Renault 5 GTL >> remdruk

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Enige tijd geleden heb ik achter nieuwe remcilinders gemonteerd op mijn 5 GTL dus gewoon trommels. Daarna alles goed ontlucht en de boel werkte als een zonnetje. Nu is het volgende probleem ontstaat als ik wil remmen moet ik eerst het pendaal 2 a 3 keer intrappen voordat ik remdruk heb. Ik heb alle leidingen en nippels bekeken maar er lekt nergens remvloeistof, het vloeistofpeil in het resevoir is ook niet gezakt. Ik sta dus voor een raadsel, heeft iemand enig idee ???
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

opnieuw ontluchten, ergens zit nog lucht.
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

dat dacht ik ook maar, is niet zo.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Hoe heb je het systeem ontlucht?
VLK Groep
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MIsschien moet je je segmenen in de trommel wat strakker zetten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Riël schreef:MIsschien moet je je segmenen in de trommel wat strakker zetten.
dit kan idd ook heel goed de oorzaak zijn, dan moet je je pedaal veel te ver intrappen voordat de remschoenen tegen de trommel aan komen en dan voelt je pedaal net aan of er lucht in zit, stel je remmen gewoon zodat ze net aanlopen tegen de trommel en zonder dat de trommel zwaar gaat lopen
R5GTT. Drive it like you stole it
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

ja zou nog kunnen, ga ik vanavond even proberen, ik laat wel even weten of het de oplossing is. Zou het misschien nog de hoofdcilinder kunnen zijn ? Ik ga morgen de motor vervangen dus dan kan ik er makkelijker bij :)
Jobba
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 12 dec 2003 19:20
Locatie: Heredia, Costa Rica
Contacteer:

ja volgens mij kan dit ook door een lekke hoofdremcilinder komen?
heb het ook al eens gehad en als ik het me goed herinner verloor ik ook remdruk.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

hoofdrem cilinders gaan idd ook nog al eens kapot, je zou eens kunnen kijken bij je rempedaal of je daar niet een klein beetje lekkage ziet, op de plaats waar je pedaal aangesloten zit op de hoofdremcilinder, dit zou erop kunnen duiden dat ie ver overleden is
R5GTT. Drive it like you stole it
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Het is opgelost !! Linksachter lag er een remschoen vanaf, de remcilinders zijn lek geweest dus daardoor is de boel gaan roesten, waardoor de lijmlaag het heeft begeven. Ik heb aan beide kanten de boel vervangen en de boel remt wer perfect !! Bedankt voor alle reacties !! :worship: :worship:
Plaats reactie