Info over de Solex 32DIS carburateur

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Steven schreef:Valt tegen hoor :p

150 wielpk en 232 Nm aan de wielen met 1.4 bar op m'n ouwe GT.
Zeg 165pk en 260 Nm aan de krukas als je terugrekend...

Paz die draait 160 wielpk's bij +/- 1 bar, dan praten we ergens over.
Fantastisch zeg!! Dat wil ik ook!!!

Dussssss...

Ik ben blij met mijn resultaten... :grin:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, dat is ook nog altijd mijn 'aim'.

Even gekeken ontwikkelt ie wat weinig koppel, daar zou inderdaad wel wat meer in mogen zitten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik had er trouwens een standaard nokkenas inzitten. Daarmee scoren Mark en Paz dus hogere vermogens mee.
Het moet dus beter kunnen Jan, laat die Groep A eens ultrasoon reinigen en volgende keer lekker naar Goes :)

Ik had trouwens wel zo'n 'hoerige' groep A, om maar ff ontopic te blijven :D
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Dat was sarcastisch bedoeld, Riël ;)

Word een beetje moe van mensen die zeggen dat hun auto veel sneller is of wel iemand kennen met een veel snellere auto...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die nokken-as helpt ook lekker mee om aardig wat vermogen te halen, al doe ik het wel bij een lagere vuldruk. Al denk ik dat ik op 1.4 niet zo heel erg veel vermogen win tov van nu op +/- 1 bar
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jan Theeven schreef:Dat was sarcastisch bedoeld, Riël ;)

Word een beetje moe van mensen die zeggen dat hun auto veel sneller is of wel iemand kennen met een veel snellere auto...
It's not only the numbers ...
Ik heb erin gezeten en hij trekt er hard aan ;) Dus maak dich geine vette :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jan Theeven schreef:Dat was sarcastisch bedoeld, Riël ;)

Word een beetje moe van mensen die zeggen dat hun auto veel sneller is of wel iemand kennen met een veel snellere auto...
Achgoss, gaan we de gevoelige limburger uithangen? :p

Zal wel toegeven dat het voor een originele carb wel netjes is.
Groep A carb en een frontmount intercooler en d'r is nog een hoop te winnen.
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Oké Riël hahahaha :lol: (Y)
Laatst gewijzigd door Jan Theeven op do 15 jan 2009 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Steven schreef: Zal wel toegeven dat het voor een originele carb wel netjes is.
Groep A carb en een frontmount intercooler en d'r is nog een hoop te winnen.
Dit wás met die Gp A carb...
En ik heb ook geen std i/c... heb zo'n double core RVS geval...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik zat mis met de getallen, dacht dat die er meer qua koppel uitgooide.Maar hij gooit er 176nm uit.
Dus dan is het toch wel netjes Jan.
Dit is mijn uitdraai op 0,86 bar met originele carb, alleen iets grotere sproeier.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Heb er maar een foto van gemaakt ;)

[img]http://i54.photobucket.com/albums/g88/j ... /curve.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mooie krommes.

Maar serieus, er zit nog wel fikse winst in een frontmount IC achter de bumper, daar achter de grille vang je echt heel weinig rijwind namelijk.
Dus zo'n dubbel capaciteit ding uit alu brengt wel iets, maar haalt het nooit tov een FMIC :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

voor een bank run maakt dat weinig uit.

je wint heus niet opeens 30 pk met een intercooler.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) hele mooie waardes
die is echt wel snel dus!

kijk eens in mijn topic je kan heel makkelijk een fan achter je IC plaatsen.
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Kan jouw topic zo 1-2-3 even niet vinden... link? ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Abel schreef:voor een bank run maakt dat weinig uit.

je wint heus niet opeens 30 pk met een intercooler.
Tuurlijk (S)

Zeker wel dat dat uitmaakt, die IC warmt heel snel op, achter die grille vang je echt heeel weinig wind. Fan helpt wel iets, maar ik zou toch een FMIC nemen.
Dat heb ik al es eerder aangegeven nadat ik mijn oliekoeler vanachter bumper achter de grille had gezet en en opeens de piektemp van de olie bij serieus gassen opeens veel hoger was!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jah ok maar dat is ook wat anders. je pompt op 1.2 bar niet opeems veel meer extra lucht in je auto, de hoeveelheid benzine blijft gelijk. Je hebt gelijk qua warmte, maar qua vermogen zal het mee vallen.

ik vind het gewoon erg opvallend dat er zo'n groot gat tussen jan en mark zit. en die draaien op de zelfde druk zegmaar.

Jan, als je nog richting de 200 wil gaan meteen een andere carb of injectie monteren
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Heb al een gp A carb erop zitten en injectie doe ik niet aan... ;)
Ik hoef helemaal geen 200pk... dat is zo'n belachelijk vermogen voor zo'n autootje... waarschijnlijk krijg je het niet eens fatsoenlijk op de weg. Plus je moet dan echt serieus geld in die dinosaurus gaan pompen en dat vind ik 'm nou ook weer niet waard. ;)
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Maarreh... ik ga even de moderator uithangen... :P

Zullen we alles wat met het vermogen en de dyno run etc. in dit topic plaatsen?

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27427

Nu zijn we er een beetje een zooitje van aan 't maken hè ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zegge, eigenwijze limburger, kep je al es eerder gezegd dat er al een dynoresultaten topic bestond :p

Hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... light=dyno

Gewoon zoeken op dyno en ff terugbladeren :p
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Roger that... ;)
Plaats reactie