Hoe kan ik de verf verwijderen van GTT spoiler/skirts?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

En dan niet zeggen; schuurpapiertje en gaan... (0)

Ik wil de lak tot op het kale plastic weghalen, zónder schuurmiddelen te gebruiken. Ik wil namelijk de structuur onder de verf behouden, dus die grove plastic structuur die nu ook zichtbaar is.
Ik heb zelf het vermoeden dat zandstralen te grof is en een zuurbad het plastic smelt. Ik zat te denken aan onderdompeling in DOT4 of Isopropyl Alcohol.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Knappe verfafbijt? Hoe dan ook ben ik bang dat je het nooit voor elkaar kan krijgen om het weer helemaal netjes te hebben...
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Voor je ook maar iets doet zou ik even overleggen met een/spuiter in hoeverre het kaal moet en wat te gebruiken. Sommige materialen trekken in het kunststof namelijk ;-)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Verfafbijt is te aggressief ben ik bang, Dot3/4 en Isopropanol trekken niet in het kunststof, Isopropanol is zelfs een erg goede ontvetter.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat is het doel? Wil je weer opnieuw spuiten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Uiteindelijk, dit zijn van die mooie voorbereidingsklusjes voordat de echte restauratie kan worden begonnen (en bekostigd)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Net wat gerald zegt, ik zou eerst een spuiter zoeken waar je vertrouwen in hebt en daarmee overleggen, voor hetzelfde geld verziek je het of doe je het verkeerd en heeft de spuiter er uiteindelijk meer werk aan dan wanneer je niks had gedaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie