Injectoren voor opgekietelde motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ik zit even met een vraag omtrent injectoren.

Is er ook een formule om te berekenen welke injectoren je nodig hebt?
Ik wil grotere injectoren gaan gebruiken, maar ze moeten natuurlijk ook niet te groot zijn.
Iemand tips?

Ik heb vernomen dat ik bijvoorbeeld injectoren kan gebruiken van een 21 turbo. Stel, die wil ik gaan gebruiken en ik pak gewoon een setje tweedehandse.. Is dit verstandig? Of is het kopen van nieuwe injectoren toch verstandiger (wel gevoeliger voor de beurs)? Of kan ik ze ook (laten) reinigen?

Ik zoek injectoren voor mijn megane coupe 2.0 16v (f7r) waar ik een supercharger op bouw.

Alle tips zijn weer welkom!
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

voor jou zijn dan de injectoren van een 21 wel goed genoeg nieuwkoop is altijd beter ivm zekerheid hebben dat het goed is maar ik denk dat 2dehandse net zo goed zijn als ze eraar goed uitzien en niet verbrand ofzo
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

maak aub niet steeds een nieuw topic aan.. je kunt in je eerste post van je topic je titel veranderen (Y)
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ooh, oke? Dus al mijn vragen gewoon in 1 topic bedoel je?
Ik denk, is wel zo overzichtelijk om mijn vragen in aparte topics te plaatsen.

Zal er bij de volgende keer om denken.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

D Kuipers schreef:zo overzichtelijk om mijn vragen in aparte topics te plaatsen.
Voor jou wel.. voor de rest niet :p
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op do 1 okt 2009 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Das de rest maar :lol:
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Priyantha schreef:Das de rest maar :lol:
:smile:

Maarre, meer mensen die een mening hebben/willen geven over injectoren?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Jo, is de man die de injectoren uit zijn hoofd kent.
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ah oke! Ja, hij heeft ook al vaker in mijn topics gereageerd! Dan wacht ik eerst nog wel even op zijn reactie! :) ( hopen dat hij mee leest! :P )
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Hoeveel pk wil je gaan draaien? En welke motorsturing?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Als je Bart zijn vraag kan beantwoorden, dan ben je al een eind verder.

Voor een lage druk turbo conversie op een F7P (1.8 ) worden de 21 injectoren gebruikt. 0280150802 (280cc/min)

Een upgrade is de 0280150356, 300cc/min

F7R's met turbo ombouw tot 1.0 bar krijgen de bosch 0280150804's mee die goed zijn voor een 320/330 cc

Boven de 1 bar en een heftige setup ga je naar bosch 0280150803's, 21 europacup/porsche turbo injectoren en goed voor 380cc/min.

Als dat nog niet volstaat kan je naar bosch 0280150400 en 0280150403, ook bekend als bosch grey (voor de cossiejongens). Bij deze injectoren heb je wel de zogenaamde fittingkit nodig (20€). Injectoren geven respectievelijk 400cc/min en 503 cc/min.

Heb je daar nog niet voldoende aan dan ga je overstappen naar siemens injectoren namelijk siemens Deka (3102, goed voor 575cc/min)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

effe bijvermelden dat al deze injectoren "low-impedance" zijn 2.5 tot 5 ohm. Wanneer je met een standalone gaat werken heb je de zogenaamde transistors nodig of je gaat gelijk voor high impedance injectoren. Ben ik niet van op de hoogte omdat ik ze niet gebruik.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Zo! Dat is nog eens een antwoord! Bedankt.

Ik wil tussen de 1 en 1,5 bar druk gaan draaien met een supercharger (maar of ik dit ga halen is natuurlijk de vraag).
Ik gebruik als motormanagement een DTA S60.

Ik zat zelf te denken om eerst eens 2dehands 21 injectoren te gebruiken..
Maar als ik dit lijstje zo bekijk, kon dat wel eens te weinig zijn..

Waar kopen jullie de injectoren als ik vragen mag?
En zijn al deze injectoren ook 2dehands te krijgen? Of is dat sowieso not done?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

21T injectoren komen denk ik niet verder dan 200 pk (hoeveel precies weet Jo vast wel) als je de injector duty cycle niet hoger wilt laten komen dan 80%, en een lekker rijk mengsel wilt draaien op vollast. Ik zou dus voor minstens 320/330 cc/min gaan, dan zit je al veel beter.

2e hands injectoren is geen probleem, maar laat ze dan wel ultrasoon reinigen, en daarna controleren op een injectortestbank. Het laatste wat je wilt is een injector die half verstopt zit.

Verder inderdaad zorgen dat je zeker weet dat die S60 low impedance kan aansturen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

200 aan de wielen met 75 % duty. Dan staat ie nog netjes. Veel hoger zou ik niet gaan in de duty cycle. Ik heb het weleens aangedurft om 95% te rijden met 803's.

