throttle bodies 16V
Ik zou ook TB'S op mijn K4M motor willen bouwen, maar zou ik dan met het zelfde setje als jij rond kunnen komen?
Of zitten er te grote verschillen tussen de motoren?
Iemand enig idee waar zo'n set als kit gekocht kan worden?
Wat een vragen he, succes.
Of zitten er te grote verschillen tussen de motoren?
Iemand enig idee waar zo'n set als kit gekocht kan worden?
Wat een vragen he, succes.
As Tom allready said, nice to see you here JohnAT_Power schreef:Hello there,
My name is John and I work for Active Technologies (AT Power). I see that you guys have been looking at our throttle bodies for F4R and F7 engines.
I must apologise to Leeroy about not getting a reply back. We will always try to reply to emails as soon as we can, but we are very busy and sometimes we forget.
The photograph posted just above
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc16 ... aples2.jpg[/img]
Is a photo of our Clio F7R / F7P throttle bodie system on a modified F7R engine with carbon fibre airbox. The engine in that car makes over 230bhp. It is a different design to the one posted on page 1. Much better with 45mm shaftless throttle on aluminium CNC manifold.
[img]http://atpowershop.co.uk/catalog/images ... 0-%201.jpg[/img]
I was in Holland two weeks ago visiting a few of our customers who are engine builders. Hurricane Engines, Zomer Motorentechniek to name two. If you need more information you can get in touch with me directly, or you can speak to those guys who can explain things in Dutch about our system. I am learning Dutch, but don't know it well enough to write technical information (but I can follow OK). My mum is from Den Haag, so I am half Dutch and I feel it is my duty to learn it properly!
Thank you for reading!
http://www.atpower.co.uk
http://www.atpowershop.co.uk
http://www.youtube.com/atpowerthrottles
John Goddard
j.goddard[AT]active-technologies.co.uk
+44 (0)1952 859 133
So you allready got a set to match the wierd inlets of the F7P/R from the clio's instead of the nice oval ports from the Megane/Spider F7R?
What is done for the 230bhp and @ what kind of rpm's?
Hi there,
Sorry I didn't reply, I didn't get an email telling me I had a message.
To get to over 230bhp you need;
forged pistons (high compression ratio)
forged rods recommended
ARP stud bolts
Gas flowed / ported cylinder head
larger valves for inlet
Aftermarket cam shafts (like cat cams - 285degree duration or more)
stronger valve springs to accept camshaft profile
Good flowing exhaust manifold
Throttle bodies
Larger injector flow rate
ECU that can be remapped
Then you can rev to 8000rpm safely and reliably.
Also now for people with Clio Williams, special edition throttle bodies,
[img]http://atpowershop.co.uk/catalog/images ... 0-%202.jpg[/img]
Thanks,
John.
Sorry I didn't reply, I didn't get an email telling me I had a message.
To get to over 230bhp you need;
forged pistons (high compression ratio)
forged rods recommended
ARP stud bolts
Gas flowed / ported cylinder head
larger valves for inlet
Aftermarket cam shafts (like cat cams - 285degree duration or more)
stronger valve springs to accept camshaft profile
Good flowing exhaust manifold
Throttle bodies
Larger injector flow rate
ECU that can be remapped
Then you can rev to 8000rpm safely and reliably.
Also now for people with Clio Williams, special edition throttle bodies,
[img]http://atpowershop.co.uk/catalog/images ... 0-%202.jpg[/img]
Thanks,
John.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Waarom nog geen reacties op John zn mail?
Zitten alle Willy-coureurs zich af te moppen achter hun pc scherm?
Zitten alle Willy-coureurs zich af te moppen achter hun pc scherm?
denk eerder dat ze zich vertrokken hebben aan de prijs. Heb afgelopen weekend dit materiaal in handen gehad op FCS en moet zeggen dat het echt wel degelijk spul is.canonballman schreef:Waarom nog geen reacties op John zn mail?
Zitten alle Willy-coureurs zich af te moppen achter hun pc scherm?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
He hoi, ik heb nog wel aardig wat spulletjes liggen van de 1.6 K4M, o.a. spruitstuk voor TB's en snelle nokkenassen. Allemaal gebruikt en hoeft niet voor de hoofdprijs weg....Bakkums schreef:Ik zou ook TB'S op mijn K4M motor willen bouwen, maar zou ik dan met het zelfde setje als jij rond kunnen komen?
