Hallo,
Na even met de 5 GTT rondgereden te hebben zonder dat het stationair toerental goed afgeregeld was werd het tijd om dat eens op punt te zetten.
Nu dacht ik even bijregelen.
Ik heb bij MB die carbu laten ombouwen naar group A. Nu krijg ik het stationair toerental niet geregeld door enkel aan de 2 regelschroefjes te draaien. Hij trekt geen valse lucht en heeft een 285 nokkenas.
Wie kan me helpen?
greetz Koen
Afstellen Carburator GTT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Stationair toerental is alleen het schroefje op de gasklep. Die andere is je co-afstelling.
Het kan zijn met die scherpere nokkenas dat ie een hoger stationair toerental nodig heeft om te blijven draaien, hoeveel? Geen idee, dat is uit proberen.
Succes.
Het kan zijn met die scherpere nokkenas dat ie een hoger stationair toerental nodig heeft om te blijven draaien, hoeveel? Geen idee, dat is uit proberen.
Succes.
Project: GTT Blue Sport
zal tussen de 1100 en 1500 toeren moeten gaan lopen .Gerald schreef:Stationair toerental is alleen het schroefje op de gasklep. Die andere is je co-afstelling.
Het kan zijn met die scherpere nokkenas dat ie een hoger stationair toerental nodig heeft om te blijven draaien, hoeveel? Geen idee, dat is uit proberen.
Succes.
Maar hoe begin ik hier het best aan?
Ik bedoel draai ik best de CO schroef helemaal in of juist helemaal uit?
Of regel ik mijn stationair schroefje helemaal uit?
Iemand tips hoe ik dit best kan doen?
greetz Koen
Ik bedoel draai ik best de CO schroef helemaal in of juist helemaal uit?
Of regel ik mijn stationair schroefje helemaal uit?
Iemand tips hoe ik dit best kan doen?
greetz Koen
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Deze info zou ik ook wel kunnen gebruiken .
Die van mij wil ook nog niet stationair lopen.
Die van mij wil ook nog niet stationair lopen.
Volgens mij CO schroef helemaal indraaien en dan 4 slagen uit. Dan staat het ongeveer goed, als mijn geheugen mij goed dient.
Daarna stationair schroef flink indraaien, starten en terug draaien tot het goed staat.
Zijn de sproeiers wel allemaal een beetje in de juiste proporties?
kan ook best zijn dat je carburateur slecht is.. Vraag me niet hoe of waarom. Heb ooit eens een group A gekocht bij Jl tuning, en hij loopt tot de dag van vandaag niet goed ermee.
Daarna zelf 1 gemaakt en ding werkt perfect. Stationair en alles werkt prima.
succes
Daarna stationair schroef flink indraaien, starten en terug draaien tot het goed staat.
Zijn de sproeiers wel allemaal een beetje in de juiste proporties?
kan ook best zijn dat je carburateur slecht is.. Vraag me niet hoe of waarom. Heb ooit eens een group A gekocht bij Jl tuning, en hij loopt tot de dag van vandaag niet goed ermee.
Daarna zelf 1 gemaakt en ding werkt perfect. Stationair en alles werkt prima.
succes
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
rij ff langs bij iemand met een meter kan je zien wat je doet en voor die paar 10tjes kan je niet tobben en je weet zeker dat die goed staat. dus ook lekker door zijn toeren heen loopt.
Dan moet je al iemand hebben met een Wideband lambdasonde. En ook nog draagbaar. Een 4gas tester in een garage kun je niet effe achter de auto knopen om hem onder last te testen.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
staat niet dat die niet rijd dus beetje horten en stoten en naar toe rijden?Michel S. schreef:Dan moet je al iemand hebben met een Wideband lambdasonde. En ook nog draagbaar. Een 4gas tester in een garage kun je niet effe achter de auto knopen om hem onder last te testen.
Nope, maar jij hebt het over lekker door de toeren.. Dat doe je onder last. En daarvoor zijn de machines van een garage niet uitgerust.Joost van der Hammen schreef:staat niet dat die niet rijd dus beetje horten en stoten en naar toe rijden?Michel S. schreef:Dan moet je al iemand hebben met een Wideband lambdasonde. En ook nog draagbaar. Een 4gas tester in een garage kun je niet effe achter de auto knopen om hem onder last te testen.