Het DTA is niet voorzien op die low impedance (resistance), althans, toch niet op de PRO8. De nieuwere S60 zou ik niet durven zeggen.

Ik heb wel nog een compleet megasquirt liggen met de transistors erbij.

Injectoren heb ik ook nog bij de vleet. Zowel de 356's als de 804's. In jouw geval, tot 1.5 bar, zou ik zeker met 804's starten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

dan heb ik ook een vraagje gelijk ik wil 1.5 bar gaan draaien met een bi turbo+supercharger williams blok welke injectoren zou je me dan aanraden.? en er komt eventueel ook nog nos op
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dan vraag ik gelijk of je me nou in de zeik aan het nemen bent of niet ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

waarom moet ik iemand in de zeik nemen zeg ik iets raars dan?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

eigenlijk wel ... en nogal tamelijk onrealistisch.

Turbo/charger, vervroeging van de ontsteking bij het maximaal tunen/afstellen.

Nos, vertragen van de ontsteking.

Combinatie van de 2, in dit geval 3... succes.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Heb je eigenlijk al eens het gevoel gehad in zo een auto met enkel turbo ? Vraag eens aan jochem of Glen of iemand met een williams turbo om dat gevoel even te mogen ervaren.

200 aan de wielen krijg je al bijna niet aan de grond.

Moet je Menno even vragen voor een ritje, williams twinturbo.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

nos is ook niet zeker of ik dat wel neem ivm met je net zegt over de ontsteking. maar de biturbo supercharger dat is wel zeker of is dat ook raar als ik dat zal gaan bouwen?
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

ik heb het wellis ervaart jah alleen niet in een clio maar dan in honda met 2 turbo's en ik weet dat het ook haast niet op de grond te houden is maar het is ook geen auto voor dagelijks gebruik alleen voor sprintjes of om af en toe voor de lol te gaan toeren op circuit
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Dat zijn grootse plannen.

Ik heb al eens een topic gemaakt over het combineren van turbo en sc.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=28165
Misschien dat je er wat aan hebt..
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Bij een viercilinder is het aantal cc's ongeveer 1,25 keer het motorvermogen. Bij zo'n DTA kan je gewoon voor hoogohmig gaan. DP-engineering in Nijmegen kan erg veel leveren, voor nette prijzen.
rev it like a rental
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

D Kuipers schreef:Dat zijn grootse plannen.

Ik heb al eens een topic gemaakt over het combineren van turbo en sc.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=28165
Misschien dat je er wat aan hebt..
alle info is welkom over dit ik weet niet of er al iemand is die met zo'n setup rond rijd met 1 of 2 turbo's zojah zou ik met diegene wel in contact willen komen. hoeze ben je eigenlijk van de baan gestapt met je project??
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

@ menno ik had eens een keer een topic van je 5je gelezen met de 2 turbo's hoe jij daar de setup had gemaakt is dat ook mogelijk bij de clio kwa ruimte achter het blok of zou ik de 2de turbo mischien beter op de plek van de accu kennen plaatsen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

1 turbo is al lang niks nieuw meer. 2 turbo's is wel extreem. Als je nou de search effe gebruikt dan weet je genoeg.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

ik heb met search de topic van menno gevonden maar alle foto's zijn helaas weg:(:(:( zouden er mischien eventueel foto's gepost kunnen worden van de setup?
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ik ben van het plan afgestapt omdat het me teveel werk leek en ik een grote SC mij waarschijnlijk ook wel "het" zou bieden wat ik graag wil.

PS:
Nog even over de injectoren.
Met de vorige setup reed ik ook al met dta en de standaard injectoren.
De standaard injectoren zijn dus high impedance? Of blijkt dus toch dat de DTA S60 wel met low impedance injectoren overweg kan?
Clio1_Williams
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 9:40
Locatie: Flevoland
Contacteer:

he speedy al is nagedacht over een 3e turbo voor achter je stoel? een 4e achter de bijrijder is ook wel leuk :lol:


2ltr. gt28rs op 1.2bar met 420cc injectoren
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

Clio1_Williams schreef:he speedy al is nagedacht over een 3e turbo voor achter je stoel? een 4e achter de bijrijder is ook wel leuk :lol:


2ltr. gt28rs op 1.2bar met 420cc injectoren



je hoeft me niet sirieus te nemen hoor wat de meeste hier doen maar ik zal denk ik wel degene zijn die het laatste zal lachen ;)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hoezo ? Ga je het wiel opnieuw uitvinden ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

voor wat het nog waard is, hoog ohmige injectoren 0280150785 315 cc @ 3 bar.
Clio1_Williams
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 9:40
Locatie: Flevoland
Contacteer:

nee ik vind het echt een top idee!
ik heb zelf een tijdje met zoon biturbosuperchargednoswilliamsblok rondgereden maar ging me tog niet snel genoeg..
kon mijn vader met zijn starslet met mega GT80RS triturbo niet bijhouden :lol:
Plaats reactie