[Clio Rsi] Zijn Deze remschijven en blokken wat?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
mbthemb
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 15:54

Hoi allemaal!

Ik ben aan nieuwe voor-remschijven en blokken toe. Nu zat ik een beetje rond te spitten op het internet en ben wat tegen gekomen.

Ik was op zoek naar iets goeds wat ook nog eens betaalbaar is. Dus vraag me af of dit wat is:

bron: http://www.autopartsonline.nl

Remblokset, Voorzijde 2 wielen 24.63€
[img]http://www.autopartsonline.nl/images/on ... 000653.jpg[/img]
Breedte A 100.0
Dikte A 18.0
Hoogte A 64.7
Plaats op auto Front
Aantal 4
Systeem Lucas
Code stekkers F3059 2x
Lengte draden 220


Of? Sport-remblokset, Voorzijde 2 wielen 34.99€
[img]http://www.autopartsonline.nl/images/on ... 000653.jpg[/img]
Breedte A 100.0
Dikte A 18.0
Hoogte A 64.7
Plaats op auto Front
Aantal 4
Systeem Lucas
Code stekkers F3059 2x
Lengte draden 220

Remschijfset Voorzijde 2 wielen 77.11€ set
[img]http://www.autopartsonline.nl/images/on ... 000053.jpg[/img]
Diameter 238.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 140.0
Diam. Naafgat 61.0
Dikte 20.0
Min. Dikte 17.7
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0

Ik hoop dat jullie mij eventje kunnen helpen.

Als dit nou niets is. Wat is dan aan te raden te nemen?

Bedankt!


Mark
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Het gaat om merken. Er zijn goede merken en er zijn slechte merken. Als het om sportremmen gaat bedoel ik.

Wat betreft die gegevens kan ik je niet helpen, maar kijk goed uit met sportremspul, doe effe goed research, hier op het forum ook veel te vinden. EBC heeft mij bijvoorbeeld veel geld gekost, wat ik gewoon door de plee heb gespoeld door de slechte kwaliteit van het toenmalige product.

Wil het niet boycotten ofzo, misschien is het nu beter geworden, ze hebben tenslotte een hoop klachten gehad en veel mensen hebben hun garantie gebruikt, zodat EBC dubbel moest leveren aan de betreffende klant.

We hebben het trouwens over de combinatie EBC gegroefd en geboorde remschijven met Green Stuff remblokken.

Maar er zijn zat andere merken waar mensen van hier vast ervaring mee hebben, bijv. Brembo, Sparco, Ferodo, Formel, QSP etc.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Wel voor de 16v maar er staan veel links en tips in dit topic :

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=17877

Suc6 ermee,
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Als je naar de prijs kijkt lijkt het me erg weinig uitmaken of je normale of sportblokken aanschaft. Denk dat je het verschil niet zal merken, enkel in je beurs.

Wil je goede sportblokken waar je ook echt wat aan hebt, ben je denk ikaltijd wel 70 euro kwijt. Verder als je voor orgineel gaat is het een goede prijs (laag iig).

succes!
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

Even ter verdediging van EBC; Wat waren precies je klachten? En hoe rijd je met de auto? Da's niet flauw bedoeld, maar meer of je een straatracertje bent, of je juist bijna niets remt, circuitdagen doet.. ter info dus meer.

Zelf heb ik ze (de groene) ook onder mijn clio 16V zitten en remmen aardig, maar leggen wel de zwakheden in het remsysteem bloot. Grootste voordeel is voor mij nog steeds vrijwel geen zichtbaar remstof!
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Als er geen stof komt, remt het niet.

Doe jezelf een plezier en bespaar niet op de remmen. Het is namelijk het enige aan je auto wat je vermogen bedwingd en weer terug brengt tot stilstand.
Je kunt wel zeggen, ik ga het toch niet sportief gebruiken, dus was moet ik met blokken van 100 euro, maar als je niet gaat sporten, kun je dus terug vallen op normale blokken. Dan hoef je geen blokken waarmee je kunt blijven remmen ondanks dat het zaakje 700 graden is.
Maar het moet wel goed genoeg zijn om van 140-150 terug naar nul te komen zonder dat de remblokken in paniek raken en meteen om hulp schreeuwen.
Dingen zoals HP, EBC komen er bij mij dus niet onder. Van bepaalde merken heb je ook normale blokken voor gewoon straatgebruik welke een stuk beter dan die goedkope prut. En qua prijs zijn ze echt niet te gek geprijsd. Zo heb je van Mintex hele goede blokken voor normaal gebruik. Niet zo goed als de M1144, maar natuurlijk ook niet zo duur.

besparen op je remmen is vragen om problemen. Heb genoeg autos hier gehad waar ik dan een vermogentest mee heb gedaan en een remtest. De autos met normale blokken trekken zonder problemen 0,8G van 180 naar 0. De autos met iets betere blokken kunnen zelfs 1G trekken van 200 naar 0. Maar de autos met goedkope tuui eronder krijgen bij 0,5 G al problemen. De ene begon zelfs links uit te breken. Andere begonnen gewoon te faden bij 50 km/h bij een remtest van 160 naar 0. En om nou te zeggen, hij kwam heel heel uit qua G's.

