iemand een idee waar deze leiding moet??? (clio rs)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
subarufreak
Berichten: 143
Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

waar deze leiding moet???
[img]http://i34.tinypic.com/2hqqdt1.jpg[/img]

als je vergelijkt met een andere?
[img]http://i35.tinypic.com/24faeee.jpg[/img]



en ook of een samco inductionleiding past op een phase 1 clio rs?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

foto1; carterventilatie
foto2; vacuum voor een of andere sensor

denk ik (D)
Trust me. I know what I'm doing.
subarufreak
Berichten: 143
Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

kan toch geen karterontluchting zijn??? die leiding zit daar lijk gewoon in, met wat lijm errond enzo...
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Geen idee, maar weet wel dat het bij mij iig niet zo zit als op het eerste plaatje maar net zoals de tweede...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

subarufreak schreef:kan toch geen karterontluchting zijn??? die leiding zit daar lijk gewoon in, met wat lijm errond enzo...
dat betekent dat iemand die nippel al verkl**t heeft en is een ziekte bij die dingen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik denk dat dat stationaire lucht circuit is aangezien die na de gasklep zit gemonteerd
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Bij mij loopt het slangetje, dat op het spruitstuk zit, ergens naar achter toe.

Waar precies weet ik nog niet, ben nog een foto aan het zoeken daarvoor :)

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0064-1.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

map sensor?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
subarufreak
Berichten: 143
Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

Adinsx schreef:Bij mij loopt het slangetje, dat op het spruitstuk zit, ergens naar achter toe.

Waar precies weet ik nog niet, ben nog een foto aan het zoeken daarvoor :)

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0064-1.jpg[/img]
ok, dat zou ik nodig hebben, een foto
je zou echt heel hartelijk bedankt zijn zu daarvoor!!!

want wil dat toch weer in orde hebben

heb nu gisteren mijn k&n vervangfilter gemonteerd en merk dat bij vertrekken hij wat in een zak valt, misschien door die leiding, weet niet

groeten

en alvast bedankt

Dominique
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ik denk hetzelfde als Abel... Hij zit voor je gasklep, als je de motor hebt draaien en je haalt die slang eraf, denk ik dat hij gaat zuigen als je de motor stationair lopen hebt..
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat hij gaat zuigen dat lijkt me logisch. Dat wil alleen nog niet direct zeggen dat hij voor de stationairloop is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/boven.JPG[/img]
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/onder.JPG[/img]
Hij eindigt onder dat hoekige blok ijzer tussen radiateur en motor,
zal vast iets met de stationair regeling te maken hebben...
subarufreak
Berichten: 143
Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

dacht ik ook

eens nakijken wat op die plaats nu gemonteerd zit

alvat bedankt voor de moeite!
subarufreak
Berichten: 143
Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

net nog even gekeken en dus gevonden waar hij eigenlijk origineel op moet

volgende vraag

iemand een idee waarom hij er niet op zit???

zou het iets kwa vermogen kunnen te maken hebben of zou het iets te maken kunnen hebben met meer toeren draaien in ralentie of...

ik ben nog niet zo thuis in of kwa mekaniek

groeten en nogmaals bedankt voor de hulp

Dominique
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Dominique,
ik heb een ph 2 , du net iets anders qua gasklephuis. Bij mij was de buis, die in de inductie-elbow zit, de carterontluchting.

Toen ik een andere elbow erop zette (zat geen aansluiting op voor dat slangetje, alhoewel ze WEL te krijgen zijn; met aansluiting !) heb ik op het slangetje bij mij gewoon zo'n klein filtertje gedaan. De carter spuwt af en toe wat olie wat normaalgesproken dus via het inlaattraject weer verbrand wordt. Bij mij stinkt het af en toe naar olie vanwege dat het nu gewoon via dat filtertje naar buiten wordt gegooid en op hete delen komt waardoor de stank .

Kna er mee leven, want mijn gasklephuis is nooit meer zo goor en smerig van die karter-uitspattingen :beer:
FeelX
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 11:05
Locatie: Leidschendam

[img]http://i34.tinypic.com/2hqqdt1.jpg[/img]

Ph1 zoals het denk ik hoort.
Ontluchting inlaat traject (vacuum) naar voor het gasklephuis)

Bij de Ph2 en Ph3 loopt deze leiding naar de actuator van de "accoustische klep"
Achter de linker koplamp is van origine een klep geplaatst die bij verschillende toerentallen (inlaat drukken) afsluit dan wel open gaat ivm geluidsreductie binnen bepaalde EU landen.

Bij mijn auto heb ik zelf de acoustische klep verwijderd en een rubber dopje op de nippel van het inlaatspruitstuk gezet.

Daarbij is de dikkere slang op het inlaat (elbow 90 gradenbocht vóór de gasklep) voor de ont/beluchting van het carter
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De foto's die ik gepost heb zijn phase I, en die loopt niet terug naar voor het gasklephuis!
Wel 1 van de allereerste phase I's dus kan in de loop van de tijd best wat veranderd zijn :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Die akoestische klep moet ik ook nog eens naar kijken :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zit niet op een phase I dus dat scheelt... en met een open lucht filter klinkt het heerlijk, wel heel erg verslavend. Elke tunnel het raampje open en doortrekken :lol: :smile: wordt ik ooit volwassen :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nooit Turbo gereden? ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jazeker, m'n vader heeft een 5 Alpine Turbo Coupe met open RVS uitlaat, ook erg verslavend :smile:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

naar benzinedrukregelaar (phase 1)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat is dat dus dat "ding" onder dat blok ijzer :)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

kan iemand met een RS, eens de stekker van de gasklep trekken en kijken welke kleur draad op welke pin van de gasklep gaat. Dit kan mij namelijk veel uitzoek ellende besparen.

:beer:
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Van de TPS bedoel je? Dat wil ik wel even doen vanavond mocht niemand me voor zijn :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wel de auto uit laten hè Maarten, anders krijg je weer zo'n fijne storing :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ja das niet de bedoeling inderdaad :smile:

(gelukkig heb ik een zeer behulpzame dealer dus zal niet
direct een ramp geweest zijn :p )
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Van de TPS bedoel je? Dat wil ik wel even doen vanavond mocht niemand me voor zijn :lol:
zou super zijn, heb de kleuren van de 3 draden nodig en op welke positie ze zitten.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik maak wel even een ploatiefoto :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Je luistert teveel Radio NL ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Whahaha, nou gelukkig niet zeg :smile: zeg maar helemaal niet :lol:

Bij deze:
edit, beetje groot :p
klik
Volgorde van links naar rechts, wit - rood - oranje.

Ben niet thuis dus kan hem even niet lostrekken want die tierap zit er denk ik niet voor niks om :wink:

Mocht je hier niet genoeg aan hebben dan wil ik hem thuis nog wel een keer lostrekken :)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

super! hier kan ik wat mee

rood zal 5 v zijn , wit de 0V en oranje de tps

denk ik..
Laatst gewijzigd door sieger everts op za 12 dec 2009 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Succes!
Plaats reactie