ACT: Remsysteem

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik doe het zo. Als je auto met de achterwielen van de grond staat heeeft de veer 1 a 2 mm voorspanning. Op de remmentestbak gaat het dan prima.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Had ik gedaan, klein beetje spanning op de veer als de auto achter omhoog staat. Maar als je dan gaat rijden en je remt een x fatsoenlijk, dan heb je een mooi rookgordijn achter je. Het zal ook wel wat uitmaken of je auto verlaagd is. Nu heb ik het redelijk goed staan denk ik.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 25 okt 2010 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kwestie van aanvoelen ja.

Had zatredag hetzelfde... ff flink in de remmen en achter begon te blokkeren als een malle (0) ... ff 2 slagen terugdraaien en prima.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zijn er revisiesetjes voor die remdrukbegrenzers?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Hoe wil je die dingen uit elkaar halen dan? Moet je zoiezo wat gaan zagen / slijpen. Ik heb iig geen revisiesetjes gevonden. Zijn ze niet meer te bestellen bij een of andere onderdelen sjaak?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik kon het zo nergens vinden maar passen de achterschijven van een Clio 16V op een GT Turbo? Enige verschil dat ik kan vinden is de totale dikte van de remschijf. 72 mm voor de GTT en 74.6 voor de Clio 16V, maar ik zie zo niet wat daar het probleem moet zijn. Schijven voor de Clio zijn een stuk goedkoper, vandaar de vraag.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Ik kon het zo nergens vinden maar passen de achterschijven van een Clio 16V op een GT Turbo? Enige verschil dat ik kan vinden is de totale dikte van de remschijf. 72 mm voor de GTT en 74.6 voor de Clio 16V, maar ik zie zo niet wat daar het probleem moet zijn. Schijven voor de Clio zijn een stuk goedkoper, vandaar de vraag.
Ja past 1op1
la_fusion
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 6 mar 2005 16:04
Locatie: Dongen

Voor mijn Clio 3 RS ben ik aan het orienteren wat de prijs is van nieuwe schijven + blokken. Iemand van hier met een goede link naar een goede kit? OEM is ook meer dan prima! Heb al even gekeken bij K-Tec maar het meeste daar is niet OEM of het is wel OEM maar dan geperforeerd, wat ik dan weer niet nodig vind. Ik zie ook Brembo HC(high carbon) maar wat dat dan weer beter is..!?
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

mocht je voor EBC gaan kan je haast meteen wel voor yellow stuff gaan.
had laatst nog een youtube filmpje gezien waar ze redstuff blokken gingen testen,ging een paar keer goed totdat de remweg toch daarna echt flink langer werd.
ebc ultimax bv zit nog weer een stapje onder green stuff,hoop dat je wat aan deze info hebt.
la_fusion
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 6 mar 2005 16:04
Locatie: Dongen

Nou ik ben vooral op zoek naar wat bekende shops waar ze het eea gecombineerd al aanbieden en waar mensen van hier al ervaring mee hebben. Dan weet ik ook zeker dat ik goed zit :)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Brembo HC is erg goed....blokken is een kwestie van smaak.
rij je op het circuit?
Born Grippy
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb laatst bij fineline imports schijven en Ferodo DS2500 blokken gehaald voor mijn 5je, daar was de prijs goed te doen voor de blokken.
la_fusion
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 6 mar 2005 16:04
Locatie: Dongen

Zo nu en dan een ronde Nordschleife en zo nu en dan een circuitdag maar voornamelijk woon-werk.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

dan is DS2500 een goede keuze icm met Brembo HC....kijk ook vooral eens over de grens (UK) is nogal eens goedkoper
Born Grippy
la_fusion
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 6 mar 2005 16:04
Locatie: Dongen

Merci! Daar was ik inderdaad ook al naar het kijken. Overigens ter vergelijk.. wat kost het vervangen van de schijven en blokken bij de Renault dealer eigenlijk?
Plaats reactie