AT remmen op een R4

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
cees de borst
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
Locatie: Papendrecht

zoals misschien bekend heb ik een r4AT.
is erg leuk kan ik jullie vertellen, zeker op de snelweg met bumperklevende mensen(en die heb je snel met een r4 haha).
en het remt best goed met de originele remmen, maar grotere klauwen kan denk ik nooit kwaad, want het gaat best hard namelijk(schijven zijn hetzelfde.

nu heb ik ook nog AT fusees en AT remklauwen liggen. en aangezien de AT klauwen groter zijn en dus de gaten op een andere plek zitten passen ze niet op de r4 fusee.
ik weet dat de AT andere aandrijfassen heeft dan een R4 dus mijn huidige r4 as gaat niet zomaar in de 5AT fusee. heeft een ander naaf

wel heb ik ergens gelezen dat de wiellagers hetzelfde zouden zijn?? dus dan kan ik misschien de r4 naaf in het lager persen.
nu heb ik inmiddels het dialogys programma, maar daar staat de 5AT niet in. dus ik kan niet kijken of de lagers/bestelnummers eventueel hetzelfde zijn.

weet iemand raad??

groet
cees
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

De lagers zijn inderdaad identiek, dus volgens mij kan je de naaf zo overpersen. De fusee van een AT past prima onder een 4, waarschijnlijk komt ie wel iets lager te staan.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

de r 5 at moet er wel in staan hoor
kijk eens bij beeindigde series
model r122b
Plaats reactie