[Grotere Remmen]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dacht dat de accumulator alleen in werking kwam met een noodstop?
Voor degenen die zelf rvs omvlochten leidingen willen aanbrengen ter vervanging van standaard leidingen: Ik heb een adresje in Be waar je op afspraak allerlei leidingen/koppelingen/nippels/connectors etc kunt krijgen, alles op gewenste maat
Komende dinsdag heb ik een afspraak, zal proberen om een foto te posten van het materiaal
Voor degenen die zelf rvs omvlochten leidingen willen aanbrengen ter vervanging van standaard leidingen: Ik heb een adresje in Be waar je op afspraak allerlei leidingen/koppelingen/nippels/connectors etc kunt krijgen, alles op gewenste maat
Komende dinsdag heb ik een afspraak, zal proberen om een foto te posten van het materiaal
Dat kan je bij Rpower ook allemaal krijgen, ligt op de plank. Heel mijn auto is in elkaar gezet met hun spullen. Van olieleidingen tot het hydraulisch deel. Samco allemaal op voorraad (losse bochten, reducers enz, kits ook te verkrijgen)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Zelf ga ik naar Dinosport, is korterbij voor mij
JP, sla me dood, kheb geen idee. Mijn abs pomp zorgt voor een constante opvoerdruk via de accumulator. Probleem met grote remmen is dat de pomp het niet bijhoud. Dan heb je dat weer , waardoor je bijvoorbeeld bij circuitgebruik een sompig (slap) pedaal krijgt. Kheb gisteren 14 keer ontlucht, kruislings LV-RA-LV-RA en visa versa dus nu staat hij weer keihard. Ben benieuwd wat zondag het relaas zal zijn. Ondertussen is mijn adaptortekening binnen om te laten frezen. Ik ga na de klassieke rembekrachtiger, alleen ben ik er nog niet aan uit hoe de remdrukverdeler en toestanden ertussen moet.Jean-Paul-S schreef:Dacht dat de accumulator alleen in werking kwam met een noodstop?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb zelf al een tekening gemaakt hoe het remsysteem bij mij gaat worden. Zal hem je scannen en op de mail zetten (als ik hem gescand krijg).
Moet al het spul op een 19 komen?
Accumulator:
What the ABS Accumulator Does
The most vital function of the Anti-Lock Brake System is that it activates when an emergency stop is attempted. The ABS accumulator plays a major role in the whole performance and this braking system wouldn’t work without it.
The ABS system is pumping the brakes for you when an emergency situation strikes, and sometimes you may not be capable of stepping down on the brake yourself. In order to do this, the ABS system will need to be able to pump the brakes for you, and pressure is necessary for this to be done – this is where the ABS accumulator comes into play.
The ABS accumulator gathers up pressure and preserves it until it needs to be used. Once an emergency situation occurs, the pressure will be taken from the ABS accumulator in order to pump the brakes for you. It’s important to make sure that the ABS accumulator is always working or else your Anti-Lock Brake System will not be able to work properly when necessary.
Moet al het spul op een 19 komen?
Accumulator:
What the ABS Accumulator Does
The most vital function of the Anti-Lock Brake System is that it activates when an emergency stop is attempted. The ABS accumulator plays a major role in the whole performance and this braking system wouldn’t work without it.
The ABS system is pumping the brakes for you when an emergency situation strikes, and sometimes you may not be capable of stepping down on the brake yourself. In order to do this, the ABS system will need to be able to pump the brakes for you, and pressure is necessary for this to be done – this is where the ABS accumulator comes into play.
The ABS accumulator gathers up pressure and preserves it until it needs to be used. Once an emergency situation occurs, the pressure will be taken from the ABS accumulator in order to pump the brakes for you. It’s important to make sure that the ABS accumulator is always working or else your Anti-Lock Brake System will not be able to work properly when necessary.
das allemaal het probleem niet Me got clutchhydraulics en die zit mee op de pedaalbox. Dus nu gaat de abs unit ertussenuit en een adaptor in de plaats met daarop de rembekrachtiger. Ik heb al een hrc van een laguna liggen.
Mijn idee was ook met een pedalenbox te werken maar ik kan geen staand model monteren. Een model dat aan het schutbord "hangt" is ook geen optie, kzit daar met teveel zooi die moet blijven zitten. Tis een straatauto, geen circuitgebraad. Nou jah..met hetgeen er nu allemaal al opzit zou je wel al iets anders gaan denken maar ik moet nog door de apk komen. Ik kon het nu al gaan uitleggen dat het abs systeem omgebouwd was en waarom de abs sensoren verwijderd waren.
