derbimarcel schreef:Rob schreef:jacques schreef:Je kunt het zelf ook opmeten, maar ik denk 8mm. Bijvoorbeeld de meg. 2.0 16V ph1 heeft voor ET44, en de R19 16V heeft ET36. Beide hebben 100% identiek subframe en draagarmen. Het enige is het verschil in fusees. De fusee van een Clio 1 16V, R19 16V zijn uitwisselbaar. Het fusee van de meg. 2.0 16V ph1 is volgens mij identiek aan dat van de clio RS.
Maar voor de zekerheid kun je het opmeten. Arco heeft er volgens mij ook ervaring mee. Kun je eventueel even mailen.
Nogmaals bedankt Jaques,
Ik heb Daan gevraagd, hij heeft deze ombouw al gedaan in het verleden. Hij heeft rond gereden met 11 mm dikke opvulringen. Dus dat ga ik ook doen.
Ik zal eens kijken of ik er een werkinstructie van kan maken voor de toekomst.
Ik rij nu met Daniel ze ringen en dat is echt hoogstens 6mm per kant. dus die 11mm zal die bedoelt hebben over alle bij de assen.
Bij mij gaat het dan over willy onderstel met RS fussee's
Dat is goed om te weten.
Ik was van plan om R5 GTT fusees te gebruiken, omdat ik die nog heb liggen. Dus dat ik daarmee alles kan klaarmaken en geen lagers hoef om te persen als ik alles ga monteren.
Nu heb ik gisteren de lagers uit de fusees gehaald, maar kom ik het volgende probleem tegen:
De RS lagers hebben een buitendiameter van 72 en een binnendiameter van 37mm.
Het deel met de splines van de R5 GTT heeft een buitendiameter van 35mm. Scheelt dus 2mm tov het RS deel.
Wat de diameter van dit deel van een Clio 16v? Ik zie lagers voor een Clio 16v met 35 3n 37mm binnendiameter.