Ik heb al een tijdje problemen met m'n gt-tje dat ie niet wil starten na een lange rit (bijvoorbeeld na het tanken wanneer hij een tijdje uit staat). Als je het contact omhaald hoor je soms zelfs het startrelais (tik..tik) helamaal niet eens. Als je hierna ca. 45 minuten wacht, start ie weer volkomen normaal.
Reeds geprobeerd: Startmotor 2x vervangen met hagelnieuwe, accu vervangen (85ah), startonderbreker weggehaald, nieuwe centrale deurvergr., overlaadspanning gemeten, dynamo vervangen.
Nu hoorde ik in dit forum dat dit te maken zou kunnen hebben met het startrelais(?) dat achter het schudbord ligt, bij de krik. Nu dacht ik dat deze voor de koelfan/ruitewissers waren. Weet iemand zeker waar dit relais voor dient?
R5gtt:Relais voorin bij de krik oorzaak niet starten??
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Dat relais wat jij bedoelt kan inderdaad een oorzaak zijn van het NIET AANSLAAN van de motor. Als dit relais kapot is wordt de motor echter nog wel rondgegooid (gestart).
Dat relais onderbreekt de voeding van de ontsteking als de turbodruk te hoog wordt (overdruksensor in een intercooler slang geeft het signaal)
Als dat relais inwendig slecht contact maakt, kan de motor wel gestart worden, maar slaat ie niet aan.
Dat relais onderbreekt de voeding van de ontsteking als de turbodruk te hoog wordt (overdruksensor in een intercooler slang geeft het signaal)
Als dat relais inwendig slecht contact maakt, kan de motor wel gestart worden, maar slaat ie niet aan.
Hmm..ok..ff inspuiten met contactspray just 2b shure. Nu hoorde ik dat 't ook het verdeelblok kon zijn dat voorin de motorruimte zit (bij spatbord van linker wiel (?)) Deze moest ook even gesprayd worden. Wat zit hier allemaal aangeknoopt dan? Tevens kon de stuurdraad van de startmotor ral zijn. Vanaf waar totaan waar loopt deze draad eigenlijk? of zit deze ook op dat verdeelblok.
wat jij bedoeld is de hoofdstekker, en het kan idd nooit kwaad om die even schoon te maken
Immer wieder die verdammte Holländer
De witte draad tegen de koplamp aan is de stuurdraad van je startmotor, bij mij is deze oooknie 100% dus gaf daar wel eens problemen.
Dat relais in je schutbord heeft iets te maken met de toerentalregeling, dus daar moet je niet wezen.
Dat relais in je schutbord heeft iets te maken met de toerentalregeling, dus daar moet je niet wezen.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-Ray- schreef:wat jij bedoeld is de hoofdstekker, en het kan idd nooit kwaad om die even schoon te maken
dit stekker ligt een beetje klote idd en onbeschermd. Vaak loopt daar vocht in en komt er corrosie (groene koper roest) op je aansluitingen. De fouten in deze stekker zorgen vaak ook voor slecht werkende olie druk meters in de GTT
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Kijk, hier kan ik wat mee. Bedankt voor de info alvast..keep it coming. Zijn er nog meer van die probleemstekkers baaizeweej? Spuit ik ze gelijk allemaal in wd40.
Hmm..Heb je een fototje van die witte stuurdraad Steven..kan m zo ni vinden.
crappy..ik heb die stekker effe volgespoten met wd40, maar helaas nog geen resultaat. Vanmiddag ff na inspuiten een stukkie getrapt met de auto en toen uit gedaan (wel turbo uit laten draaien natuurlijk maar hij starte weer niet. Daarom wou ik toch maar s naar die stuurdraad kijken. Zou mooi zijn als je foto's kon maken. Van waar ie begint en waar ie eindigd bijvoorbeeld. Alvast bedankt.
De bekabeling loopt door het zwarte kabelgootje onder je turbo langs naar je draadboom boven je bak.
Bij mij zat die stuurdraad een beetje los in de stekker onder je kv-vaatje. Toen ik em er weer ingedrukt had deed ie het weer.
Hij klikt ook niet als je probeert te starten neem ik aan?
Bij mij zat die stuurdraad een beetje los in de stekker onder je kv-vaatje. Toen ik em er weer ingedrukt had deed ie het weer.
Hij klikt ook niet als je probeert te starten neem ik aan?
Hij klikt soms wel en soms niet..heel vaag. (kv-vaatje=koelvloeistof?)
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Mn vrienden hebben me vanavond 2 keer aan moeten duwen omdat mn gtt-tje niet wilde starten. Als ik de sleutel omdraai hoor ik alleen klik.
