Auto compleet laten spuiten

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Beste Leden,

Ik heb een aanvraag gedaan om mijn Williams compleet te laten spuiten.

Er zitten een aantal min puntjes op de auto.

- 2 putjes op het dak
- Motorkap verroest maar heb er 1 in zeer goede staat.
- Deukje rechts achter het achterlicht
- Roest onder het voor raam.

Dit moet gebeuren inclusief complete auto respray inclusief roest verwijdering.

Ik wil dit in 1 x goed aan laten pakken en niet dat ik over 2 jaar weer terug kan.

Bij Van der Kraats in Zevenhuizen (ZH) kost het mij 1800 euro en in Nieuwegein kost het mij tussen de 2500-3000 euro.

ik zie het tussen de bos tussen de bomen niet meer.

Wat is nou een redelijke prijs voor top werk?

en wie heeft er misschien een adresje voor me in Zuid Holland?

Groetjes (Y)
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op di 1 mar 2011 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

de meeste echte schadebdrijven staan er niet voor te springen
om onze oude gebakkie's te spuiten..
tijd is geld en geld verdienen doen ze meer aan verzekeringswerk.

werk zonder bon??
de namen houd je beter voor je zelf van de bedrijven die dat doen.
is niet echt nieuws wat je op een forum verkondigd lijkt mij.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

liever voor verzekeringsmaatschappij? Je moest eens weten wat voor kortingen je tegenwoordig moet geven om werk te blijven krijgen van sommige maatschappijen (N)

Werk zonder garantie (bon) kan ook best wit zijn trouwens :)

Probleem is vaak dat je niet weet wat voor kwaliteit je krijgt als je voor zo'n goedkoop bedrijfje gaat, en als je geen garantie krijgt is dat best een gok. Wil je dat het goed gebeurt dan kost dat gewoon tijd, en uren kosten geld. Een complete overspuiter bij ons begint ook zo rond de 3500 euro, meerwerk als uitdeuken/ontroesten niet meegeteld
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Prijsverschil kan ontstaan door rekening ja of nee.

Buiten dat komt er bij de een wat zandstralen aan te pas, terwijl de ander wat roestomvormer erop flatst. Had laatst wat delen hier die gewoon langs deurslot en klink waren afgeplakt. Minder werk en goedkoper, maar wel echt beun. En de een poetst stof eruit en de ander niet. Kwaliteit van lakken, washprimer ipv epoxy, allemaal goedkoper maar niet beter.

Deukjes kunnen ze wellicht restylen, dus waarom overspuiten? Is hij voor de rest slecht? Je weet ook niet hoe een 20 jaar oude auto tussen plaatdelen uitziet, dus dat moet misschien ook behandeld worden. Doe je dat niet bestaat ook de kans dat je er over 2 jaar weer staat.

Je hoeft niet de duurste te nemen, maar er komt gewoon echt veel meer bij kijken dan blauwe en blanke.lak.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Paul typt wat sneller dan mij zie ik :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hahaha :beer:

2x goede raad is alleen maar beter toch?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

1800 zonder bon dus zonder 19% BTW erbij is 2150 euro dus redelijk gelijk

Heemskerk in alpen aan de Rijn of Zaal in Bodegraven zijn wel goeie auto spuiters.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Paul, je had die beun delen moeten zien :D zal kijken dat ik wat op de mail gooi (Y)
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Oke bedankt voor de info allen.

maar nu is als nog mijn vraag wat ik het beste kan doen de ene vraag 3500 euro en een ander 2000 euro ik wil graag advies

Groetjes (Y)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ben benieuwd JP!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik vind die bedragen sowieso weinig, ik kan niet oordelen over hoe hun werken maar vermoed wel 1 ding.

Voor dit geld gaat ie niet gestript worden maar gewoon afgeplakt en gespoten... Ben voor mijn 5 1750 kwijt geweest.

Zelf alle arbeid verricht behalve het spuiten zelf. Geloof dat materiaal al bijna 1250 euro was....
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Clio1985 schreef:Oke bedankt voor de info allen.

maar nu is als nog mijn vraag wat ik het beste kan doen de ene vraag 3500 euro en een ander 2000 euro ik wil graag advies

Groetjes (Y)
Wij kunnen alleen aangeven waar prijsverschil inzit. Voor 1500 krijg je niks gedaan, dat is nu wel duidelijk denk ik.

Je kunt het beste je wensen op papier zetten en info vragen over de punten die we hebben aangegeven. Vraag naar stofjes poetsen, of ze epoxy gebruiken, high solid lakken, deuren afbouwen, steenslag uitschuren en ga zo nog maar een a4tje door.

Waar je zelf mee kunt winnen is bijv bumpers en deuren kaalmaken. Scheelt tijd voor het bedrijf waar je hem aanbied. Trouwens, een echte vaste prijs kunnen ze niet opmaken want wellicht moet er aan je schermen of dorpels gelast worden, of gaan er raamlijsten etc stuk van ouderdom.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

De 5 van Florus is ook bij van de kraats gespoten......en das prima gedaan.