CO afstellen heeft niet zo heel veel invloed op je mengsel onder last.
Staat behoorlijk wat tekst hier,maar ik heb toch even een probleempje.
De auto loopt sinds een paar dagen echt een behoorlijk stuk minder prettig,stotterd als je één en dezelfde snelheid aanhoud,loopt slecht stationair.Heeft een benzine lucht,maar ja heb de bougie kabels eens 1 voor 1 gelost maar heb niet het idee dat daar 1tje af heeft laten weten.
Heb het stationair lopen een beetje omhoog gekregen met die schroef aan de bestuurders kant die schuin omhoog steekt.
Het was namelijk dat de auto nu iedere keer uitviel bij stoppen en daar was Veronique niet echt blij mee.
heeft iemand even tips voor standaard auto met standaard carbje.
Thanks alvast.
De auto loopt sinds een paar dagen echt een behoorlijk stuk minder prettig,stotterd als je één en dezelfde snelheid aanhoud,loopt slecht stationair.Heeft een benzine lucht,maar ja heb de bougie kabels eens 1 voor 1 gelost maar heb niet het idee dat daar 1tje af heeft laten weten.
Heb het stationair lopen een beetje omhoog gekregen met die schroef aan de bestuurders kant die schuin omhoog steekt.
Het was namelijk dat de auto nu iedere keer uitviel bij stoppen en daar was Veronique niet echt blij mee.
heeft iemand even tips voor standaard auto met standaard carbje.
Thanks alvast.
Is dat een ideetje,of is dat met zekertheid te stellen dat dat zeker aan de hand is.
Als iets nodig is dan doe ik dat wel,maar wat moet ik verstaan onder een revisie setje,en hoe en waar en wat bestel ik dan bij ome reno.
Is dat ook in 1 dag te realiseren?Want we moeten werken met de bak
Als iets nodig is dan doe ik dat wel,maar wat moet ik verstaan onder een revisie setje,en hoe en waar en wat bestel ik dan bij ome reno.
Is dat ook in 1 dag te realiseren?Want we moeten werken met de bak
Carburateur reviseren is te doen in een uurtje of 2-3, en dan heb je echt alles in je handen gehad, schoongemaakt en vervangen.
Daarna is het nog een kwestie van eventueel acceleratie verrijking afstellen en CO opnieuw "tunen"
Revisiesetjes zul je waarschijnlijk kunnen uithalen bij 1 van de "sponsoren" hier. Heb er zelf toen een euro of 25 voor betaald..
Daarna is het nog een kwestie van eventueel acceleratie verrijking afstellen en CO opnieuw "tunen"
Revisiesetjes zul je waarschijnlijk kunnen uithalen bij 1 van de "sponsoren" hier. Heb er zelf toen een euro of 25 voor betaald..
Oke maar sponsoren,bedoel je daar ome reno mee,of iets anders....en is dat reviseren zelf te doen?Afstellen hoe je dat beschrijft geeft mij het idee dat ik een onmogelijke taak voor de boeg heb.Michel S. schreef:Carburateur reviseren is te doen in een uurtje of 2-3, en dan heb je echt alles in je handen gehad, schoongemaakt en vervangen.
Daarna is het nog een kwestie van eventueel acceleratie verrijking afstellen en CO opnieuw "tunen"
Revisiesetjes zul je waarschijnlijk kunnen uithalen bij 1 van de "sponsoren" hier. Heb er zelf toen een euro of 25 voor betaald..
Help
zum ersten, halloschen Ollie
Reviseren van de carburateur is geen tover werk ofzo.. Is goed zelf te doen. Beetje goed opletten en je bent al op de helft.
En met sponsoren bedoel ik niet Renault:P.. Weer niet welke bedrijven het allemaal verkopen. Heb die van mij toen volgens mij geregeld via Improve Tuning.. Maar ik zie daar iets staan van Mabo.. Wellicht dat andere daar een antwoord op hebben.
En afstellen is niet zo een heel groot probleem.