Mijn idee was ook met een pedalenbox te werken maar ik kan geen staand model monteren. Een model dat aan het schutbord "hangt" is ook geen optie, kzit daar met teveel zooi die moet blijven zitten. Tis een straatauto, geen circuitgebraad. Nou jah..met hetgeen er nu allemaal al opzit zou je wel al iets anders gaan denken maar ik moet nog door de apk komen. Ik kon het nu al gaan uitleggen dat het abs systeem omgebouwd was en waarom de abs sensoren verwijderd waren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Staand model kan altijd, alleen dan moet je stoel verder naar achteren
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zie het probleem met de ABS niet zo, als je gewoon alles er af sloopt wat bij de ABS hoort heb je daar niets meer mee te maken. dus gewoon de ABS ringen van de aandrijfassen, sensoren er uit, ABS computer en pomp er uit en lampje er uit als ie blijft branden.-jo- schreef:en das geen punt voor de apk ?
Wat er niet op zit hoeft ook niet te werken he.
dat is het nu net. De wetgeving ivm apk is onlangs veranderd. Als een auto fabriek af geleverd is met abs hoort het er ook op te zitten en te werken (of iets in die aard).Ronald1916V schreef: Wat er niet op zit hoeft ook niet te werken he.
Nou goed, een storing geeft ie niet want dat is aangepast en alle sensoren zijn verwijderd. Kzal volgend jaar wel zien hoe we het ervan af brengen bij de apk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Mag je stoel niet verder naar achteren Jo?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan kan je makkelijk een pedalbox kwijt.
Ook zou je dan race-abs kunnen nemen, maar dat is knap prijzig.
Ook zou je dan race-abs kunnen nemen, maar dat is knap prijzig.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
vraagje, passen de clio RS fusee's zo op een 19 16v? Weet dat de aansluiting met de veerpoot wat dikker is en rond 14 i.p.v. rond 12 geboord, maar dat is wel te overzien.
Bedoel meer qua maten van de bevestigingspunten en of de aandrijfas qua lengte en alles zo 1 op 1 past?
Bedoel meer qua maten van de bevestigingspunten en of de aandrijfas qua lengte en alles zo 1 op 1 past?
Bedankt voor je duidelijke antwoord Steven
Maar wat zit er verder voor verschil in de fusee's dan?
Maar wat zit er verder voor verschil in de fusee's dan?
Eh ik ben er 10 maandjes tussenuit geweest, dus weet het niet direct meer op te hoesten, maar ik weet dat het niet de oplossing is, anders deed iedereen dat wel
Voor RS remklauwen moet je toch Bart V's adapters hebben.
Voor RS remklauwen moet je toch Bart V's adapters hebben.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Check dit anders even:Steven schreef:Eh ik ben er 10 maandjes tussenuit geweest, dus weet het niet direct meer op te hoesten, maar ik weet dat het niet de oplossing is, anders deed iedereen dat wel
Voor RS remklauwen moet je toch Bart V's adapters hebben.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=1330
Bijna onderaan
thnx voor de link Daan, staat zelfs in hetzelfde topic zie ik
Maar Glekke heeft dus wel de clio RS fusee's gebruikt, en die heeft het verder niet over verschillen qua aandrijfassen of dergelijke...
Maarja misschien dat die adapters toch wel het slimste/makkelijkste zijn
Maar Glekke heeft dus wel de clio RS fusee's gebruikt, en die heeft het verder niet over verschillen qua aandrijfassen of dergelijke...
Maarja misschien dat die adapters toch wel het slimste/makkelijkste zijn
ok dan, hartstikke bedankt voor de snelle reacties
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Voor iets meer geld heb je rs fusees, met freeswerk bij de veerpootbevestiging. Je moet dan wel de 16v naven hebben ivm. verschillende spiebanen. Je kunt links of rechtsom, eindresultaat is hetzelfde
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Gelukkig is het niet zo moeilijk als in België, geen keurmeester gaat nazoeken of die ABS er op hoort, vooral op zo'n oud lijk verwacht geen enkele keurmeester ABS, dus je alles er gewoon van af sloopt wat bij het ABS systeem hoort is het allemaal wel prima.-jo- schreef:dat is het nu net. De wetgeving ivm apk is onlangs veranderd. Als een auto fabriek af geleverd is met abs hoort het er ook op te zitten en te werken (of iets in die aard).Ronald1916V schreef: Wat er niet op zit hoeft ook niet te werken he.
Nou goed, een storing geeft ie niet want dat is aangepast en alle sensoren zijn verwijderd. Kzal volgend jaar wel zien hoe we het ervan af brengen bij de apk.
Ik heb afgelopen jaar zelfs een 19 16V Cabrio met fabrieksaf ABS laten keuren, ABS pomp was stuk dus gewoon een normaal systeem gemonteerd. zaten zelfs aandrijfassen onder met tandkranzen voor de ABS maar dat ding is zonder problemen goed gekeurd.
Niet zo'n probleem van maken dus, tandkranzen ram je zo van de aandrijfassen af, sensoren er uit tikken, pomp e.d. verwijderen en dan is het nooit een probleem. Heb zelf ook meerdere R19 16V's gekeurd waarvan de ABS er af gedraaid is en ook wel eens een RDW steekproef op gehad. was nooit een probleem.
Volgens mij is het hier zelfs nog mogelijk om je ABS gewoon uit te trekken, ALS JE LAMPJE MAAR NIET BRAND!
Zo heeft een vriend van mij, die APK Keurmeester is, eens een stukje zwarte tape op het ABS lichtje gevonden
Zo heeft een vriend van mij, die APK Keurmeester is, eens een stukje zwarte tape op het ABS lichtje gevonden
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Loop hier ook al een tijd te kutten met de abs (bosch, dus t 'goeie' systeem)
Heb alles al na gekeken, sensoren, kabels, stekkers, zekeringen enz, maar nog steeds blijft dat pokke lampje branden (als ie er inzit)
Zelfs de abs unit zelf al bekeken, maar niks te zien.
Voor de keuring t lampje er uit en kom er zo door (2e keer al), remt voor de rest ook gewoon goed, dus waar het probleem nou precies zit.......?
Heb alles al na gekeken, sensoren, kabels, stekkers, zekeringen enz, maar nog steeds blijft dat pokke lampje branden (als ie er inzit)
Zelfs de abs unit zelf al bekeken, maar niks te zien.
Voor de keuring t lampje er uit en kom er zo door (2e keer al), remt voor de rest ook gewoon goed, dus waar het probleem nou precies zit.......?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Storing uit laten lezen brengt mischien meer duidelijkheid?joeri_16V schreef:Loop hier ook al een tijd te kutten met de abs (bosch, dus t 'goeie' systeem)
Heb alles al na gekeken, sensoren, kabels, stekkers, zekeringen enz, maar nog steeds blijft dat pokke lampje branden (als ie er inzit)
Zelfs de abs unit zelf al bekeken, maar niks te zien.
Voor de keuring t lampje er uit en kom er zo door (2e keer al), remt voor de rest ook gewoon goed, dus waar het probleem nou precies zit.......?
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Daar bij renault zijn gelukkig ook zo lekker behulpzaam, alleen voor ff uit te lezen moet je weer een afspraak maken.
Heb t zelf wel eens geprobeerd, dat je aan de hand hoe het abs lampje knippert, kunt achterhalen wat de foutmelding was, alleen bracht dat ook niet veel duidelijkheid.
Heb t zelf wel eens geprobeerd, dat je aan de hand hoe het abs lampje knippert, kunt achterhalen wat de foutmelding was, alleen bracht dat ook niet veel duidelijkheid.
Toch is dat the way to go.
1x is genoeg Riel
Joeri, meestal is dat een tandkrans die vervuild/roest is of een sensor die bevuild/stuk is.
Als die sensoren hetzelfde zijn als van een 21 dan heb ik er nog wel een aantal voor je liggen.
Joeri, meestal is dat een tandkrans die vervuild/roest is of een sensor die bevuild/stuk is.
Als die sensoren hetzelfde zijn als van een 21 dan heb ik er nog wel een aantal voor je liggen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb hier nog abs pompen liggen, mag je voor de prijs van een pakketzegel hebben als je er blij mee bent
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Gek genoeg is mijn 21 goedgekeurd met brandend lampje. Het gaat na starten wel uit, maar weer aan tijdens het rijden. Sensortje gesloopt, maar ik geloof t zo wel.Riël schreef:Volgens mij is het hier zelfs nog mogelijk om je ABS gewoon uit te trekken, ALS JE LAMPJE MAAR NIET BRAND!
Zo heeft een vriend van mij, die APK Keurmeester is, eens een stukje zwarte tape op het ABS lichtje gevonden
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dan hebben ze er dus gewoon niet mee gereden, ik heb ooit eens een steekproef op een rode 19 16V gehad waarbij het lampje ging branden boven de 60, steekproefcontroleur heeft niet gereden en op de remmenbank bleef ie ook netjes uit. wel nieuwe APK maargoed, bleek achteraf een sensor stuk.Martijn schreef:Gek genoeg is mijn 21 goedgekeurd met brandend lampje. Het gaat na starten wel uit, maar weer aan tijdens het rijden. Sensortje gesloopt, maar ik geloof t zo wel.Riël schreef:Volgens mij is het hier zelfs nog mogelijk om je ABS gewoon uit te trekken, ALS JE LAMPJE MAAR NIET BRAND!
Zo heeft een vriend van mij, die APK Keurmeester is, eens een stukje zwarte tape op het ABS lichtje gevonden