De kosten weet ik niet
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mijn GT werd laatst geschat op 2500-3000 voor minimaal strakmaken, voorbewerken, spuiten compleet (binnen en buiten). Dat is zonder dat de auto is bekeken op eventueel extra strakmaakwerk. En de auto is daarbij cómpleet kaal, dus wordt helemaal kaal en los in onderdelen aangeleverd.

Al het extra werk wat erbij komt kijken (en met roest is er altijd extra werk) ga je heel hard omhoog. Alleen roest bij mij verwijderen en herstellen was al 4 cijfertjes.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Clio1985 schreef: ik zie het tussen de bos tussen de bomen niet meer.
Tfoe!!!


....zie door de bomen het bos niet meer


Volgens mij zie je 't echt niet meer.... :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

MartijnG schreef:Mijn GT werd laatst geschat op 2500-3000 voor minimaal strakmaken, voorbewerken, spuiten compleet (binnen en buiten). Dat is zonder dat de auto is bekeken op eventueel extra strakmaakwerk. En de auto is daarbij cómpleet kaal, dus wordt helemaal kaal en los in onderdelen aangeleverd.

Al het extra werk wat erbij komt kijken (en met roest is er altijd extra werk) ga je heel hard omhoog. Alleen roest bij mij verwijderen en herstellen was al 4 cijfertjes.
vind ik nog weinig dan (Y)
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Nja feitelijk is het 1 deukje eruit halen en 1 plaatje lassen die putjes trekken ze er zo uit en die deuk ook. dus eigenlijk is het ook alleen over spuiten.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het valt ALTIJD tegen... :) Da's in ieder geval mijn ervaring met auto's op leeftijd.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Er zit opzich vrij weinig schade op alleen wat kleur verschil. verder zit er 1 deukje in en 2 putjes maar hij zei al die zijn er nog wel uit te deuken.

Verder is de auto zowel roest vrij op het voor raam na dan.

ik moet wel even een andere motorkap zonder roest scoren dat wel want deze is drama.

Ik zal van de week gewoon nog een x langs gaan met een a4tje wat er moet gebeuren en dan is kijken hoe of wat.

Hoor morgen wat het kost bij een spuiter hier in de buurt dus dan laat ik het jullie nog even weten en jullie zien het resultaat natuurlijk. :foto:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Er kan altijd meer werk uitkomen, pas als de auto gestript is kan je pas alles goed zien.

Houd daar nog rekening mee, of maak daar afspraken over
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb wel een nieuwe kap liggen. Heeft wel wat opslag deukjes enz maar iig zeker geen roest...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

plus... hij is nu roestvrij omdat je er niets van ziet, maar als je dat zo wil houden, zul je toch moeten gaan graven en eventuele beginnende probleemgebieden NU aan moeten gaan pakken. En dat kost geld.

En respray in de trant van schuren, strak zetten en overblazen is mooi en lijkt goed te werken, maar als je er over 7 jaar nog van wil genieten, dus je een betere basis voor jezelf moeten maken en er dus meer uren = geld in moeten stoppen.
Mij hoor je zeker niet zeggen dat je dat MOET doen, maar het is je eigen afweging: wat is de auto je waard en hoe lang wil je er nog van blijven genieten in deze/betere staat?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mijn willy was ook overgeblazen, geen id hoe lang terug maar op de randjes van de deuren en motorkap liet heel veel al los..

Was geen grondverf oid gebruikt maar gewoon nieuw kleurtje er over..
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Let op, het valt idd altijd tegen, ik heb ook eerst een indicatie gekregen, toen ik aangaf dat er echt minimaal werk aan zat, wilde hij hem even zien..., nogmaals bekeken bij de auto zelf, alles besproken....maar toen.
Tijdens het kaal halen, en werken aan de auto kwam er steeds meer bij kijken, zie bijvoorbeeld de foto in mn topic van de motorkap, leek strak, blijkt toch veel kleine plekjes te hebben.
De spuiter geeft gewoon aan, of ik doe het goed, of niet.....
Valt dus altijd tegen, en ze komen altijd wat tegen.
Soms moet je ook een beetje mazzel hebben, maar bedragen tussen de 2500 - 3000 euro voor een nette overspuiter met wat werk is echt niet gek hoor....
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Ik zie het alsof ik wel heel veel geluk heb met mijn carosserie. Ik was anders op een nieuwe carrosserie al een bedrag tegen de 3000 kwijt geweest. Het is wat de anderen ook zeggen. Wil je het goed doen kost het veel geld en die afweging moet je maken.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Nou afspraak gemaakt bij G&R autoschade.
http://www.gr-autoschade.eu/sitedock/pa ... bsite4.php
21 maart gaat die er naar toe het resultaat zien jullie uiteraard hier of anders op de openingsmeeting (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben benieuwd! Al een prijs afgesproken?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Die staat in zn eerste post Tuur....2500 - 3000 :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Aha, die dus :)
Plaats reactie