Twingo 2004 motorswap wat te doen advies gevraagd rtcérs
Ik heb inmiddels al de aanpassingen gedaan die ik wilde doen aan mn Twingo voordat ik aan de motor begon dus dat is het volgende project
Maar ik weet het nog niet helemaal heb wel wat ideen maar dat hou ik even voor me want ik ben gewoon benieuwd wat mijn collega RTCérs mij adviseren
Even een korte omschrijving voor de mensen die het niet weten ik heb een Twingo uit 2004
met een D4F 708 (16v 75 pk)
Waar ik wellicht rekening mee moet houden is E3 norm kwa uitstoot
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUVSKVS3.jpg[/img]
Maar ik weet het nog niet helemaal heb wel wat ideen maar dat hou ik even voor me want ik ben gewoon benieuwd wat mijn collega RTCérs mij adviseren
Even een korte omschrijving voor de mensen die het niet weten ik heb een Twingo uit 2004
met een D4F 708 (16v 75 pk)
Waar ik wellicht rekening mee moet houden is E3 norm kwa uitstoot
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUVSKVS3.jpg[/img]
Als een megane rs blok in een twingo 2 past moet het hier ook wel in kunnen toch
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
K4M 748 erin plaatsen (Clio II Ph. I/II 1.6 16V 107 pk) ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dacht dus ook al aan de K4M, met een beetje mazzel kan je zondag in Gronau zien hoe dat past en aangesloten zit.
Normaal gesproken staat daar altijd een twingo met dat blok erin. (moet ook wel ergens een foto van rondzweven)
Normaal gesproken staat daar altijd een twingo met dat blok erin. (moet ook wel ergens een foto van rondzweven)
Arco schreef:K4M 748 erin plaatsen (Clio II Ph. I/II 1.6 16V 107 pk) ???
Ik heb er ook al 1 in mn clio gehad met een supersprint spruitstuk etcGabri van der Veen schreef:dacht dus ook al aan de K4M, met een beetje mazzel kan je zondag in Gronau zien hoe dat past en aangesloten zit.
Normaal gesproken staat daar altijd een twingo met dat blok erin. (moet ook wel ergens een foto van rondzweven)
reed echt goed en is een retesterkblok ik heb er in mijn huidige MeganeII
ook 1 zitten (nee die blijft erin zitten)
Hoe zit dat nu met keuring, ik hoor en lees allerlei verschillende dingen
de 1 zegt dat het voor een paar tientjes gebeurd is en de ander hoor ik over hele andere bedragen
Ik wil het wel op mn kenteken hebben ivm aansprakelijkheid enz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
zolang je alles maar meeneemt, goede remmen en dergelijke moet het geen probleem zijn.
Kreeg laatst nog de kentekenpapieren onder mn neus van een golfje 2 gti, met daarop:
aantal cilinders : 6
En dat was echt een paar tientjes werk (het omkeuren iig, het bouwproces zelf iig niet)
Kreeg laatst nog de kentekenpapieren onder mn neus van een golfje 2 gti, met daarop:
aantal cilinders : 6
En dat was echt een paar tientjes werk (het omkeuren iig, het bouwproces zelf iig niet)
Zoals je ziet op de foto zit het met die remmen wel snorGabri van der Veen schreef:zolang je alles maar meeneemt, goede remmen en dergelijke moet het geen probleem zijn.
Kreeg laatst nog de kentekenpapieren onder mn neus van een golfje 2 gti, met daarop:
aantal cilinders : 6
En dat was echt een paar tientjes werk (het omkeuren iig, het bouwproces zelf iig niet)
voor zover ik weet en al door meerdere mensen bevestigd is gelden die uitvoerige keuringen van auto's voor 98 niet meer....
dan is het dus alleen de ombouw bekijken en papieren aanpassen....
edit: zie net dat die van jou uit 2004 komt
dan is het dus alleen de ombouw bekijken en papieren aanpassen....
edit: zie net dat die van jou uit 2004 komt
Bouwjaar klopt inderdaad!
Eigenlijk niet eerlijk dat bouwjaar, want nieuwere auto's zijn vaker in een betere conditie
Auto's vanaf 1998 moeten naast de normale(goedkope) omkeuring ook de geluidtest en weggedragtest ondergaan.
Daardoor lopen de kosten op tot tegen de 700 Euro mits alles wordt goedgekeurd. Bij afkeur zijn de kosten uiteraard hoger omdat er bijvoorbeeld eerst een originele uitlaat onder moet voor het geluid.
Oudere auto's hebben weinig moeite om voor +/- 75 Euro de nieuwe motor op kenteken te krijgen.
Alles moet er wel degelijk en netjes uit zien. Kaaiwerk betekend dat je een probleem hebt.
Dus maak het netjes en vooral veilig(betere remmen etc.) en zorg voor niet teveel geluid en je rolt er zo doorheen. Al blijkt wel dat de ene keurmeester soepeler is dan de andere.
Mijn (ex)Corsa 2300 16V was van bouwjaar 2000. Als ik die op kenteken wilde hebben dan zou ik er eerst een standaard 2.0 16V moeten inbouwen zonder throttle bodies en een originele 1.6 uitlaat om het geluid te dempen.
Daarbij 700 Euro keuringskosten aftikken.
De reden waarom velen zonder keuring door blijven rijden. Zonde....gewoon het bouwjaar vrijgeven en alles soepel omkeuren en men weet precies wat er allemaal rijdt!!
Mede daarom rij ik nu Clio met 2.0 16V origineel. Niks met omkeuren te maken en toch de mogelijkheid om een dikke 200pk eruit te halen!
Eigenlijk niet eerlijk dat bouwjaar, want nieuwere auto's zijn vaker in een betere conditie
Auto's vanaf 1998 moeten naast de normale(goedkope) omkeuring ook de geluidtest en weggedragtest ondergaan.
Daardoor lopen de kosten op tot tegen de 700 Euro mits alles wordt goedgekeurd. Bij afkeur zijn de kosten uiteraard hoger omdat er bijvoorbeeld eerst een originele uitlaat onder moet voor het geluid.
Oudere auto's hebben weinig moeite om voor +/- 75 Euro de nieuwe motor op kenteken te krijgen.
Alles moet er wel degelijk en netjes uit zien. Kaaiwerk betekend dat je een probleem hebt.
Dus maak het netjes en vooral veilig(betere remmen etc.) en zorg voor niet teveel geluid en je rolt er zo doorheen. Al blijkt wel dat de ene keurmeester soepeler is dan de andere.
Mijn (ex)Corsa 2300 16V was van bouwjaar 2000. Als ik die op kenteken wilde hebben dan zou ik er eerst een standaard 2.0 16V moeten inbouwen zonder throttle bodies en een originele 1.6 uitlaat om het geluid te dempen.
Daarbij 700 Euro keuringskosten aftikken.
De reden waarom velen zonder keuring door blijven rijden. Zonde....gewoon het bouwjaar vrijgeven en alles soepel omkeuren en men weet precies wat er allemaal rijdt!!
Mede daarom rij ik nu Clio met 2.0 16V origineel. Niks met omkeuren te maken en toch de mogelijkheid om een dikke 200pk eruit te halen!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Waarom zo'n lompe K4M er in, als het dan toch groot moet zou ik er eerder een 2.0 16V F7R uit een Megane Coupe uit '96/97 in hangen ofzo..
Heb je nog een beetje moderne techniek en nog fatsoenlijk vermogen, als een K4M past dan kun je die F7R ook wel kwijt..
F7P in een Twingo is al wel eens gedaan (meerdere keren) dus een F7R past ook.
Owja, voor de APK hoef je je ook niet druk te maken, met de katalysator er onder doen die gewoon netjes 0,01% CO
Heb je nog een beetje moderne techniek en nog fatsoenlijk vermogen, als een K4M past dan kun je die F7R ook wel kwijt..
F7P in een Twingo is al wel eens gedaan (meerdere keren) dus een F7R past ook.
Owja, voor de APK hoef je je ook niet druk te maken, met de katalysator er onder doen die gewoon netjes 0,01% CO
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQMDSFCF.jpg[/img]
Deze K4M is echt lelijk ingebouwd check die motorsteun en die bedrading
(maar hij zit er wel in) ik zou trouwens als ik een K4M in zou bouwen een RS
spruitstuk of een megane spruitstuk monteren ivm het gasklephuis wat dan aan de zijkant komt en hierdoor dus niet heeeeel krap tegen het schutboord
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KHARDTDD.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NS8TCEB4.jpg[/img]
Deze K4M is echt lelijk ingebouwd check die motorsteun en die bedrading
(maar hij zit er wel in) ik zou trouwens als ik een K4M in zou bouwen een RS
spruitstuk of een megane spruitstuk monteren ivm het gasklephuis wat dan aan de zijkant komt en hierdoor dus niet heeeeel krap tegen het schutboord
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KHARDTDD.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NS8TCEB4.jpg[/img]
Ik vond nog een paar foto's
Hier reed ik mee in mijn clio (K4M) en daar was ik best tevreden over
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TWFIRZKT.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SCLVOBVE.jpg[/img]
Maar goed ik dwaal af in mn eigen topic sorry
Ik denk dat ik ook even bij het RDW de vraag neerleg
Hier reed ik mee in mijn clio (K4M) en daar was ik best tevreden over
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TWFIRZKT.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SCLVOBVE.jpg[/img]
Maar goed ik dwaal af in mn eigen topic sorry
Ik denk dat ik ook even bij het RDW de vraag neerleg
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
1.6 16v. komop zeg, het zal vast leuk trekken, maar 107pk is de wereld ook niet, wil je daar meer uit halen gaat het gewoon geld kosten.
doe het dan echt goed en pak een f7r of een f4r niet van dat half bakken werk.
doe het dan echt goed en pak een f7r of een f4r niet van dat half bakken werk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zijn er al wat twingo RS'en platgereden? Die past vast ook wel
Nee gekheid natuurlijk, voor die 30 pk extra zou ik de moeite niet nemen voor een K4M. Prop er dan wat leuks zoals de eerder genoemde 2.0 16v uit een megane
Nee gekheid natuurlijk, voor die 30 pk extra zou ik de moeite niet nemen voor een K4M. Prop er dan wat leuks zoals de eerder genoemde 2.0 16v uit een megane
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als dat gaat passen kwa grootte, dan leiver een 2 liter blok erin ja.Ronald1916V schreef:Waarom zo'n lompe K4M er in, als het dan toch groot moet zou ik er eerder een 2.0 16V F7R uit een Megane Coupe uit '96/97 in hangen ofzo..
Heb je nog een beetje moderne techniek en nog fatsoenlijk vermogen, als een K4M past dan kun je die F7R ook wel kwijt..
F7P in een Twingo is al wel eens gedaan (meerdere keren) dus een F7R past ook.
Owja, voor de APK hoef je je ook niet druk te maken, met de katalysator er onder doen die gewoon netjes 0,01% CO
(mits je deze kan vinden voor een leuke prijs...)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
2.0 16v lijkt me nog wel een stuk zwaarder dan zo'n K4M. Probeer dan zo'n 1.2 Tce in te bouwen, dan kan je ook nog wat leuks met de turbodruk doen
Grappig met dat idee loop ik ook al een tijdjeWillem-Jan schreef:2.0 16v lijkt me nog wel een stuk zwaarder dan zo'n K4M. Probeer dan zo'n 1.2 Tce in te bouwen, dan kan je ook nog wat leuks met de turbodruk doen
Mn moeder heeft er 1 in haar Clio (nee ik mag hem niet swappen) en ik kan je zeggen dat ik ze al een paar keer naast elkaar heb gezet om te kijken hoe het zit enz.
Het rijdt ook wel heel erg goed wat een koppel en met een goede afstelling is inderdaad veel te winnen en hij past direct op de bak (ik zou als ik voor die combo ga echt de korte bak willen houden)
En het blijft een D4F das makkelijk want dan hoef ik in principe niet te keuren maar ze zijn fu@#%îng niet te betalen ik heb al gezocht ze vragen met een computer soms wel 2300 euro.
Keuren is sowieso geen punt, bouw het netjes in, hou de rest van de auto in de gaten en je kan er zo mee naar de RDW.De regels zijn nogal versoepeld.
