Ik heb een renault 25 met abs en de remmen komen niet op druk.
Toen ik deze auto kocht was de hoofdrem cylinder stuk en heb deze vervangen.
Nu de hoofdremcylinder goed is wil het maar niet lukken om de remmen op druk te krijgen, waarschijnlijk zit er lucht in de abs pomp.
Heeft iemand tips om een abs pomp te ontluchten??
Ik kreeg te horen dat deze af fabriek ontlucht werden, maar hoe kun je dit zelf doen bij een renault 25?
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Herbert
Renault 25 met ABS / Remmen komen niet op druk
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
zou ook ontluchten met lopende motor
kan je niet hier of daar een ontluchtings apparaat met drukpot vandaan halen, daarmee pomp je remvloeistof onderdruk je reservoir in en door dan 1 voor 1 je nippels open te zetten krijg je zelfs de meest moeilijke gevallen ontlucht
Laatst gewijzigd door -PAZ- op zo 4 sep 2005 8:11, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTT. Drive it like you stole it
Er zit een ABS pomp op van Bosch, ik denk dat niet gaat lukken zo..
Ik wil per wiel ontluchten, ik kan ook geen gegevens vinden hoe je in de ABS poms klep voor klep los kunt zetten, via een testkast kan het namelijk wel.
De ABS werkt verder wel normaal er zijn geen storingen.
Ik wil per wiel ontluchten, ik kan ook geen gegevens vinden hoe je in de ABS poms klep voor klep los kunt zetten, via een testkast kan het namelijk wel.
De ABS werkt verder wel normaal er zijn geen storingen.
Die kleppen staan normaal gesproken bij een goed functionerend abs systeem gewoon open. Ontluchten d.m.v een testkast is echt onzin. Met een ontluchtingsapparaat waarmee druk gezet word op het vloeistofvat zou het gewoon moeten lukken.
ontluchten ze gratis je remmen bij renault? dat wil ik meemaken...Tom schreef:doen ze gratis bij Renault
Immer wieder die verdammte Holländer
Is het niet zoiets simpels als een hangende remdrukbegrenzer achter, of een tijdens 't ontluchten aan gort getrapte hoofdremcilinder?
Een 21 met ABS kan je in ieder geval rechttoe rechtaan ontluchten.
Een 21 met ABS kan je in ieder geval rechttoe rechtaan ontluchten.
rev it like a rental
Nippels op een ABS? Ontluchten met lopende motor.. Nou ben ik toch écht wel technisch en ervaren maar dit is nieuw voor me..
Kan iemand me proberen uit te leggen hoe dat zit? Ik heb nu namelijk sterk het idee dat het echt onzin is, maar voordat ik ga roepen ben ik wel benieuwd naar waar die verhalen vandaan komen.
ABS ontluchten; soms kan het ook helpen de ABS pomp in te schakelen. Ligt een beetje aan het type ABS dat Renault heeft gebruikt. Normaal gesproken is ontluchten met een apparaat voldoende en dan uiteraard vanaf de langste leiding beginnen.
Kan iemand me proberen uit te leggen hoe dat zit? Ik heb nu namelijk sterk het idee dat het echt onzin is, maar voordat ik ga roepen ben ik wel benieuwd naar waar die verhalen vandaan komen.
ABS ontluchten; soms kan het ook helpen de ABS pomp in te schakelen. Ligt een beetje aan het type ABS dat Renault heeft gebruikt. Normaal gesproken is ontluchten met een apparaat voldoende en dan uiteraard vanaf de langste leiding beginnen.
Even een reaktie weer van mij..
Op de ABS pomp zitten geen nippels, teminste niet op een bosch pomp bij mijn type.
Het probleem zat hem waarschijnlijk in het eerste gedeelte van de hoofdrem cylinder, deze is wederom vervangen en er is verbetering.
Tijdens het onluchten met een drukpomp is er een slang stuk gegaan, als ik die heb vervangen dan kan ik zeggen of het daar aan gelegen heeft.
Oh ja, de remdrukbegrenzer achter werkt normaal.
Op de ABS pomp zitten geen nippels, teminste niet op een bosch pomp bij mijn type.
