[GTT] remblokken

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik kon geen recente topic vinden waar ik dit in terug kon vinden.
Heb zelf nooit wat aan mn remmen gedaan dus ik zoek even wat info/duidelijkheid.

Wil de remblokken vervangen.
Maar welke blokken?
Heb aan de voorzijde clio 16v schijven, maar volgens mij blijven de blokken dan hetzelfde... (toch?).
Volgens mij zit er nu Ferodo DS2500 onder. Ben daar altijd erg tevreden mee geweest.
Maar zit er nu verschil tussen de voor- en achterzijde?

Ik kom dit tegen:
Ferodo DS2500 Front Brake Pads For Renault 5 GT Turbo 1989 1.4 GT Turbo FCP845H
Ferodo DS2500 Rear Brake Pads For Renault 5 GT Turbo 1989 1.4 GT Turbo FCP558H

Klopt dit?
En is zijn die Ferodo DS2500's nogsteeds aan te raden of zijn er ondertussen betere blokken in die prijsklasse te krijgen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja je achterklauwen zijn toch anders dan je voorklauwen, dus zijn het andere blokken.
Als je voor niks veranderd hebt aan je klauw, moet dit goed zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Thanks Luco.

Volgens mij worden er bij zo'n conversie naar 16v schijven alleen de schijven en de zadels(?) vervangen en blijft het verder hetzelfde...(???)
Maar wellicht dat iemand anders dat beter weet.
Zoals ik al zei, heb nooit zelf met remmen lopen rommelen dus weet er weinig van.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

als je de remklauwen niet veranderd hebt zijn het gewoon orgineele remblokjes.

Ik zou gewoon bij mister auto ferodo primium bestellen iets van €25,- per set en remt super.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tja...hmmm...
Ik heb dat dus ooit LATEN doen, die 16v remmen.
Geen idee wat er nou precies van een 16v wordt overgezet dan.
Ik weet dat er naast de schijven nog iets vervangen is en dat je daardoor ook minimaal 15" velgen moest hebben anders loopt het aan.
Maar ik weet dat mijn oude (roodgekleurde) remklauwen er nog gewoon op zaten.

Kan ik het eventueel aan de remblokken zien die er nu op zitten?
Of moet ik dan toch gewoon de remvoering gaan zitten opmeten....?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

:foto:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gewoon de blokjes eruit halen, dan weet je wat je moet hebben, of even een foto van de klauwen maken met je wielen eraf, genoeg kenners hier die dan weten of het originele klauwen zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

lees in alle oude topics ook verschillende dingen...
De één heeft het over 16v-schijven en 16v-klauwen die overgezet worden. De ander heeft het over 16v-schijven en 16v-geleiders (remzadels).
Dat laatste is wat ik ook in mn hoofd had.

Ik zal het binnenkort eens gaan bekijken en zal wat foto's maken.
Weet namelijk (bijna) zeker dat mijn oude gtt-klauwen er gewoon weer opgezet zijn.
Met iets van een 16v om het passend/werkend te krijgen.

to be continued...


EDIT:
Speedline schreef:Ik rij ook rond met remzadels van een Clio 16v met de originele gtt remklauw en schijven en blokken van een Clio 16v.
Menno schreef:De klauw zelf is voor 5gtt en 16V identiek. De plaat die je aan de fusee schroeft, en waar de geleidepennen in zitten, waarop de gietklomp metaal op komt die we remklauw noemen moet je van een 16V pakken.
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 27 jan 2014 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

16V klauwen en GT klauwen zijn het zelfde.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

:D
Lees dat dus net ook zelf....
(Zie edit vorige post)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dan moeten de blokjes die je in gedachte had, goed zijn (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

daar ben ik nu ook bijna van overtuigd, Luco.
Bedankt voor het meedenken!

Joost, je had het over Ferodo Premium?
Dat zullen dan gewoon standaard blokjes zijn maar dan van Ferodo (en dus misschien iets beter)?
Scheelt inderdaad behoorlijk met de DS2500. (25 ipv +-90 p/set)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als je toch alleen op straat rijdt lijkt me die premium wel goed genoeg, of je moet elke bocht full attack willen aanvallen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mister auto (Y)

nieuwe achter schijven en voorschijven inclusief blokken echt goedkoop. Ik heb zelf de bolk gekocht en dat zijn ook prima blokken. Helemaal omdat je standaard clio 16v spul onder je auto hebt, en je gt ook net echt getuned is. Dus de standaard clio spul is echt al beter als origineel gt spul.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

nee dat is ook zeker zo, Luco.
Misschien is DS2500 ook een beetje overkill.
Ik wordt ook een dagje ouder en merk dat ik niet meer continue aan het rammen/gummen ben.
Maar het remde wel als een tiet!
We gaan die premiums eens uitproberen. Voor die prijs de moeite waard om eens te doen.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Ik heb er ook de premium blokken onder zitten, met 200 WPK en wat NM is het voldoende.... (wel 285mm schijven) op de straat.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Plaats reactie