Wat betreft sommige sportive merken ben ik ook niet altijd te spreken. OMP blokken faden bij mij op de subaru ook na een paar keer goed remmen. Mintex staat bij mij op NR. 1, gevolgd door pagid, ferodo, sparco en nog een paar goede merken.

Anders een Improve tuning bellen/mailen.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Waar kan je mintex krijgen?? Zou ze graag eens uitproberen op het circuit. Ben erg tevree met de Ferodo's, maar hoor goede verhalen over mintex.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik bestel ze altijd bij Frans van Improve tuning.
Heb reeds de M1144 gehad. Dit zijn zeer goede blokken welke ook zeer geschikt zijn voor straatgebruik.
Zelf heb ik nu de Mintex M1166 gepakt. Deze zijn eigenlijk alleen voor circuit of rally gebruik. En daar hebben we nu reeds 3 dagen mee wezen vliegen. Gaven geen krimp. Bleven kei en kei hard remmen.

Ik ben er uitermate tevreden mee. Alhoewel de M1166 wel erg prijzig zijn(dacht 140 euro per set). Maar de 1144 zijn heel goed ook voor af en toe op het circuit te hangen zijn ze zeker niet verkeerd. En de prijs valt wel mee normaal. Reken op 80 euro.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

alex1971 schreef:Even ter verdediging van EBC; Wat waren precies je klachten? En hoe rijd je met de auto? Da's niet flauw bedoeld, maar meer of je een straatracertje bent, of je juist bijna niets remt, circuitdagen doet.. ter info dus meer.

Zelf heb ik ze (de groene) ook onder mijn clio 16V zitten en remmen aardig, maar leggen wel de zwakheden in het remsysteem bloot. Grootste voordeel is voor mij nog steeds vrijwel geen zichtbaar remstof!
Ik had de EBC schijven krom, eerst merkbaar in het rempedaal en later ook in trillend stuur. Ben best een beetje een racertje, maar het circuit doe ik m'n auto niet aan (krijgen we dikke ruzie thuis :lol: )

Remstof had ik ook met EBC natuurlijk wel, maar je wast het er veel makkelijker vanaf, waar normale remstof aggressief is en bij warmte zelfs vast gaat hechten.

Ik rem ook altijd erg laat pas af, ben niet echt iemand die rustig het gas loslaat en de auto uit laat lopen.

Maar zoals hier op het forum al vaker gezegd: het wordt verkocht als zijnde sportief, gebruik je het dan ook sportief dan hoort het niet gelijk kapot te gaan.

Je verwacht dat het wat meer kan hebben dan het standaard systeem wat de fabrikant eronder legt. Bij EBC en enkele andere merken gaat deze vlieger gewoon niet op.

Wat ik ook al vaker heb gezegd: het kan zijn dat het ondertussen beter is geworden, er zijn namelijk meer mensen die klachten hadden over EBC en elke keer als EBC dan onder garantie het product moeten vergoeden kost dat natuurlijk wel extra geld.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

Ok, we gaan er niet uitkomen Is blijkbaar een kwestie van smaak geworden :D

@ Michel S: Ennehh.. weinig remstof houdt niet in dat er niet geremd word hoor.. :wink:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Als er geen remstof is, dan klopt het toch echt niet. Je kunt natuurlijk hele aparte blokken pakken wat bijna geen remstof hebben, maar ook die slijten en produceren remstof. Als ze geen remstof geven dan rem je gewoon niet goed. Tenminste niet op de manier waar de blokken voor gemaakt zijn.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

idd.


zoals door mij eerder gezegd: ik had wel degelijk remstof, oke iets minder dan met gewone blokken zoals nu op de Mégane, maar dus wel degelijk remstof


het voordeel van blokken zoals EBC die gebruikt is:

minder remstof
het remstof wat je krijgt is makkelijker te verwijderen.

geen remstof bestaat niet.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En ik heb liever een pikzwarte velg na een week en tenminste remmen waar ik op kan vertrouwen. :p

Wat Michel bedoelt is dat een goed remblok gewoon veel remstof afgeeft.

En als je liever remblokken koopt zodat je minder remstof te verwijderen hebt dan heb ik ook zoiets van |:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Steven schreef:En ik heb liever een pikzwarte velg na een week en tenminste remmen waar ik op kan vertrouwen. :p

Wat Michel bedoelt is dat een goed remblok gewoon veel remstof afgeeft.

En als je liever remblokken koopt zodat je minder remstof te verwijderen hebt dan heb ik ook zoiets van |:
Wanneer je remblokken verwijderd heb je helemaal geen remstof. Krijg je ook geen vieze velgen , voordeel is dat je het geld dan meteen naar de begrafenisondernemer kunt brengen. :p :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou staal op staal remt nog best aardig ;)

Krijg je ook mooie vonkenregens 8)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dat brand weer in je velg.
Moet je nieuwe kopen dus geen remmen monteren. :p
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Steven schreef:Nou staal op staal remt nog best aardig ;)

Krijg je ook mooie vonkenregens 8)
Met de goede blokken heb je die vonkenregen ook, Maar dat spul brand dan wel in.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja maar das dan geen straatgebruik meer.
In Rally's heb ik die vonkenregens ook wel es gezien, incl. de gloeiende schijven.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En toch oogt dat niet verkeerd :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie