Afdichting oliepomp Clio 16v
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Oliepomp kun je demonteren door de carterpan er onder weg te schroeven, dan zie je 'm wel zitten (met de aanzuigzeef er aan).
De oliepomp zit gewoon koud aan het blok geschroefd dus daar zit geen enkele pakking tussen.
Wat is het probleem dan ?
De oliepomp zit gewoon koud aan het blok geschroefd dus daar zit geen enkele pakking tussen.
Wat is het probleem dan ?
hee kan je daar ook extreme lekkage krijgen dan?
bij die oliepomp?
als mijn 19 16V loopt dan lekt ie olie op de uitlaat en katalysator.
lekt behoorlijk.
bij die oliepomp?
als mijn 19 16V loopt dan lekt ie olie op de uitlaat en katalysator.
lekt behoorlijk.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Naja, al is die lekkage extreem, er hangt een enorme lekbak (je carterpan) onder dus dat komt niet op je katalysatormark 5t schreef:hee kan je daar ook extreme lekkage krijgen dan?
bij die oliepomp?
als mijn 19 16V loopt dan lekt ie olie op de uitlaat en katalysator.
lekt behoorlijk.
Ik zou het bij jou eens gaan zoeken bij de afdichting van de kleppendekselpakking of de achterste nokkenaskap, heb daar ook wel eens zoveel lekkage gehad dat er gewoon niet meer mee te rijden viel.
Ik dacht in die advertentie te zien van jou 19 16V dat de krukaskeering lekte ? (ding staat nog steeds op MP namelijk)
Kan de oliepomp ook niet via het aandrijf tandwiel lekken? Want ik heb namelijk best wel erge olie lekkage, via de krukas keerring (distr kant) kan die niet lekken want die is net vervangen (en ook droog). En de nokkenas keerringen zijn allebeide ook droog.Ronald1916V schreef:Oliepomp kun je demonteren door de carterpan er onder weg te schroeven, dan zie je 'm wel zitten (met de aanzuigzeef er aan).
De oliepomp zit gewoon koud aan het blok geschroefd dus daar zit geen enkele pakking tussen.
Wat is het probleem dan ?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hij kan inderdaad via dat hulpasje van de oliepomp lekken, die wordt aangedreven door de distributieriem. Je kunt er bij door de distributieriem er af te halen, de keering er van lekt heel vaak, meestal beginnen ze na een jaartje alweer wat te zweten, echt lekken mag niet.. want dat kan je ook een distributieriem kosten + de nodige schade.
Distributieriem loshalen bij een Clio 16V kan wel met ingebouwde motor, al is het allemaal wat aan de krappe kant. als het enkel wat zweet zou ik het lekker laten zitten, met een nieuwe keerring doet ie dat na een jaartje ook wel weer.
Distributieriem loshalen bij een Clio 16V kan wel met ingebouwde motor, al is het allemaal wat aan de krappe kant. als het enkel wat zweet zou ik het lekker laten zitten, met een nieuwe keerring doet ie dat na een jaartje ook wel weer.
Wat hij nu doet is geen zweten meer, bij echt koude motor is er niks aan de hand maar na een paar minuten stationair lopen begint hij echt olie te druppen. Bij hogere toerentallen gaat het dan steeds harder druppen.
Die keerring is denk ik het enigste wat daar onderaan nog kan lekken lijkt me toch?
Of zitten er nog andere openingen en/of keerringen aan die kant van het blok behalve de krukaskeerring en oliepomp?
Die keerring is denk ik het enigste wat daar onderaan nog kan lekken lijkt me toch?
Of zitten er nog andere openingen en/of keerringen aan die kant van het blok behalve de krukaskeerring en oliepomp?
ik heb precies dezelfde kwaal als jij.
heb echter nu weinig tijd om het te maken (net een dochter gekregen)
zal binnenkort toch eens moeten kijken.
tis mijns inziens niet de krukas keerring omdat ie zo hard lekt.
heb echter nu weinig tijd om het te maken (net een dochter gekregen)
zal binnenkort toch eens moeten kijken.
tis mijns inziens niet de krukas keerring omdat ie zo hard lekt.
Ik had eerst ook het vermoeden dat het de krukas keerring was (die was ook nat van de olie, maar dat kwam denk ik van de olie die ergens anders vandaan kwam, aan de keerring zelf was niks te zien), dus die maar vervangen. Maar dat was het niet, dus nu verdenk ik de oliepomp as
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bij een 19 kun je in een avondje beide keerringen vervangen, bij een clio red je dat niet..mark 5t schreef:ik heb precies dezelfde kwaal als jij.
heb echter nu weinig tijd om het te maken (net een dochter gekregen)
zal binnenkort toch eens moeten kijken.
tis mijns inziens niet de krukas keerring omdat ie zo hard lekt.
die keerring van de oliepomp sla je er zo in met een goede maat dop, die van de krukas moet je ff anders doen, die plaat demonteren waar ie in zit, dan daarin slaan met een houtblok, zit ie altijd recht.. dan de plaat terugmonteren met nieuwe vloeibare pakking, riempje er weer op (nieuw is verstandig ;p)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
thanks martijn!
als ik er mee aan de gang ga laat ik het wel weten.
als ik er mee aan de gang ga laat ik het wel weten.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
prima, heb t destijds 3x gedaan, aangezien hij niet dicht wou en onkennis zeg maarmark 5t schreef:thanks martijn!
als ik er mee aan de gang ga laat ik het wel weten.
laatste keer was het echt 2uur werk ofzo, maarja, toen zaten de kapjes niet meer muurvast en met alle boutjes vast
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Weet iemand zo het bestelnummertje (en eventueel de prijs) uit zn hoofd voor die keerring van de aandrijfas van de olie pomp voor C75D (zo niet dan bel ik morgen even )
En hoelang is het ongeveer werk alleen die keerring bij een clio, hoe kan ik het best te werk gaan?
En hoelang is het ongeveer werk alleen die keerring bij een clio, hoe kan ik het best te werk gaan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
77 03 087 189 en kost zo'n 15 euro ex. BTW
Als het die keering is achter het tandwiel van je distributie.
Als het die keering is achter het tandwiel van je distributie.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dank je voor het snelle antwoord , ik bedoel idd die achter het tandwiel van de distributie die de oliepomp aandrijft dus ik neem aan dat we over dezelfde pratenArco Straver schreef:77 03 087 189 en kost zo'n 15 euro ex. BTW
Als het die keering is achter het tandwiel van je distributie.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Kan ik er om te vervangen, net als met de krukas keerring vervangen, bij door het wiel, binnenkuip weg te halen en dan de motorsteun los te halen en dan natuurlijk die beschermkappen enzo weg? Of is dat te makkelijk gedacht?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ja, zo kan heterik_ark schreef:Kan ik er om te vervangen, net als met de krukas keerring vervangen, bij door het wiel, binnenkuip weg te halen en dan de motorsteun los te halen en dan natuurlijk die beschermkappen enzo weg? Of is dat te makkelijk gedacht?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
-edit
laat maar, ik lees slecht, vuile bril op
laat maar, ik lees slecht, vuile bril op
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl