throttle bodies 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

rond de 2000 euro (D)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Ik zou ook TB'S op mijn K4M motor willen bouwen, maar zou ik dan met het zelfde setje als jij rond kunnen komen?
Of zitten er te grote verschillen tussen de motoren?

Iemand enig idee waar zo'n set als kit gekocht kan worden?

Wat een vragen he, succes.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Kopaansluiting en hartafstand van een k4m is anders. Ook anders dan een F4R. Maar d'r is vast wel een spruitstuk voor te krijgen.
rev it like a rental
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Oke thanks, zal wel een aardig klusje worden om alles bij elkaar te zoeken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

AT_Power schreef:Hello there,

My name is John and I work for Active Technologies (AT Power). I see that you guys have been looking at our throttle bodies for F4R and F7 engines.

I must apologise to Leeroy about not getting a reply back. We will always try to reply to emails as soon as we can, but we are very busy and sometimes we forget.

The photograph posted just above

[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc16 ... aples2.jpg[/img]

Is a photo of our Clio F7R / F7P throttle bodie system on a modified F7R engine with carbon fibre airbox. The engine in that car makes over 230bhp. It is a different design to the one posted on page 1. Much better with 45mm shaftless throttle on aluminium CNC manifold.

[img]http://atpowershop.co.uk/catalog/images ... 0-%201.jpg[/img]

I was in Holland two weeks ago visiting a few of our customers who are engine builders. Hurricane Engines, Zomer Motorentechniek to name two. If you need more information you can get in touch with me directly, or you can speak to those guys who can explain things in Dutch about our system. I am learning Dutch, but don't know it well enough to write technical information (but I can follow OK). My mum is from Den Haag, so I am half Dutch and I feel it is my duty to learn it properly!

Thank you for reading!

http://www.atpower.co.uk
http://www.atpowershop.co.uk
http://www.youtube.com/atpowerthrottles

John Goddard
j.goddard[AT]active-technologies.co.uk
+44 (0)1952 859 133
As Tom allready said, nice to see you here John (Y)

So you allready got a set to match the wierd inlets of the F7P/R from the clio's instead of the nice oval ports from the Megane/Spider F7R?

What is done for the 230bhp and @ what kind of rpm's?
AT_Power
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 19:10

Hi there,

Sorry I didn't reply, I didn't get an email telling me I had a message.

To get to over 230bhp you need;

forged pistons (high compression ratio)
forged rods recommended
ARP stud bolts
Gas flowed / ported cylinder head
larger valves for inlet
Aftermarket cam shafts (like cat cams - 285degree duration or more)
stronger valve springs to accept camshaft profile
Good flowing exhaust manifold
Throttle bodies
Larger injector flow rate
ECU that can be remapped

Then you can rev to 8000rpm safely and reliably.

Also now for people with Clio Williams, special edition throttle bodies,

[img]http://atpowershop.co.uk/catalog/images ... 0-%202.jpg[/img]

Thanks,

John.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Waarom nog geen reacties op John zn mail?
Zitten alle Willy-coureurs zich af te moppen achter hun pc scherm? :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als dat zo is kan ik het me wel voorstellen :worship: :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

canonballman schreef:Waarom nog geen reacties op John zn mail?
Zitten alle Willy-coureurs zich af te moppen achter hun pc scherm? :p
denk eerder dat ze zich vertrokken hebben aan de prijs. Heb afgelopen weekend dit materiaal in handen gehad op FCS en moet zeggen dat het echt wel degelijk spul is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

I think the price is not that bad, what should the Williams cost then? :)

Altough i have to be honest, not this year. :p
richard26
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00

Bakkums schreef:Ik zou ook TB'S op mijn K4M motor willen bouwen, maar zou ik dan met het zelfde setje als jij rond kunnen komen?
Of zitten er te grote verschillen tussen de motoren?

Iemand enig idee waar zo'n set als kit gekocht kan worden?

