Ik had het verhaaltje ook al even in het voorstel topic geplaatst maar daar hoort het niet helemaal thuis denk ik. Misschien dat het bij iemand bekend voor komt.
Het probleem
Inmiddels is er nog iets naar voren gekomen wat we niet hebben gemerkt tijdens de proefrit.
Het is lang niet altijd en komt vaak naar voren als ik bv op klinkers rijd..
Als ik rem op dat moment lijkt het net alsof ABS ingrijpt wat volkomen onlogisch lijkt aangezien ik niet hard rijd en ook totaal niet hard rem.
Het rempedaal beukt op en neer laat maar zeggen, niet echt een lekker gevoel. Het gevoel zit alleen in het pedaal, niet in de rest van de auto.
Als ik op asfalt rijd komt het niet voor en het is ook alleen op lagere snelheden.
Misschien dat het aan het rempedaal ligt aangezien deze ook iets piept, dat deze misschien gesmeerd moet worden of iets?
** Ik zie dat er een ander topic over is, alleen is daar nooit een antwoord naar voren gekomen.
Vage remreacties renault clio 1.6 16v 2001
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Km stand van de auto, toestand van de blokken kan misschien iets meer vertellen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Zo wie zo remklauwen/blokken vrij maken van de schijf en blokken controle. Sommige blokken kunnen verglazuren, dan worden ze als het waren glad en keihard waardoor je harder moet trappen voor enig effect.
Is dat het geval? Zo niet dan gok ik op een langzaam maar zeker krom trekkende schijf....
Gr. Dolf
Is dat het geval? Zo niet dan gok ik op een langzaam maar zeker krom trekkende schijf....
Gr. Dolf
abs ringen aan je aandrijf as?
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Kmstand is 107400Km op dit moment, ik heb gisteren de schijven en blokken even bekeken, op het 1e oog kan ik niks vinden.Arno17 schreef:Km stand van de auto, toestand van de blokken kan misschien iets meer vertellen.
Het lijkt ook alsof het alleen in het pedaal zit. Het gebeurd ook vrij weinig en alleen op lage snelheid en alleen op klinkers.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
107000 km, de blokken al eens vervangen?
Bekijken van de blokken is niet genoeg denk ik, het zooitje al los gehad?
Dus net als met storingen aan een pc, vertel eens wat je al gedaan hebt om het euvel te ontdekken.
Kijken alleen is niet genoeg, voel bijv. eens aan de schijven of er geen oneffenheden op zitten.
Bekijken van de blokken is niet genoeg denk ik, het zooitje al los gehad?
Dus net als met storingen aan een pc, vertel eens wat je al gedaan hebt om het euvel te ontdekken.
Kijken alleen is niet genoeg, voel bijv. eens aan de schijven of er geen oneffenheden op zitten.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Ik neem aan dat je een kapotte schokbreker ook merkt tijdens het rijden en drempels etc? Of ik heb dat verkeerd.Abel schreef:ja, wat doe je met mijn tip?
Als ik het zo goed begrijp kunnen het dus meerdere dingen zijn, de auto moet binnenkort over een paar weken toch voor een aantal dingen naar de garage, ik zal het gelijk aankaarten dan!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Over een paar weken??
met zulke remmen moet je niet zo lang blijven rijden lijkt me..
met zulke remmen moet je niet zo lang blijven rijden lijkt me..
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
De auto zelf remt zelf goed en krachtig, als ik forser moet remmen vinden er ook geen trillingen in het stuur plaats.Erik (Schepjes) schreef:Over een paar weken??
met zulke remmen moet je niet zo lang blijven rijden lijkt me..
Het enige wat heel soms gebeurd is bovenstaande, tot nu toe ook alleen nog maar waargenomen op klinkers. Op asfalt gebeurd het niet.
Degene die het onderhoud doet aan m'n auto heeft pas over een kleine 3 weken tijd
ja door een stuiterend wiel gaat dat heel snel.. en nee dat voel je tijdens het rijden nietRobke schreef:Misschien is het wel juist doordat het een klinkerweg is, de banden gauw grip verliezen en dat je daardoor al gauw de ABS voelt? Effe heel simpel gedacht dan....
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Er is toch wel iets aan de hand, afgelopen weekend begon het ABS lampje te branden nadat ik wat moest afremmen van ca. 200 km/h.
Deze ging weer uit na het opnieuw starten maar kwam vervolgens weer terug. Deze heeft het hele weekend gebrand maar wat me opviel is dat de vage acties met het rempedaal weg waren :O
Nu is het ABS lampje weer uit en zijn de vage remacties weer terug, nog erger als voorheen. Tevens hoor ik een geratel van rechtsvoor komen.
