veel kleine plekjes te hebben.
De spuiter geeft gewoon aan, of ik doe het goed, of niet.....
Valt dus altijd tegen, en ze komen altijd wat tegen.
Soms moet je ook een beetje mazzel hebben, maar bedragen tussen de 2500 - 3000 euro voor een nette overspuiter met wat werk is echt niet gek hoor....
Ik zie het alsof ik wel heel veel geluk heb met mijn carosserie. Ik was anders op een nieuwe carrosserie al een bedrag tegen de 3000 kwijt geweest. Het is wat de anderen ook zeggen. Wil je het goed doen kost het veel geld en die afweging moet je maken.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Nou afspraak gemaakt bij G&R autoschade.
http://www.gr-autoschade.eu/sitedock/pa ... bsite4.php
21 maart gaat die er naar toe het resultaat zien jullie uiteraard hier of anders op de openingsmeeting
http://www.gr-autoschade.eu/sitedock/pa ... bsite4.php
21 maart gaat die er naar toe het resultaat zien jullie uiteraard hier of anders op de openingsmeeting
Ben benieuwd! Al een prijs afgesproken?
Aha, die dus