Wat een vragen he, succes.
He hoi, ik heb nog wel aardig wat spulletjes liggen van de 1.6 K4M, o.a. spruitstuk voor TB's en snelle nokkenassen. Allemaal gebruikt en hoeft niet voor de hoofdprijs weg....
PM me maar even als je belangstelling hebt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Even deze uit het slop trekken.

Heeft iemand al eens de originele Kitcar tb's in z'n handen gehad? Zien er erg makkelijk uit en je kunt de originele injectorrail er zo opprakken (Y) :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Die zal je niet snel in je handen krijgen, want ze zijn erg zeldzaam. Het is inderdaad wel een erg fraai setje, en zeker met die mooie airbox erbij.

Dat spruitstuk is overigens gemaakt voor aangepaste inlaatpoorten van het meganeformaat (zo zagen de inlaatpoorten van die maxi koppen er ook uit wat ik er van gezien heb).
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Steven schreef:I think the price is not that bad, what should the Williams cost then? :)

Altough i have to be honest, not this year. :p
Die op het plaatje is voor de F7P en F7R-Williams. Die voor de F7R-Megane staat op hun website. (is iets goedkoper)
Trust me. I know what I'm doing.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Inlaatpoorten zijn idd voor megane bedoelt, maar als je toch bezig bent....

Ben nog even aan het kijken hoe en wat, maar het lijkt me een mooie oplossing (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

prijs is niet zo gek, zeker als je ziet dat dit mooi 1 geheel is, betere flow dus en geen geklooi met losse kleppen, inlaatstukken etc..
Trust me. I know what I'm doing.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik heb het hier over een kitcar set xabre, jij ook of bedoel je het bovenstaande?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja bovenstaande, foutje dus
Trust me. I know what I'm doing.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Hoe zit het met de APK na het monteren van die TB setjes?

Op mijn Corsa moest ik elk jaar de auto op de testbank zetten om het vermogen terug te zetten op APK-programma en na de APK weer op standje race. Dit om met het CO onder de juiste waarde te kunnen komen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik ben voor de opbouw van mijn nieuwe 2L 16V motor Pico injectoren nodig.
volgens mij zitten deze oa in de clio rs modellen.
de motor krijgt throttele bodies van jenvey met vrij programmeerbare injectie en ontsteking.

iemand hier die weet wat voor type ik moet nemen en of ze genoeg opbrengst hebben?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom niet gewoon 21T injectoren? Die zijn mooi stapje groter met 384cc uit m'n hoofd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

das formaat europacup.

Std injectoren zijn 280cc

357's, 300cc
804's, 330cc
803's, 387cc
enz
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah juist, volgens mij heb je dat lijstje al 100x gepost hehe, ik duik r maar in (S)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Alons autosport vertelde me dat die PICO injectoren veel kleiner zijn en veel beter passen is die korte spruitstukken in samenwerking met de
injectrorails.
vandaar dus dat ik PICO injectoren zoek.
iemand die dit weet?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Alons werkt of werkte toch samen met van Kronenburg, misschien weten zij wel welke je moet nemen en hoe je daar aan geraakt.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik doel eigenlijk op een lijstje waar deze injectoren in staan.
kan ik lekker gaan zoeken naar types en duty cycles enz.

ze zitten in bijna alle moderne autos inclusief oa de clio RS.
zijn gewoon veel kleiner van formaat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

mark 5t schreef:ik doel eigenlijk op een lijstje waar deze injectoren in staan.
kan ik lekker gaan zoeken naar types en duty cycles enz.

ze zitten in bijna alle moderne autos inclusief oa de clio RS.
zijn gewoon veel kleiner van formaat.
heb je hier wat aan ?

http://www.turbominis.co.uk/forums/atta ... 0487-1.pdf
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Boskje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 6 aug 2008 20:45
Contacteer:

mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ik heb nog 350 cc injectoren over. van de kleine versie van bosch
Plaats reactie