Moet toch wel eventjes serieus naar gekeken worden denk ik zo
Deze ging weer uit na het opnieuw starten maar kwam vervolgens weer terug. Deze heeft het hele weekend gebrand maar wat me opviel is dat de vage acties met het rempedaal weg waren :O
Nu is het ABS lampje weer uit en zijn de vage remacties weer terug, nog erger als voorheen. Tevens hoor ik een geratel van rechtsvoor komen.
Moet toch wel eventjes serieus naar gekeken worden denk ik zo
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Het probleem zit hem in een ABS sensor of de ABS tandkrans op je aandrijfas, op het moment dat 1 van beide (meestal de tandkrans) vervuild is of defect is, bijvoorbeeld een gescheurde tandkrans die soms stil gaat staan wat een stilstaand wiel simuleerd geeft dat probleem, daarbij dus ook het storingslampje van de ABS.
Je kunt de ABS sensoren en tandkranzen controleren, die zitten direct achter je wiellagers/fuseestukken en zou je kunnen controleren, probleem doet zich ook wel voor als de tandkrans iets verschoven is en niet recht onder de sensor zit.
Even de storing uit laten lezen bij de dealer geeft soms ook wel resultaat, als dat nog niet is gebeurd (te lui om dit hele topic door te lezen )
Succes
Edit: ik zie net dat er nu wat begint te ratelen, denk dat dat je ABS tandkrans rechtsvoor is die nu tegen je fusee zit te rammelen..
Je kunt de ABS sensoren en tandkranzen controleren, die zitten direct achter je wiellagers/fuseestukken en zou je kunnen controleren, probleem doet zich ook wel voor als de tandkrans iets verschoven is en niet recht onder de sensor zit.
Even de storing uit laten lezen bij de dealer geeft soms ook wel resultaat, als dat nog niet is gebeurd (te lui om dit hele topic door te lezen )
Succes
Edit: ik zie net dat er nu wat begint te ratelen, denk dat dat je ABS tandkrans rechtsvoor is die nu tegen je fusee zit te rammelen..
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Bedankt voor de tips!
Ik denk dat ik de auto morgenochtend maar wegbreng, er is echt niet normaal mee te remmen op deze manier en het getik komt naar over zodra er harder gereden word als 10 km/h.
Het geeft ook niet echt een veilig gevoel
Ik denk dat ik de auto morgenochtend maar wegbreng, er is echt niet normaal mee te remmen op deze manier en het getik komt naar over zodra er harder gereden word als 10 km/h.
Het geeft ook niet echt een veilig gevoel
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ondanks vage remmen rij je even goed tegen de de 200km/u?dennisje030 schreef:Er is toch wel iets aan de hand, afgelopen weekend begon het ABS lampje te branden nadat ik wat moest afremmen van ca. 200 km/h.
En 200 met een Clio 1.6, dat moet wel een flink stukje geweest zijn, kreeg de mijne met hangen en wurgen op die snelheid.
Maar nu wordt het snel dat je er iets aan laat doen?
Onveilig zou ik me er sowieso bij voelen
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Arno17 schreef:Ondanks vage remmen rij je even goed tegen de de 200km/u?dennisje030 schreef:Er is toch wel iets aan de hand, afgelopen weekend begon het ABS lampje te branden nadat ik wat moest afremmen van ca. 200 km/h.
En 200 met een Clio 1.6, dat moet wel een flink stukje geweest zijn, kreeg de mijne met hangen en wurgen op die snelheid.
Maar nu wordt het snel dat je er iets aan laat doen?
Onveilig zou ik me er sowieso bij voelen
Mwah valt mee, zaten wel 5 man in de auto erbij dus het duurde denk wat langer als normaal. De weg was trouwens leeg (A7) maar ik zag verkeer verderop dus ik wilde alvast wat afremmen en toen begon het ABS + serv lampje te branden.
Ik denk dat ik de auto morgen maar hier bij de garage laat nakijken, die vriend van me heeft aankomende week nog geen tijd en ik heb de auto toch echt nodig voor woon-werk verkeer.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Heb ooit met een Clio 1.6 16V de 205 gehaald, was op de 3 merenweg in aanleg, dus toen er nog geen vervelende mannetjes met laserguns stonden, wel windje mee.Tom schreef:die 16 16v lopen anders aardig goed. Die moet je toch wel gemak op de 200 krijgen volgens mij.
Maar met gemak is ietwat overdreven.
5 of 6 man in een Clio en dan 200 rijden, hmmm ik weet dingen die spannender zijn.
Over wel of niet veilig moet een ieder maar zelf invullen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
In totaal met 5 man, 6 man in een clio zal lekker proppen worden.Tom schreef:5 man erbij? dus met 6 in een clio .
Om de 200 km/h te halen was ik wel even bezig, na de 180 km/h ging het met pijn en moeite maargoed zat dan ook wel aardig wat gewicht achterin.
