Koper of koper-nikkel

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Wat is beter? de remleidingen vervangen voor koperen of koper-nikkel leidingen?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

wat jij wil.. koperen remleidingen corroderen eerder (maar ook zeker niet snel). Koper-nikkel corrodeert minder snel, maar je kan hem niet zo makkelijk buigen als koperen remleidingen..
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

wat ik heb begrepen van koperen remleidingen is dat de corrossie zijn/haar natuurlijke beschermlaag wordt/is....

of anders inspuiten met blanke tectyl, heb ik ook gedaan :)

[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4033.jpg[/img]

[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4046.jpg[/img]
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

ja daar kan je wel eens gelijk in hebben omdat koper een edeler metaal is.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Dat ziet er deftig uit zo....als ik ze met blanke tectyl inspuit trekt dat ook geen vuil aan? ( niet dat dat erg is ).
Koper is inderdaad makkelijker te buigen. Je hoeft er niet eens een apparaat er voor te hebben :p

Weet iemand waar ik T-stukken er voor kan halen, en ook verbindings stukken van teflon naar koper?

Alvast bedankt (Y)
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Plaats reactie