throttle bodies 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

wat injectoren betreft passen dan de safrane biturbo ook erin? of alleen de 21 turbo injectoren.. iemand enig idee.. ik kan namelijk aan een paar van een safrane komen :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

had ooit van menno begrepen dat het effect van 4 losse trottleboddies een beetje verdwijnt als je er een air box op zet. 4 losse filters zouden het beste effect moeten geven.

Voordeel van een airbox is natuurlijk dat je makkelijker frisse lucht aan kan zuigen.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

Geert schreef:had ooit van menno begrepen dat het effect van 4 losse trottleboddies een beetje verdwijnt als je er een air box op zet. 4 losse filters zouden het beste effect moeten geven.

Voordeel van een airbox is natuurlijk dat je makkelijker frisse lucht aan kan zuigen.
ja ik ben nog erg aan het twijfelen wat ik daar mee ga doen, ik heb namelijk nog een poly/carbon motorkap liggen en misschien dat ik daar een mooie inlaat op maak aan de voorzijde en dan krijgen de kelken zeker genoeg lucht maar dat is nog maar een idee.. :~ :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

of zoals hier waar een orginele airbox is aangepast zodat hij toch lucht vakt aan de voorkant ipv via een los filter box

http://picasaweb.google.com/camisard38/ ... 6615667282
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zelfs deze orginele ragnotti maxi heeft de losse airbox niet meer.

[img]http://www.rallycarsforsale.net/photos/p36542n2.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Direct aanzuigen met 4 losse filters opzich is inderdaad het beste, maar kan bijna niet zonder hele warme lucht aan te zuigen uit de motorruimte, waarmee je dus wel serieuze verliezen krijgt.

Een airbox hoeft geen nadelig effect te hebben als het ding maar een beetje fatsoenlijk ontworpen is. Pulsatie wordt niet verstoord, omdat dit enkel bepaald wordt door de lengte van inlaatkanaal tot de rand van de kelk. Ik heb het eens getest op een motorproefstand, met en zonder airboxen. Dat maakte geen noemenswaardig verschil (paar pk op ruim 600 pk valt mee) Dit was een 6,2 liter V8 motor op 7000 rpm, dus als je ergens verliezen moet meten, dan is het wel met een dergelijke motor die enorm veel lucht verpompt. Wat wel een meetbaar verschil maakte was wel of geen koude lucht aanzuigen in die airbox.

Het beste recept is dus een goede airbox met een luchtfilter waar je zo min mogelijk drukval over krijgt, met toevoer van koude lucht van buiten de motorruimte.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie weet waar die airboxen verkocht worden zoals op luco`s blok?
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

lijkt op een van pipercross en die hebben ze bij biesheuvel volgensmij of limpex motorsport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:wie weet waar die airboxen verkocht worden zoals op luco`s blok?
Even Peter Commijs bellen :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Bij Limpex moet je echt wegblijven.....
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

canonballman schreef:Bij Limpex moet je echt wegblijven.....
ja? slechte ervaringen mee..?
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

^^ praatjesmaker niet te kort :(

Over de lengte van de kelken, dit is erg bepalend voor je koppel !! Lange geven meer koppel ; kortere minder. Dus middenweg vinden .

Ruimte is KUT om een serieus goed TB setup te maken.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

met setje korten kelken loopt zoon ding ook super hard hoor :grin:
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

gisteren even nog wat zitten knutselen op het werk :p

spruitstuk links na schuren rechts voor
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00186.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00193.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00194.JPG[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi hoor! (Y)
wat is de hoogte van uiteinde flens tot flens van je inlaatspruitstuk?
dus alleen de maat van het inlaatspruitstuk niet de jenvey`s.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

van eind tot eind is het 10,8 cm met een rolmaat :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok zal die van mij eens opmeten maar ik ben nu al wel zeker dat jij dat spul met dit spruitstukkie nooit kwijt gaat raken
helaas is de ruimte van een 16V ongeloofelijk klein :@

ik denk dat je het spruitstuk moet gaan inkorten net zoals ik en heine o.a.
wij zijn hier ook druk mee bezig.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

mijn spruistuk was iets van 6 cm dacht ik
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dat is die ik er op heb zitten Don Leben :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

mark 5t schreef:ok zal die van mij eens opmeten maar ik ben nu al wel zeker dat jij dat spul met dit spruitstukkie nooit kwijt gaat raken
helaas is de ruimte van een 16V ongeloofelijk klein :@

ik denk dat je het spruitstuk moet gaan inkorten net zoals ik en heine o.a.
wij zijn hier ook druk mee bezig.
het liefst zou ik toch een andere oplossing zoeken als in het spruitstuk gaan zagen oid, zou ik toch liever wat ruimte maken door een andere radiateur te monteren of zoiets
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heb inderdaad wel vaker gezien dat ze een kortere radiator monteren. maar volgensmij moet je die custom laten maken.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ja er werd al gezegd dat 1 van een 205 gti misschien wel zou passen met wat aanpassingen natuurlijk en ik heb eens op h-base gekeken en die is idd een stuk lager is ongeveer 30 cm hoog en 60cm lang is dus ongeveer 10 cm lager en is leverbaar in alu voor 160 euro ex
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gewoon je eigen radiateur laten zakken (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ja ? anders ga ik morgen eens een beetje kijken hoe en wat..
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

subframe verzagen vind ik persoonlijk niet echt mooi. maar is wel het goedkoopst.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Geert schreef:subframe verzagen vind ik persoonlijk niet echt mooi. maar is wel het goedkoopst.
Volgens mij hoef je het subframe niet te verzagen als je de radiateur wilt laten zakken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nou deze leunt op het subframe bij een clio ben dus benieuwd hoe het anders moet.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

OW, ja ik zit met de 5 in mijn gadachten :grin: daar hoeft het niet.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

:lol: ik kijk morgen even hoeveel ruimte ik precies te kort ga komen en wat het makkelijkste wordt, maar aangezien ik weinig zin heb te gaan lassen of zagen in of subframe of spruitstuk ga ik proberen een andere rad te laten maken of op de kop te tikken :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Luco/Alpine-racer schreef:OW, ja ik zit met de 5 in mijn gadachten :grin: daar hoeft het niet.
bij mijn 5 zit anders de rad ook op het subframe, ligt die bij jou scheef ofzo, achter het subframe langs?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Martijn Kool schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:OW, ja ik zit met de 5 in mijn gadachten :grin: daar hoeft het niet.
bij mijn 5 zit anders de rad ook op het subframe, ligt die bij jou scheef ofzo, achter het subframe langs?
Wat martijn zegt, de radiateur staat in een vijf zelfs hoger dan in een 16v (0)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Geert schreef:zelfs deze orginele ragnotti maxi heeft de losse airbox niet meer.

[img]http://www.rallycarsforsale.net/photos/p36542n2.jpg[/img]
Je bedoelt het gedeelte naar het raam toe? De 'trechter' zoals ook op onderstaande foto kunt zien.

[img]http://www.scuderie-rbc.it/images/Espac ... icthru.jpg[/img]
Plaats reactie