Trommel vervangen door Schijf Remmen?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Rens
Berichten: 26
Lid geworden op: do 15 apr 2004 7:46
Locatie: Heesch

ey jongens, vraagie:
zou het mogeliujk zijn om bij een megane coupe achter de trommel remmen te vervangen door schijf remmen, voor heb ik die al maar dat zou er wel cooler uit zien as je er open velgen op hebt liggen en dan de klauwen meespuit. En hoeveel zou ik dan ongeveer kwijt zijn? En heeft dat invloed op het ABS ?

alvast bedankt
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat is wel te doen denk ik, maar of je dan ook je abs kan laten werken durf ik niet zeggen, ook zul je de hoofdrem cilinder moeten vervangen omdat die van schijven en trommels niet het zelfde zijn, dus al met al zal het toch wel een redelijk werkje zijn.
dus als je het alleen voor de looks doet zou ik er niet aan beginnen
R5GTT. Drive it like you stole it
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Bij een clio is het goed te doen. ik heb het zelf ook gedaan. Bij een megane is het ff puzzelen tot je de juiste onderdelen hebt.

kom anders aankomende vrijdag eens naar een FNO dan kunnen we het er ff over hebben.

GR.Frits
Powaqqatsi
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 9:15
Locatie: Antwerpen, België

Frits schreef:Bij een clio is het goed te doen. ik heb het zelf ook gedaan. Bij een megane is het ff puzzelen tot je de juiste onderdelen hebt.

kom anders aankomende vrijdag eens naar een FNO dan kunnen we het er ff over hebben.

GR.Frits
Srr voor het topic terug op te delven maar zou je me kunnen zeggen wat er allemaal voor nodig is bij een Clio (ph2) qua onderdelen en vooral kosten ? En hoe zit het met het ABS systeem ?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Powaqqatsi schreef:Srr voor het topic terug op te delven maar zou je me kunnen zeggen wat er allemaal voor nodig is bij een Clio (ph2) qua onderdelen en vooral kosten ? En hoe zit het met het ABS systeem ?
Ik heb het op een Clio 1 fase 1 (bj92) gebouwd. Maar hoe het bij de nieuwe clio's zit?? Misshcien dat een ander het kan zeggen. ABS zit er bij mij niet op dus heb ik ook niets aan gedaan.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat zit alleen op de voorwielen gok ik. Anders zorg je dat de voeler en de ABS ring opdezelfde manier werken als nu.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Het is vrij zinloos om die trommel remmen te vervangen, tenzij je je remmen geregeld zwaar en langdurig belast zoals bijvoorbeeld op het circuit. Anders heeft het geen enkele zin, en is het echt gewoon tijd en geldverspilling aangezien de remcapaciteit van jouw huidige trommels meer dan voldoende is.
Powaqqatsi
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 9:15
Locatie: Antwerpen, België

Eerlijk gezegd, hoe meer remkracht hoe beter. En de remcapaciteit van een Clio is niet ZO geweldig moet ik zeggen. Zeker bij autosnelweg-snelheden. (en ja mijn remmen voor en achter zijn tip top in orde).

Ik zal eens op onderoek uitgaan.

En ze zijn ook wat lelijk met m'n spaakvelgen. :) Maar das bijzaak.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dan zou ik voor beginnen met het upgraden van de remmen, want die zijn veel belangrijker in het remproces.

achter boek je voor veel geld weinig winst
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Eric bedoelt de VOOR remmen upgraden.. Dai hoeft neit heel ingewikkeld zijn hoor.. betere remblokken kunnen al heel veel verschil uitmaken. Ferodo blokjes zoeken, dan ben je goed op weg.

Achtertrommels lekker orgineel laten. Zijn minder duur in onderhoud! ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Qua remkracht haalt een trommel het ook wel bij een schijf, hij komt alleen zijn warmte niet kwijt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie