throttle bodies 16V
ik heb trouwens nog wat fotos gevonden met zon zelfde set..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... iams_3.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... lliams.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... iams_2.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... iams_3.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... lliams.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... iams_2.jpg[/img]
had ooit van menno begrepen dat het effect van 4 losse trottleboddies een beetje verdwijnt als je er een air box op zet. 4 losse filters zouden het beste effect moeten geven.
Voordeel van een airbox is natuurlijk dat je makkelijker frisse lucht aan kan zuigen.
Voordeel van een airbox is natuurlijk dat je makkelijker frisse lucht aan kan zuigen.
ja ik ben nog erg aan het twijfelen wat ik daar mee ga doen, ik heb namelijk nog een poly/carbon motorkap liggen en misschien dat ik daar een mooie inlaat op maak aan de voorzijde en dan krijgen de kelken zeker genoeg lucht maar dat is nog maar een idee..Geert schreef:had ooit van menno begrepen dat het effect van 4 losse trottleboddies een beetje verdwijnt als je er een air box op zet. 4 losse filters zouden het beste effect moeten geven.
Voordeel van een airbox is natuurlijk dat je makkelijker frisse lucht aan kan zuigen.
of zoals hier waar een orginele airbox is aangepast zodat hij toch lucht vakt aan de voorkant ipv via een los filter box
http://picasaweb.google.com/camisard38/ ... 6615667282
http://picasaweb.google.com/camisard38/ ... 6615667282
zelfs deze orginele ragnotti maxi heeft de losse airbox niet meer.
[img]http://www.rallycarsforsale.net/photos/p36542n2.jpg[/img]
[img]http://www.rallycarsforsale.net/photos/p36542n2.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hier een met een airbox
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Direct aanzuigen met 4 losse filters opzich is inderdaad het beste, maar kan bijna niet zonder hele warme lucht aan te zuigen uit de motorruimte, waarmee je dus wel serieuze verliezen krijgt.
Een airbox hoeft geen nadelig effect te hebben als het ding maar een beetje fatsoenlijk ontworpen is. Pulsatie wordt niet verstoord, omdat dit enkel bepaald wordt door de lengte van inlaatkanaal tot de rand van de kelk. Ik heb het eens getest op een motorproefstand, met en zonder airboxen. Dat maakte geen noemenswaardig verschil (paar pk op ruim 600 pk valt mee) Dit was een 6,2 liter V8 motor op 7000 rpm, dus als je ergens verliezen moet meten, dan is het wel met een dergelijke motor die enorm veel lucht verpompt. Wat wel een meetbaar verschil maakte was wel of geen koude lucht aanzuigen in die airbox.
Het beste recept is dus een goede airbox met een luchtfilter waar je zo min mogelijk drukval over krijgt, met toevoer van koude lucht van buiten de motorruimte.
Een airbox hoeft geen nadelig effect te hebben als het ding maar een beetje fatsoenlijk ontworpen is. Pulsatie wordt niet verstoord, omdat dit enkel bepaald wordt door de lengte van inlaatkanaal tot de rand van de kelk. Ik heb het eens getest op een motorproefstand, met en zonder airboxen. Dat maakte geen noemenswaardig verschil (paar pk op ruim 600 pk valt mee) Dit was een 6,2 liter V8 motor op 7000 rpm, dus als je ergens verliezen moet meten, dan is het wel met een dergelijke motor die enorm veel lucht verpompt. Wat wel een meetbaar verschil maakte was wel of geen koude lucht aanzuigen in die airbox.