Eerst had ik dit ook af en toe, maar na een paar keer te proberen sloeg hij altijd wel aan. Nu dus niet meer, is dit het startrelais? en waar zit dat?
Eerst had ik dit ook af en toe, maar na een paar keer te proberen sloeg hij altijd wel aan. Nu dus niet meer, is dit het startrelais? en waar zit dat?
some people are alive only because it's illegal to kill them
klik= meestal startmotor,heb hetzelfde gehad.
misschien een lomp maniertje om te kijken,maar laat eens iemand anders starten en tik(als je erbij kan)op de startmotor.komt vaker voor dat het "startrelais" op de startmotor vast zit.
tom
misschien een lomp maniertje om te kijken,maar laat eens iemand anders starten en tik(als je erbij kan)op de startmotor.komt vaker voor dat het "startrelais" op de startmotor vast zit.
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
is dan alleen het relais kapot of moet ik dan heel mn startmotor vervangen?hitman schreef:klik= meestal startmotor,heb hetzelfde gehad.
misschien een lomp maniertje om te kijken,maar laat eens iemand anders starten en tik(als je erbij kan)op de startmotor.komt vaker voor dat het "startrelais" op de startmotor vast zit.
tom
some people are alive only because it's illegal to kill them
als je het probeert en hij start weer,ligt het waarschijnlijk aan je starter.
deze zou je kunnen laten reviseren,of via de club aan een 2e handse proberen te komen.
zo heb ik bij abel 1 opgehaald en starte daarna weer als een zonnetje.
tis maar net wat je wilt: laten reviseren of een nwe/gebruikte.
succes
tom
deze zou je kunnen laten reviseren,of via de club aan een 2e handse proberen te komen.
zo heb ik bij abel 1 opgehaald en starte daarna weer als een zonnetje.
tis maar net wat je wilt: laten reviseren of een nwe/gebruikte.
succes
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
hmm sucks want dat kan ik echt niet zelf fixen geloof ik. Ik, heb iig geen brug, alleen wat assteuntjes. Maja zal eens kijken morgen
some people are alive only because it's illegal to kill them
maar jij word ook gesponserd he:)
ik was blij dat ik hem boven de put had,maar idd je kunt hem zo ook vervangen
ik was blij dat ik hem boven de put had,maar idd je kunt hem zo ook vervangen
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
ik sleutel ook nooit meer onder een krikje alleen,1 maal is de krik verschoven waardoor de auto viel en ik er bijna onderlag.dan ben je wel ineens genezen.
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Die van mij zet ik ook gewoon op 2 assteunen, gaat best.
Ik ga morgen de startmotor vervangen, die van mij start soms een hele tijd goed en net als nu gewoon helemaal niet.
Ik ga morgen de startmotor vervangen, die van mij start soms een hele tijd goed en net als nu gewoon helemaal niet.
Heb hetzelfde probleem gehad. Was bij mij kabel probleem. De signaal kabel naar de startmotor was gewoon crappy. heb een nieuwe getrokken en meteen een druk schakelaar gemaakt voor te starten. Ziet veel leuker uit. Zeker bij een race auto
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ik heb de kabel van de startmotor gefixed met nieuwe draad (had maar 9volt bij startmotor). nu tikt hij weer netjes bij het starten. Alleen als ie heeeeel warm is (van snelweg) dan start ie soms nog niet. Dit is vreemd als je bedenkt dat de startmotor hagelnieuw en origineel is van de garage (300 euri ofzo). Dit komt volgens mij omdat ik géén hitteschild om de startmotor heb zitten. Startmotor zit namelijk wel heel dicht bij de uitlaat. Deze hoort er van origine wel te zitten. Heb er een besteld bij renaultgrarage. Binnenkort effe opzetten.
Ik krijg m'n Gtt ook niet meer aan de praat nadat de motor er is uitgeweest.Steven schreef:De bekabeling loopt door het zwarte kabelgootje onder je turbo langs naar je draadboom boven je bak.
Bij mij zat die stuurdraad een beetje los in de stekker onder je kv-vaatje. Toen ik em er weer ingedrukt had deed ie het weer.
Hij klikt ook niet als je probeert te starten neem ik aan?
Van waar komt de witte stuurdraad die naar het kleine schuifstekkertje gaat op de startmotor ?
Er komt geen 12v als je aan de sleutel draait.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Brede Zwarte / bruine stekker....bij je linkerkoplamp op je binnen wielkuip....das je hoofdmotorkabelboom
Meet daar nog eens ..
Meet daar nog eens ..