Wil je daar ook wel eens bij helpen, is niet zo een probleem .
grt
Michel
Reviseren van de carburateur is geen tover werk ofzo.. Is goed zelf te doen. Beetje goed opletten en je bent al op de helft.
En met sponsoren bedoel ik niet Renault:P.. Weer niet welke bedrijven het allemaal verkopen. Heb die van mij toen volgens mij geregeld via Improve Tuning.. Maar ik zie daar iets staan van Mabo.. Wellicht dat andere daar een antwoord op hebben.
En afstellen is niet zo een heel groot probleem.
Wil je daar ook wel eens bij helpen, is niet zo een probleem .
grt
Michel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Onlangs heb ik ook zelf de carburateur zelf gereviseerd. Mijn setje kwam van BCCP maar MB Carperformance heeft ze ook.
rustig aan van bovenaf beginnen met schroeven en schoonmaken en met een paar uurtjes ben je klaar!.
CO Afstellen heb ik bij een garage gedaan.
succes.
GR.Gerald
rustig aan van bovenaf beginnen met schroeven en schoonmaken en met een paar uurtjes ben je klaar!.
CO Afstellen heb ik bij een garage gedaan.
succes.
GR.Gerald
Project: GTT Blue Sport
@pat
Over een week heb ik mijn portable LM2 Wideband Kit binnen. Dus als je wilt dat ik je help, kunnen we het beste een lambda moertjeje op je downpipe knutselen, en dan kunnen we meteen kijken of die ook bovenin een beetje lekker loopt.
grt.
Over een week heb ik mijn portable LM2 Wideband Kit binnen. Dus als je wilt dat ik je help, kunnen we het beste een lambda moertjeje op je downpipe knutselen, en dan kunnen we meteen kijken of die ook bovenin een beetje lekker loopt.
grt.
Ook ik heb een probleem met mijn co afstelling van de carb. als ik de co schroef helemaal indraai kan ik hem +/- een halve slag uitdraaien voordat ik hem handmatig in en uit kan draaien zonder al te veel weerstand. daarnaast "lekt" die dan ook benzine langs de schroef.
Ik heb de schroef er helemaal uit gehaald en wel gemerkt dat het rubber wat droog is. Verder zit er in de schroef een een holle bus met daarop 44 en in de holle bus een klein massief busje met een opstaand randje. Dit is correct?
Kan ik het rubber los bestellen of de complete co schroef?
Ik heb de schroef er helemaal uit gehaald en wel gemerkt dat het rubber wat droog is. Verder zit er in de schroef een een holle bus met daarop 44 en in de holle bus een klein massief busje met een opstaand randje. Dit is correct?
Kan ik het rubber los bestellen of de complete co schroef?
Oeps,
ik zit net mijn frans woordenboek een schema plaatje van de carb te vertalen en wat blijkt. Ik heb de stationair sproeier aangezien voor de co schroef
Niet gek dus dat er benzine uit komt zeiken. De co schroef is dus het kleine schroefje in de opstaande schacht? Hoe stel ik dan het stationair toerental?
En klopt het wel dat de stationair sproeier bestaat uit 3 delen. De schroef, de sproeier (maat .44) en een afsluit busje oid?
ik zit net mijn frans woordenboek een schema plaatje van de carb te vertalen en wat blijkt. Ik heb de stationair sproeier aangezien voor de co schroef
Niet gek dus dat er benzine uit komt zeiken. De co schroef is dus het kleine schroefje in de opstaande schacht? Hoe stel ik dan het stationair toerental?
En klopt het wel dat de stationair sproeier bestaat uit 3 delen. De schroef, de sproeier (maat .44) en een afsluit busje oid?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dit zit half onder de gasklephendel. doet niets meer dan je gasklep op een bepaalde positie zetten eigenlijk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
weet misschien iemand een schema op het internet of site staan met de stelschroeven, waar ze zitten met benaming en waar ze voor dienen?
Dan ben ik geholpen! Die van mij loopt veel te rijk stationair!
Alvast bedankt!
Dan ben ik geholpen! Die van mij loopt veel te rijk stationair!
Alvast bedankt!