Piepende remmen

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Hoorn
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 22 jun 2008 18:51
Locatie: Ter Aar

Hoi,

onlangs heb ik nieuwe remblokken en schijven gemonteerd gekregen, maar het probleem is nu dat ze heel irritant piepen als ik rem. Ik meen dat het de rechterkant is.
Wat is daar aan te doen bij mijn scenic uit 2002 1,6 16v?

Alvast dank,

vr gr
Marco
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Heb je wat kopervet op de achterkant van de remblokken gedaan (tussen zuiger en remblok)? Een andere oorzaak kan zijn dat je remblokken geen afgeschuinde kantjes hebben, dan willen ze ook wel eens piepen. Check deze 2 dingen eens, dan ben je wellicht al een stuk verder.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

materiaal van blokken, als het piepen niet weggaat, laat ander merk blokken monteren
Hoorn
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 22 jun 2008 18:51
Locatie: Ter Aar

Ik heb het laten doen in de plaatselijke garage; een maat van me wil nu wel helpen om het te fixen hij is automonteur geweest. Ik ga zelf ook meer doen mbt sleutelen. Ik vind dat het allemaal best wat goedkoper kan.

Hartelijk dank voor de bijdragen en informatie.

gr
Marco
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Even flink wat keren keihard remmen.
Trust me. I know what I'm doing.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Xabre schreef:Even flink wat keren keihard remmen.
Dat lost het maar even op, even schuine kantjes aan de zijkanten van de remblokken maken lost het nog wel eens op.

Probleem zit 'm in het materiaal van de remblokken, goedkope blokken van bepaalde honkietonkie merken piepen meestal, zou het eerst eens loshalen en er flink wat vet aan smeren op de punten waar die op schuift en even aanzien. remblokken loshalen van zo'n auto stelt niets voor dus daar kom je vast wel uit. :)

Succes
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je in de plaatselijke garage al te duur al bent naar je zin dan zit de kans er wel in dat ze ook de allergoedkoopste blokken gemonteerd hebben (de klant is immers koning). Hoop voor je dat het piepen dan nog over gaat. Bovenstaande oplossingen zijn idd allen goede, dus begin maar eens met demonteren en weer monteren op de goede manier.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

laatste post was van 5 augustus jongens.. :(
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

sommige hobbyprojekten staan lang stil ?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een scenic voor de hobby zie je niet vaak :lol: (lijkt me eerder een straf ipv een hobby).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
penb
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 27 dec 2009 8:38
Contacteer:

Ik heb dus ook dat kl**te vervelend piepgeluid in mijn remmen.
KangooII van 2008. ~ 20.000 km op de teller , nieuw gekocht. Piept echt iriterend bij traag rijden vb. door stadscentrum. Hard remmen heb ik geprobeerd, helpt niks. Anderzijds, de kangoo remt ongelooflijk gevoelig. Ik mag nauwelijks het pedaal aanraken of hij staat blok stil. Jaja, dat was echt wennen in het begin.
Volgens de garage ... niks aan te doen :evil:
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Ik had dat dus ook dat piep geluid, bleek aan de binnenkant een hard stukje in het blokje te zitten wat ook een randje in de schijf heeft gemaakt in het midden.

Wat ik eerder deed als ik dat piep geluidje had, dan haalde ik de blokjes eruit en schuurde ze schoon op een stoep tegel(niet te ruwe!)
En inderdaad wat kopervet eraan aan de achterkant bij het terug monteren(let op bij abs geen kopervet maar keramisch)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Plaats reactie