[spoed groeven in remschijven]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
SstennizZ
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 aug 2004 16:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Op onze twingo van 1999 1.2 8v blok zitten 2 remschijven.
De schijven waar we hem mee kochten waren ongelijk afgesleten. Er zat een groef van ongeveer 1 cm breed en een halve mm diep.
Nu dacht ik dat dit slijtage was door vuil tussen de blokjes en de schijf.
Vandaag heb ik de schijven vervangen voor een nieuw setje, maar de blokjes laten zitten. Dit omdat deze nog ruimschoots dik zijn.

Tot mijn schrik zag ik net na een half uurtje rijden dat er nog geen krassen, maar wel kleurverschil in de schijven zit. Is het nu zo dat het remblokje door de nieuwe schijf weer netjes recht slijt en dat er geen beschadigingen aan de schijf meer komen, of is het misschien zo dat er iets van verhardingen ofzo in de blokken zitten, waardoor hij invreet op de schijf? Ik heb de blokken bekeken, maar zag niet echt vreemde dingen..

Ik hoop dat iemand me snel kan helpen, want weet dus niet of we er nou nog mee moeten rijden of niet.
MICHEL11GTE
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
Locatie: Purmerend

effe nieuwe blokken ertussen dan zit het weer goed, nu gaan je nieuwe schijven ook ongelijkmatig inslijten op de oude blokken
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Inderdaad gewoon zo snel mogelijk nieuwe blokken monteren. NOOIT schijven monteren met gebruikte blokken. Nieuwe schijven is nieuwe blokken!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
SstennizZ
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 aug 2004 16:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Denk dat de vorige eigenaar er na het monteren een paar keer te vroeg vol mee in de ankers is gegaan dan ofzo..
De blokjes zijn besteld. Neem aan dat ik er nu nog wel een paar km (2 ofzo) mee kan rijden toch? Gewoon niet te hard remmen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nog even mee rijden is inderdaad niet zo'n probleem.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie