Remschijf ervaringen / tips

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Heeft er iemand goede ervaringen met een bepaald merk remschijven? Tips welkom!

Ik ben opzoek naar nieuwe achterremschijven aangezien ik binnen één jaar (rond de 6000km) al mijn set op heb :-(. dat waren EBC Grooved discs. Zien er leuk uit maar zijn zo op (N).
De originele schijven die ik daarvoor had hebben het volgens mij ruim 25 jaar volgehouden.

Met de voorste remschijven heb ik ook al grote verschillen meegemaakt. Ooit gewone brembo schijven in 3000 km op gereden
en de huidige (de trackdayset van K-tec) doe ik al drie jaar en ze zijn nog niet (helemaal) op!

Ik heb de hele tijd met Carbone Lorraine RC5 blokken gereden trouwens
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

achter is nauwelijks interessant. koop bij misterauto de goedkoopste schijven en goedkoopte blokken. koop wel goede lagers.

demonteer je klauwen en reinig het rempotje, in vetten met speciale rem vet en gebruik verse dot 4.1 rem olie. check de rem druk bekrachtiger.

dit is de beste upgrade voor een gt die het minste kost. achter remmen worden maar voor 30% gebruikt en als die zo erg slijten loopt het aan of/en zijn de blokken totaal verkeerde compound voor straat gebruik
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

EBC is persoonlijk ook gewoon bagger.

Standaard schijven achter is goed zat in mijn ogen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Precies, achter lekker origineel/voordelig en zelfs met originele blokken rijden is prima. Dat doe ik ook op m'n circuitauto's en wil prima!
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Dat EBC blokken niet denderend waren had ik al gehoord, maar ik vond de schijven er wel leuk uitzien en ik dacht staal = staal.
na wat info van een collega en gegoogel gelezen dat gietijzeren schijven (EBC = gietijzer) niet goed samengaat met gesinterde blokken (= carbone lorraine)
dus dat zal 't probleem wel zijn. de originele schijven die er voorheen onder zaten konden wel goed tegen de gesinterde blokken trouwens.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zelfs met 4 pots en cl rc6 blokjes voorop voldoen originele blokjes en schijven achterop nog prima. kwestie van de balance verstellen. Beste bevallen mij ook de rc5's van cl, die vreten toch amper in, in tegenstelling tot de ds3000's.

Maar wat betreft de schijven voor zou ik zo goedkoop mogelijk gaan, een setje rs schijven kosten een keer 45 euro. zelfs per 5000km is dat nog niet duur. als je ap racing spul monteert wil ik je wel weer eens horen :) (900 euro voor schijven en blokken)
Plaats reactie