Ik heb natuurlijk mn airbags eruit er zitten kuipstoelen in en een volle rolkooi zit er allemaal keurig inRiël schreef:Keuren is sowieso geen punt, bouw het netjes in, hou de rest van de auto in de gaten en je kan er zo mee naar de RDW.De regels zijn nogal versoepeld.
Zijn ze dan nog steeds zo makkelijk??
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ja het schjint dat je voor 100 euro gewoon je motor kan laten omkeuren op kenteken. Niet meer al die tests in Lelystad.
Zoals gezegd: die grens is er niet meer, dus gewoon lekker en netjes inbouwen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik vind dit nou echt een leuke twingo .....heb er zelfs bij staan kijken in nijkerk .....normaal ren ik hard weg
Oja 1.4 turbo uit een GTT erin ....snel en niet te zwaar op de voorwielen
Oja 1.4 turbo uit een GTT erin ....snel en niet te zwaar op de voorwielen
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dan heb je wel weer van die ouwe meuk in zo'n vrij jonge Twingo Zou ik persoonlijk niet willen.Jochem de Haas schreef:Ik vind dit nou echt een leuke twingo .....heb er zelfs bij staan kijken in nijkerk .....normaal ren ik hard weg
Oja 1.4 turbo uit een GTT erin ....snel en niet te zwaar op de voorwielen
Ik zou er inderdaad ook niet gauw een GTT motor in hangen.
Een K4M lijkt mij op zich wel een mooie oplossing, maar niet echt spannend snel ofzo, al kan een turbokitje wonderen doen.
De in mijn ogen enige andere oplossing is een F4R uit de Clio RS.
Een K4M lijkt mij op zich wel een mooie oplossing, maar niet echt spannend snel ofzo, al kan een turbokitje wonderen doen.
De in mijn ogen enige andere oplossing is een F4R uit de Clio RS.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
4efte motor uit een toyota starlet/glanza, als het in een GTT past past het ook in een twingo
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/ ... TTOY02.jpg[/img]
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/ ... TTOY02.jpg[/img]
Thanx, dat gewicht is inderdaad ook wel een ding ja is er geen lijst van Renault met motortypes en hun gewichtJochem de Haas schreef:Ik vind dit nou echt een leuke twingo .....heb er zelfs bij staan kijken in nijkerk .....normaal ren ik hard weg
Oja 1.4 turbo uit een GTT erin ....snel en niet te zwaar op de voorwielen
Nee het moet inderdaad wel een beetje van deze tijd zijn niet dat het oude spul slecht is maar ik wil er geen te oude motor inRonald1916V schreef: Dan heb je wel weer van die ouwe meuk in zo'n vrij jonge Twingo Zou ik persoonlijk niet willen.
Ik vind het wel tof dat iedereen van die ideen erover heeft, thanx zeg
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
komt omdat het hard nodig is in dat ding!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
pfffsieger everts schreef:4efte motor uit een toyota starlet/glanza, als het in een GTT past past het ook in een twingo
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/ ... TTOY02.jpg[/img]
koop dan een japanner
hier zie ik de lol niet van in..
kan ieder zn ding wel waarderen,maar dit is vloeken in de kerk.
idd een 2.0 16v,1.8 16v,of 1.7T oid.
keuze genoeg.
ik vind je twingo zoiezo een geinig karretje om te zien.
een pittig torretje is de kers op de taart
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Thanx ik zoek alleen de smaak van de kers nogAndrews (supercinq) schreef:sieger everts schreef:4efte motor uit een toyota starlet/glanza, als het in een GTT past past het ook in een twingo
quote]
pfff
koop dan een japanner
hier zie ik de lol niet van in..
kan ieder zn ding wel waarderen,maar dit is vloeken in de kerk.
idd een 2.0 16v,1.8 16v,of 1.7T oid.
keuze genoeg.
ik vind je twingo zoiezo een geinig karretje om te zien.
een pittig torretje is de kers op de taart
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Buget smaak
Ja leuk, Startlet GT Turbo, maar die is toch alleen en japan geleverd.. Word leuk met onderdelen vinden..sieger everts schreef:4efte motor uit een toyota starlet/glanza, als het in een GTT past past het ook in een twingo
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/ ... TTOY02.jpg[/img]
F4R lijkt mij vetter.. F4Rt als het even kan