iemand een idee waar deze leiding moet??? (clio rs)
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
waar deze leiding moet???
[img]http://i34.tinypic.com/2hqqdt1.jpg[/img]
als je vergelijkt met een andere?
[img]http://i35.tinypic.com/24faeee.jpg[/img]
en ook of een samco inductionleiding past op een phase 1 clio rs?
[img]http://i34.tinypic.com/2hqqdt1.jpg[/img]
als je vergelijkt met een andere?
[img]http://i35.tinypic.com/24faeee.jpg[/img]
en ook of een samco inductionleiding past op een phase 1 clio rs?
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
kan toch geen karterontluchting zijn??? die leiding zit daar lijk gewoon in, met wat lijm errond enzo...
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Geen idee, maar weet wel dat het bij mij iig niet zo zit als op het eerste plaatje maar net zoals de tweede...
dat betekent dat iemand die nippel al verkl**t heeft en is een ziekte bij die dingen.subarufreak schreef:kan toch geen karterontluchting zijn??? die leiding zit daar lijk gewoon in, met wat lijm errond enzo...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bij mij loopt het slangetje, dat op het spruitstuk zit, ergens naar achter toe.
Waar precies weet ik nog niet, ben nog een foto aan het zoeken daarvoor
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0064-1.jpg[/img]
Waar precies weet ik nog niet, ben nog een foto aan het zoeken daarvoor
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0064-1.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
ok, dat zou ik nodig hebben, een fotoAdinsx schreef:Bij mij loopt het slangetje, dat op het spruitstuk zit, ergens naar achter toe.
Waar precies weet ik nog niet, ben nog een foto aan het zoeken daarvoor
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0064-1.jpg[/img]
je zou echt heel hartelijk bedankt zijn zu daarvoor!!!
want wil dat toch weer in orde hebben
heb nu gisteren mijn k&n vervangfilter gemonteerd en merk dat bij vertrekken hij wat in een zak valt, misschien door die leiding, weet niet
groeten
en alvast bedankt
Dominique
Ik denk hetzelfde als Abel... Hij zit voor je gasklep, als je de motor hebt draaien en je haalt die slang eraf, denk ik dat hij gaat zuigen als je de motor stationair lopen hebt..
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/boven.JPG[/img]
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/onder.JPG[/img]
Hij eindigt onder dat hoekige blok ijzer tussen radiateur en motor,
zal vast iets met de stationair regeling te maken hebben...
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/onder.JPG[/img]
Hij eindigt onder dat hoekige blok ijzer tussen radiateur en motor,
zal vast iets met de stationair regeling te maken hebben...
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
dacht ik ook
eens nakijken wat op die plaats nu gemonteerd zit
alvat bedankt voor de moeite!
eens nakijken wat op die plaats nu gemonteerd zit
alvat bedankt voor de moeite!
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
net nog even gekeken en dus gevonden waar hij eigenlijk origineel op moet
volgende vraag
iemand een idee waarom hij er niet op zit???
zou het iets kwa vermogen kunnen te maken hebben of zou het iets te maken kunnen hebben met meer toeren draaien in ralentie of...
ik ben nog niet zo thuis in of kwa mekaniek
groeten en nogmaals bedankt voor de hulp
Dominique
volgende vraag
iemand een idee waarom hij er niet op zit???
zou het iets kwa vermogen kunnen te maken hebben of zou het iets te maken kunnen hebben met meer toeren draaien in ralentie of...
ik ben nog niet zo thuis in of kwa mekaniek
groeten en nogmaals bedankt voor de hulp
Dominique
Dominique,
ik heb een ph 2 , du net iets anders qua gasklephuis. Bij mij was de buis, die in de inductie-elbow zit, de carterontluchting.
Toen ik een andere elbow erop zette (zat geen aansluiting op voor dat slangetje, alhoewel ze WEL te krijgen zijn; met aansluiting !) heb ik op het slangetje bij mij gewoon zo'n klein filtertje gedaan. De carter spuwt af en toe wat olie wat normaalgesproken dus via het inlaattraject weer verbrand wordt. Bij mij stinkt het af en toe naar olie vanwege dat het nu gewoon via dat filtertje naar buiten wordt gegooid en op hete delen komt waardoor de stank .
Kna er mee leven, want mijn gasklephuis is nooit meer zo goor en smerig van die karter-uitspattingen
ik heb een ph 2 , du net iets anders qua gasklephuis. Bij mij was de buis, die in de inductie-elbow zit, de carterontluchting.