Of zitten er te grote verschillen tussen de motoren?
Iemand enig idee waar zo'n set als kit gekocht kan worden?
Wat een vragen he, succes.
PM me maar even als je belangstelling hebt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Even deze uit het slop trekken.
Heeft iemand al eens de originele Kitcar tb's in z'n handen gehad? Zien er erg makkelijk uit en je kunt de originele injectorrail er zo opprakken
Heeft iemand al eens de originele Kitcar tb's in z'n handen gehad? Zien er erg makkelijk uit en je kunt de originele injectorrail er zo opprakken
Die zal je niet snel in je handen krijgen, want ze zijn erg zeldzaam. Het is inderdaad wel een erg fraai setje, en zeker met die mooie airbox erbij.
Dat spruitstuk is overigens gemaakt voor aangepaste inlaatpoorten van het meganeformaat (zo zagen de inlaatpoorten van die maxi koppen er ook uit wat ik er van gezien heb).
Dat spruitstuk is overigens gemaakt voor aangepaste inlaatpoorten van het meganeformaat (zo zagen de inlaatpoorten van die maxi koppen er ook uit wat ik er van gezien heb).
Die op het plaatje is voor de F7P en F7R-Williams. Die voor de F7R-Megane staat op hun website. (is iets goedkoper)Steven schreef:I think the price is not that bad, what should the Williams cost then?
Altough i have to be honest, not this year.
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Inlaatpoorten zijn idd voor megane bedoelt, maar als je toch bezig bent....
Ben nog even aan het kijken hoe en wat, maar het lijkt me een mooie oplossing
Ben nog even aan het kijken hoe en wat, maar het lijkt me een mooie oplossing
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik heb het hier over een kitcar set xabre, jij ook of bedoel je het bovenstaande?
Hoe zit het met de APK na het monteren van die TB setjes?
Op mijn Corsa moest ik elk jaar de auto op de testbank zetten om het vermogen terug te zetten op APK-programma en na de APK weer op standje race. Dit om met het CO onder de juiste waarde te kunnen komen.
Op mijn Corsa moest ik elk jaar de auto op de testbank zetten om het vermogen terug te zetten op APK-programma en na de APK weer op standje race. Dit om met het CO onder de juiste waarde te kunnen komen.
ik ben voor de opbouw van mijn nieuwe 2L 16V motor Pico injectoren nodig.
volgens mij zitten deze oa in de clio rs modellen.
de motor krijgt throttele bodies van jenvey met vrij programmeerbare injectie en ontsteking.
iemand hier die weet wat voor type ik moet nemen en of ze genoeg opbrengst hebben?
volgens mij zitten deze oa in de clio rs modellen.
de motor krijgt throttele bodies van jenvey met vrij programmeerbare injectie en ontsteking.
iemand hier die weet wat voor type ik moet nemen en of ze genoeg opbrengst hebben?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Alons autosport vertelde me dat die PICO injectoren veel kleiner zijn en veel beter passen is die korte spruitstukken in samenwerking met de
injectrorails.
vandaar dus dat ik PICO injectoren zoek.
iemand die dit weet?
injectrorails.
vandaar dus dat ik PICO injectoren zoek.
iemand die dit weet?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik doel eigenlijk op een lijstje waar deze injectoren in staan.
kan ik lekker gaan zoeken naar types en duty cycles enz.
ze zitten in bijna alle moderne autos inclusief oa de clio RS.
zijn gewoon veel kleiner van formaat.
kan ik lekker gaan zoeken naar types en duty cycles enz.
ze zitten in bijna alle moderne autos inclusief oa de clio RS.
zijn gewoon veel kleiner van formaat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
heb je hier wat aan ?mark 5t schreef:ik doel eigenlijk op een lijstje waar deze injectoren in staan.
kan ik lekker gaan zoeken naar types en duty cycles enz.
ze zitten in bijna alle moderne autos inclusief oa de clio RS.
zijn gewoon veel kleiner van formaat.
http://www.turbominis.co.uk/forums/atta ... 0487-1.pdf
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
heb je hier wat aan?
http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm
http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik heb nog 350 cc injectoren over. van de kleine versie van bosch