Ik had er trouwens een standaard nokkenas inzitten. Daarmee scoren Mark en Paz dus hogere vermogens mee.
Het moet dus beter kunnen Jan, laat die Groep A eens ultrasoon reinigen en volgende keer lekker naar Goes
Ik had trouwens wel zo'n 'hoerige' groep A, om maar ff ontopic te blijven
Die nokken-as helpt ook lekker mee om aardig wat vermogen te halen, al doe ik het wel bij een lagere vuldruk. Al denk ik dat ik op 1.4 niet zo heel erg veel vermogen win tov van nu op +/- 1 bar
Steven schreef:
Zal wel toegeven dat het voor een originele carb wel netjes is.
Groep A carb en een frontmount intercooler en d'r is nog een hoop te winnen.
Dit wás met die Gp A carb...
En ik heb ook geen std i/c... heb zo'n double core RVS geval...
Ik zat mis met de getallen, dacht dat die er meer qua koppel uitgooide.Maar hij gooit er 176nm uit.
Dus dan is het toch wel netjes Jan.
Dit is mijn uitdraai op 0,86 bar met originele carb, alleen iets grotere sproeier.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]
Maar serieus, er zit nog wel fikse winst in een frontmount IC achter de bumper, daar achter de grille vang je echt heel weinig rijwind namelijk.
Dus zo'n dubbel capaciteit ding uit alu brengt wel iets, maar haalt het nooit tov een FMIC
Abel schreef:voor een bank run maakt dat weinig uit.
je wint heus niet opeens 30 pk met een intercooler.
Tuurlijk
Zeker wel dat dat uitmaakt, die IC warmt heel snel op, achter die grille vang je echt heeel weinig wind. Fan helpt wel iets, maar ik zou toch een FMIC nemen.
Dat heb ik al es eerder aangegeven nadat ik mijn oliekoeler vanachter bumper achter de grille had gezet en en opeens de piektemp van de olie bij serieus gassen opeens veel hoger was!
jah ok maar dat is ook wat anders. je pompt op 1.2 bar niet opeems veel meer extra lucht in je auto, de hoeveelheid benzine blijft gelijk. Je hebt gelijk qua warmte, maar qua vermogen zal het mee vallen.
ik vind het gewoon erg opvallend dat er zo'n groot gat tussen jan en mark zit. en die draaien op de zelfde druk zegmaar.
Jan, als je nog richting de 200 wil gaan meteen een andere carb of injectie monteren
Heb al een gp A carb erop zitten en injectie doe ik niet aan...
Ik hoef helemaal geen 200pk... dat is zo'n belachelijk vermogen voor zo'n autootje... waarschijnlijk krijg je het niet eens fatsoenlijk op de weg. Plus je moet dan echt serieus geld in die dinosaurus gaan pompen en dat vind ik 'm nou ook weer niet waard.