Toen ik een andere elbow erop zette (zat geen aansluiting op voor dat slangetje, alhoewel ze WEL te krijgen zijn; met aansluiting !) heb ik op het slangetje bij mij gewoon zo'n klein filtertje gedaan. De carter spuwt af en toe wat olie wat normaalgesproken dus via het inlaattraject weer verbrand wordt. Bij mij stinkt het af en toe naar olie vanwege dat het nu gewoon via dat filtertje naar buiten wordt gegooid en op hete delen komt waardoor de stank .
Kna er mee leven, want mijn gasklephuis is nooit meer zo goor en smerig van die karter-uitspattingen
[img]http://i34.tinypic.com/2hqqdt1.jpg[/img]
Ph1 zoals het denk ik hoort.
Ontluchting inlaat traject (vacuum) naar voor het gasklephuis)
Bij de Ph2 en Ph3 loopt deze leiding naar de actuator van de "accoustische klep"
Achter de linker koplamp is van origine een klep geplaatst die bij verschillende toerentallen (inlaat drukken) afsluit dan wel open gaat ivm geluidsreductie binnen bepaalde EU landen.
Bij mijn auto heb ik zelf de acoustische klep verwijderd en een rubber dopje op de nippel van het inlaatspruitstuk gezet.
Daarbij is de dikkere slang op het inlaat (elbow 90 gradenbocht vóór de gasklep) voor de ont/beluchting van het carter
Ph1 zoals het denk ik hoort.
Ontluchting inlaat traject (vacuum) naar voor het gasklephuis)
Bij de Ph2 en Ph3 loopt deze leiding naar de actuator van de "accoustische klep"
Achter de linker koplamp is van origine een klep geplaatst die bij verschillende toerentallen (inlaat drukken) afsluit dan wel open gaat ivm geluidsreductie binnen bepaalde EU landen.
Bij mijn auto heb ik zelf de acoustische klep verwijderd en een rubber dopje op de nippel van het inlaatspruitstuk gezet.
Daarbij is de dikkere slang op het inlaat (elbow 90 gradenbocht vóór de gasklep) voor de ont/beluchting van het carter
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De foto's die ik gepost heb zijn phase I, en die loopt niet terug naar voor het gasklephuis!
Wel 1 van de allereerste phase I's dus kan in de loop van de tijd best wat veranderd zijn
Wel 1 van de allereerste phase I's dus kan in de loop van de tijd best wat veranderd zijn
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zit niet op een phase I dus dat scheelt... en met een open lucht filter klinkt het heerlijk, wel heel erg verslavend. Elke tunnel het raampje open en doortrekken wordt ik ooit volwassen
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Jazeker, m'n vader heeft een 5 Alpine Turbo Coupe met open RVS uitlaat, ook erg verslavend
naar benzinedrukregelaar (phase 1)
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is dat dus dat "ding" onder dat blok ijzer
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
kan iemand met een RS, eens de stekker van de gasklep trekken en kijken welke kleur draad op welke pin van de gasklep gaat. Dit kan mij namelijk veel uitzoek ellende besparen.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Van de TPS bedoel je? Dat wil ik wel even doen vanavond mocht niemand me voor zijn
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja das niet de bedoeling inderdaad
(gelukkig heb ik een zeer behulpzame dealer dus zal niet
direct een ramp geweest zijn )
(gelukkig heb ik een zeer behulpzame dealer dus zal niet
direct een ramp geweest zijn )
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
zou super zijn, heb de kleuren van de 3 draden nodig en op welke positie ze zitten.Maarten-Jan schreef:Van de TPS bedoel je? Dat wil ik wel even doen vanavond mocht niemand me voor zijn
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik maak wel even een ploatiefoto
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Whahaha, nou gelukkig niet zeg zeg maar helemaal niet
Bij deze:
edit, beetje groot
klik
Volgorde van links naar rechts, wit - rood - oranje.
Ben niet thuis dus kan hem even niet lostrekken want die tierap zit er denk ik niet voor niks om
Mocht je hier niet genoeg aan hebben dan wil ik hem thuis nog wel een keer lostrekken
Bij deze:
edit, beetje groot
klik
Volgorde van links naar rechts, wit - rood - oranje.
Ben niet thuis dus kan hem even niet lostrekken want die tierap zit er denk ik niet voor niks om
Mocht je hier niet genoeg aan hebben dan wil ik hem thuis nog wel een keer lostrekken
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
super! hier kan ik wat mee
rood zal 5 v zijn , wit de 0V en oranje de tps
denk ik..
rood zal 5 v zijn , wit de 0V en oranje de tps
denk ik..
Laatst gewijzigd door sieger everts op za 12 dec 2009 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Succes!