Vanochtend heb ik de clio weggebracht, hopen dat het geen duur geintje word
Was wel weer even wennen om in de auto van mn moeder te stappen, een opel astra 1.6 16v station. Niet echt bepaald een bochtenridder om het maar zo te zeggen
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Bij de garage zijn ze erachter wat het probleem is, het gaat om een kapotte aandrijfas en de remschijven+blokken schijnen erg slecht te zijn.
Wat het geintje gaat kosten als ik het daar laat maken.. €440,- ex btw
Ik ben in twijfel.. Ik vind het lullig om de auto daar op te halen en dan vervolgens volgende week te laten maken door een vriend van mij.. en ik moet dan een week zonder auto terwijl ik deze nodig heb voor woon-werk verkeer.. aan de andere kant.. of ik nou €530 aftik of €200 tot €250..
Kutzooi
Wat het geintje gaat kosten als ik het daar laat maken.. €440,- ex btw
Ik ben in twijfel.. Ik vind het lullig om de auto daar op te halen en dan vervolgens volgende week te laten maken door een vriend van mij.. en ik moet dan een week zonder auto terwijl ik deze nodig heb voor woon-werk verkeer.. aan de andere kant.. of ik nou €530 aftik of €200 tot €250..
Kutzooi
niks kutzooi.. dat heet onderhoud
En hoezo lullig? Van de diagnose zul je ook wel een rekening krijgen, dus die vergeet je erbij te tellen. Wat heeft priotiteit he, je auto hebben of je centen?
En hoezo lullig? Van de diagnose zul je ook wel een rekening krijgen, dus die vergeet je erbij te tellen. Wat heeft priotiteit he, je auto hebben of je centen?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als het ergens goedkoper kan, waarom niet.. Die aandrijfas geven ze waarschijnlijk op wegens die abs-ring. Die is niet los te krijgen maar kun je eventueel wel vastlassen.
Dat die schijven en blokken slecht zijn maar dat heeft niet veel met je abs storing te maken.
Dat die schijven en blokken slecht zijn maar dat heeft niet veel met je abs storing te maken.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Ik laat het voor dit keer gewoon daar doen, maakt opzich ook niet heel veel uit.Haas schreef:niks kutzooi.. dat heet onderhoud
En hoezo lullig? Van de diagnose zul je ook wel een rekening krijgen, dus die vergeet je erbij te tellen. Wat heeft priotiteit he, je auto hebben of je centen?
Goed begin van het weekend
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Bedrag van 440 euro is ook niet eens zo gek hoor.
Maar probeer er nog wat af te krijgen zou ik zeggen.
Maar probeer er nog wat af te krijgen zou ik zeggen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Tja dat heet onderhoud, zou fijn zijn als je een kennis had die het voor wat minder kon doen.dennisje030 schreef:Bij de garage zijn ze erachter wat het probleem is, het gaat om een kapotte aandrijfas en de remschijven+blokken schijnen erg slecht te zijn.
Wat het geintje gaat kosten als ik het daar laat maken.. €440,- ex btw
Ik ben in twijfel.. Ik vind het lullig om de auto daar op te halen en dan vervolgens volgende week te laten maken door een vriend van mij.. en ik moet dan een week zonder auto terwijl ik deze nodig heb voor woon-werk verkeer.. aan de andere kant.. of ik nou €530 aftik of €200 tot €250..
Kutzooi
Zo heb ik voor 400 euro nieuwe remmen en koppeling en drukgroep eronder kunnen laten zetten, kan dus wel, en garage's zijn gewoon duur.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 14 mei 2009 8:56
- Contacteer:
Het scheelt inderdaad als je het door een bekende/vriend of wat dan ook kan laten doen.Joopieboy schreef:Tja dat heet onderhoud, zou fijn zijn als je een kennis had die het voor wat minder kon doen.dennisje030 schreef:Bij de garage zijn ze erachter wat het probleem is, het gaat om een kapotte aandrijfas en de remschijven+blokken schijnen erg slecht te zijn.
Wat het geintje gaat kosten als ik het daar laat maken.. €440,- ex btw
Ik ben in twijfel.. Ik vind het lullig om de auto daar op te halen en dan vervolgens volgende week te laten maken door een vriend van mij.. en ik moet dan een week zonder auto terwijl ik deze nodig heb voor woon-werk verkeer.. aan de andere kant.. of ik nou €530 aftik of €200 tot €250..
Kutzooi
Zo heb ik voor 400 euro nieuwe remmen en koppeling en drukgroep eronder kunnen laten zetten, kan dus wel, en garage's zijn gewoon duur.
Ik kan helaas niet wachten tot degene die het normaal voor me doet tijd heeft aangezien ik de auto nodig heb voor mn werk ook.
Dus dan doen we het maar voor 1x zo, deze dingen gebeuren gewoon, klagen heeft voor de rest ook geen zin!
Hopelijk heb ik de clio dinsdag weer in bezit