Het beste recept is dus een goede airbox met een luchtfilter waar je zo min mogelijk drukval over krijgt, met toevoer van koude lucht van buiten de motorruimte.
wie weet waar die airboxen verkocht worden zoals op luco`s blok?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Even Peter Commijs bellenmark 5t schreef:wie weet waar die airboxen verkocht worden zoals op luco`s blok?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Bij Limpex moet je echt wegblijven.....
gisteren even nog wat zitten knutselen op het werk
spruitstuk links na schuren rechts voor
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00186.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00193.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00194.JPG[/img]
spruitstuk links na schuren rechts voor
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00186.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00193.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00194.JPG[/img]
mooi hoor!
wat is de hoogte van uiteinde flens tot flens van je inlaatspruitstuk?
dus alleen de maat van het inlaatspruitstuk niet de jenvey`s.
wat is de hoogte van uiteinde flens tot flens van je inlaatspruitstuk?
dus alleen de maat van het inlaatspruitstuk niet de jenvey`s.
ok zal die van mij eens opmeten maar ik ben nu al wel zeker dat jij dat spul met dit spruitstukkie nooit kwijt gaat raken
helaas is de ruimte van een 16V ongeloofelijk klein
ik denk dat je het spruitstuk moet gaan inkorten net zoals ik en heine o.a.
wij zijn hier ook druk mee bezig.
helaas is de ruimte van een 16V ongeloofelijk klein
ik denk dat je het spruitstuk moet gaan inkorten net zoals ik en heine o.a.
wij zijn hier ook druk mee bezig.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.pipercross.net/competition/p ... airbox.asp
[img]http://www.autoracing.fi/images/tuottee ... eplate.jpg[/img]
http://www.pipercross.net/competition/p ... airbox.asp
[img]http://www.autoracing.fi/images/tuottee ... eplate.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat is die ik er op heb zitten Don Leben
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
het liefst zou ik toch een andere oplossing zoeken als in het spruitstuk gaan zagen oid, zou ik toch liever wat ruimte maken door een andere radiateur te monteren of zoietsmark 5t schreef:ok zal die van mij eens opmeten maar ik ben nu al wel zeker dat jij dat spul met dit spruitstukkie nooit kwijt gaat raken
helaas is de ruimte van een 16V ongeloofelijk klein
ik denk dat je het spruitstuk moet gaan inkorten net zoals ik en heine o.a.
wij zijn hier ook druk mee bezig.
heb inderdaad wel vaker gezien dat ze een kortere radiator monteren. maar volgensmij moet je die custom laten maken.
ja er werd al gezegd dat 1 van een 205 gti misschien wel zou passen met wat aanpassingen natuurlijk en ik heb eens op h-base gekeken en die is idd een stuk lager is ongeveer 30 cm hoog en 60cm lang is dus ongeveer 10 cm lager en is leverbaar in alu voor 160 euro ex
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gewoon je eigen radiateur laten zakken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
subframe verzagen vind ik persoonlijk niet echt mooi. maar is wel het goedkoopst.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Volgens mij hoef je het subframe niet te verzagen als je de radiateur wilt laten zakkenGeert schreef:subframe verzagen vind ik persoonlijk niet echt mooi. maar is wel het goedkoopst.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
nou deze leunt op het subframe bij een clio ben dus benieuwd hoe het anders moet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
OW, ja ik zit met de 5 in mijn gadachten daar hoeft het niet.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik kijk morgen even hoeveel ruimte ik precies te kort ga komen en wat het makkelijkste wordt, maar aangezien ik weinig zin heb te gaan lassen of zagen in of subframe of spruitstuk ga ik proberen een andere rad te laten maken of op de kop te tikken
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bij mijn 5 zit anders de rad ook op het subframe, ligt die bij jou scheef ofzo, achter het subframe langs?Luco/Alpine-racer schreef:OW, ja ik zit met de 5 in mijn gadachten daar hoeft het niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Wat martijn zegt, de radiateur staat in een vijf zelfs hoger dan in een 16vMartijn Kool schreef:bij mijn 5 zit anders de rad ook op het subframe, ligt die bij jou scheef ofzo, achter het subframe langs?Luco/Alpine-racer schreef:OW, ja ik zit met de 5 in mijn gadachten daar hoeft het niet.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Je bedoelt het gedeelte naar het raam toe? De 'trechter' zoals ook op onderstaande foto kunt zien.Geert schreef:zelfs deze orginele ragnotti maxi heeft de losse airbox niet meer.
[img]http://www.rallycarsforsale.net/photos/p36542n2.jpg[/img]
[img]http://www.scuderie-rbc.it/images/Espac ... icthru.jpg[/img]