R19 start niet meer

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
milann
Berichten: 13
Lid geworden op: di 30 dec 2008 22:41
Contacteer:

Hoi allemaal,

Vorige week mijn R19 netjes een grote beurt laten geven bij een garage, is hij op 60 punten gecontroleerd, paar dingetjes vervangen en hij reedt weer helemaal top.

Vandaag, ik moest snel naar mijn werk stap de auto in maar helaas.....

De lampjes branden op het dashboard, verwarming slaat aan, radio doet het en zelfs de verlichting...

De eerste keer starten dacht ik hij slaat wel aan, maar helaas... De tweede en alle andere pogingen hoorde ik alleen maar tik. tik. tik...

Het viel mij wel van de week op dat heel af en toe het rode accu lampje brandde.. Een paar maanden geleden heb ik een gereviseerde dynamo erin gezet maar toen brandde het lampje constant en nu niet.

Weet iemand wat er aan de hand is? Kan ik dit zelf oplossen of weer een garage zoeken?

Thankssssssss
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik denk dat een klein dun draadje aan de startmotor los ligt te wiebelen.

Volgens mij een kleine smalle witte. De aansturing vanuit het relais.

Heb dit destijds ook eens gehad bij mijn eigen R19.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Lijkt mij toch op een laadstroomprobleem als dat lampje af en toe gebrand heeft, mischien de bedrading niet goed vast aan de dynamo ?

Als dat witte stekkertje er af ligt of slecht contact heeft dan blijft die *tik* ook wel achterwege, da's het startrelais en die wordt aangestuurd door dat stekkertje :) dus lijkt me niet.

Even de startkabels er op, dan start ie vast wel en op de accu even meten hoeveel spanning je meet met lopende motor, moet ergens rond de 14 Volt zitten :)

Succes
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ah, hier borrelen al meer herinneringen omhoog.

Inderdaad, toen was die tik er niet, toen bij mijn 19 het draadje slecht contact maakte.

Laadprobleem kan kloppen, maar een te lagen accuspanning lijkt me snel te herkennen bij het starten.

Wat is er vervangen tijdens de beurt? Misschien dat daar iets vergeten kan zijn, of losgeraakt?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
milann
Berichten: 13
Lid geworden op: di 30 dec 2008 22:41
Contacteer:

Bedankt voor de antwoorden! Ga vanavond even kijken of alles nog vast zit.
Bij de beurt zijn sowieso de bougies vervangen, luchtfilter, benzinefilter en verder niet veel bijzonders eigenlijk.

Maar dat lampje dat brandde, ik hoorde dat dat iets van een stappenmotor/startmotor is?
Plaats reactie