Het probleem zat hem waarschijnlijk in het eerste gedeelte van de hoofdrem cylinder, deze is wederom vervangen en er is verbetering.
Tijdens het onluchten met een drukpomp is er een slang stuk gegaan, als ik die heb vervangen dan kan ik zeggen of het daar aan gelegen heeft.
Oh ja, de remdrukbegrenzer achter werkt normaal.
Laatst gewijzigd door Herbert op di 6 sep 2005 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha ja ik zuig het uit me duim... NOTalex1971 schreef:Nippels op een ABS? Ontluchten met lopende motor.. Nou ben ik toch écht wel technisch en ervaren maar dit is nieuw voor me..
Kan iemand me proberen uit te leggen hoe dat zit? Ik heb nu namelijk sterk het idee dat het echt onzin is, maar voordat ik ga roepen ben ik wel benieuwd naar waar die verhalen vandaan komen.
Kijk maar eens onder de kap van een Nissan 200SX S13 bijv, rara wat daar op de ABS pomp zit...
Volgens mij zat er op de ABS-pomp van een 19 16v (fase1) inderdaad ook gewoon een nippel op de pomp.Steven schreef:Haha ja ik zuig het uit me duim... NOTalex1971 schreef:Nippels op een ABS? Ontluchten met lopende motor.. Nou ben ik toch écht wel technisch en ervaren maar dit is nieuw voor me..
Kan iemand me proberen uit te leggen hoe dat zit? Ik heb nu namelijk sterk het idee dat het echt onzin is, maar voordat ik ga roepen ben ik wel benieuwd naar waar die verhalen vandaan komen.
Kijk maar eens onder de kap van een Nissan 200SX S13 bijv, rara wat daar op de ABS pomp zit...
Daarom was ik al zo voorzichtig met mijn uitspraak. Ok geen onzin dus maar wel antiek.. Maar een R19 16V ook? Dan zou het op (mijn) clio 16V ook moeten zitten en da's 100% echt niet het geval.
Never mind; het ging erom hoe je dat ontluchten moest en da's gewoon op de bekende manier; liefst wel met een drukketel.
Never mind; het ging erom hoe je dat ontluchten moest en da's gewoon op de bekende manier; liefst wel met een drukketel.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
onluchten met lopende motor bij abs systemen wil nog wel een werken om dat de abs pomp dan ook zijn werk doet ....
vooral bij vw audi hebben we dat wel vaker in de werkplaats
anders moet je bij de dealer vragen of er een ontluchtings programma op de clip zit voor zo een ding
vooral bij vw audi hebben we dat wel vaker in de werkplaats
anders moet je bij de dealer vragen of er een ontluchtings programma op de clip zit voor zo een ding
Ook die ken ik niet, een werkende ABS pomp bij draaiende motor..
De enige systemen waarbij ik dat herken zijn systemen waarbij de rembekrachtiger hydraulisch is en daarmee deel van het ABS systeem. Die hebben dan wel een werkende pomp bij lopende motor. In alle overige systemen werkt de pomp pas bij een ABS ingreep.
Ik weet wel veel, maar ook niet alles dus misschien wat nieuws geleerd.
De enige systemen waarbij ik dat herken zijn systemen waarbij de rembekrachtiger hydraulisch is en daarmee deel van het ABS systeem. Die hebben dan wel een werkende pomp bij lopende motor. In alle overige systemen werkt de pomp pas bij een ABS ingreep.
Ik weet wel veel, maar ook niet alles dus misschien wat nieuws geleerd.
De remmen zijn onlucht met een drukpomp zonder lopende motor.
na uren voor een raadsel te hebben gestaan heb ik de remklauw links achter vervangen en toen was het goed.
Er bleef ergens lucht inzitten dat er maar niet uit wou op geen enkele manier.
Probleem is opgelost
Bedankt voor de reakties..
Herbert
na uren voor een raadsel te hebben gestaan heb ik de remklauw links achter vervangen en toen was het goed.
Er bleef ergens lucht inzitten dat er maar niet uit wou op geen enkele manier.
Probleem is opgelost
Bedankt voor de reakties..
Herbert