Remblokken passen niet

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Misschien al eens eerder langsgekomen, maar kon het niet echt vinden in de megabibliotheek :)

Ik wil nieuwe remblokken monteren voor mijn achterremmen, nu heb ik ze bij Renault gekocht, maar ze zijn te dik lijkt wel. Er past er maar 1 in de klauw. Heb de onderdeelnrs gecheckt maar dat klopt wel. Kan het zijn dat ik iets van de handrem moet terugdraaien ofzo? De zuiger terugschroeven oid?
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

met een schroevedraaier je cilinder/zuiger weer indraaien. en dan monteren
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

inderdaad bijde cilinders helemaal indraaien. daarna stelt ie zichzelf
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

oh ja voordat je gaat rijden wel weer ff je rem een paar keer intrappen!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en ff kijken dat je rubber om je zuiger los zit, anders draai je dat kapot en gaat je zuiger vastzitten na verloop van tijd :)
schuur ook alle glijvlakken ff mooi op met wat grof schuurpapier en doe er heel dun wat kopervet op, dan blijft t mooi bewegen :)
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Jullie hebben weer helemaal gelijk, wat zou ik toch zonder jullie moeten! :wink: (Y) , inderdaad je hoeft de klauw er niet eens af te halen, gewoon schroevendraaier tussen de opstaande stukjes zetten en naar beneden of omhoog buigen. Super, bedankt!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

En opletten dat je de zuiger in de juiste stand terugzet. Dus het extra streepje wat erop staat aan de kant van de onluchtingsnippel :)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Roy schreef:En opletten dat je de zuiger in de juiste stand terugzet. Dus het extra streepje wat erop staat aan de kant van de onluchtingsnippel :)
ehm, waaom is dat? kheb er zelf niet op gelet namelijk :p
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Geen id. Zo staat het in het werkplaatshandboek van Renault :)
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Hmm das dan wel vreemd, ik heb gekeken maar kon geen merkteken vinden eigenlijk. Bij jou wel dan?
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

5gt8vturbo schreef:oh ja voordat je gaat rijden wel weer ff je rem een paar keer intrappen!
Weet jij alles van hè :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Roy schreef:En opletten dat je de zuiger in de juiste stand terugzet. Dus het extra streepje wat erop staat aan de kant van de onluchtingsnippel :)
ook nog nooit gezien.. :s
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Bij 1 van die 4 uitsparingen staat een streepje, daar moet het nokje van het remblok in. Schijnt voor de zelfstelling te zijn maar volgens mij gaat het ook wel goed als ie in 1 van die andere 3 uitsparingen zit.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat wel ja, maar anders passen je blokken niet in de klauwen denk ik, als dat nokkie niet in de zuiger zit.
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Of ik heb dan toevallig aan beide kanten het nokje goed gezet, of het maakt inderdaad niets uit, want het blokje past er gewoon goed in, dat nokje vh blokje in een uitsparing gedaan.
Plaats reactie