Weet iemand wat een JB1197 voor een versnellingsbak is.
En uit welke Renault hij komt?
Alvast bedankt,
Sebastian
Versnellingsbak
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Renault Renault Megane 1996 To 1999 1.4 4 Cyl 8v
Das een E7J motortje toch?
Mag ik hier ook ff spammen? Wie weet welke bakken allemaal een langere eindvertanding hebben dan een jb/jc van Clio?
Wil de f7rT 5 een top hebben van 260 op 7000tpm
Niet zo Zeer om het ook vaak te rijden maar vooral ook voor wat lagere toeren op snelheid...
Wil de f7rT 5 een top hebben van 260 op 7000tpm
Niet zo Zeer om het ook vaak te rijden maar vooral ook voor wat lagere toeren op snelheid...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat past uiteraard, je km teller werkt ook normaal? dan hebben ze zelfs nog de moeite genomen om deze over te zetten van een jb3 gtt bak naar de jb1 die jij erin hebt zitten (tenzij megane dezelfde kmtelleraansluiting heeft maar dat lijkt me sterk)Sebastian schreef:Dat is vreemd,
Waarom hangt deze dan aan mijn motor in mijn GTT.
Past dit normaal of zit er alleen een verkeerd typeplaatje op.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
jc5-109 dat is een jc5 uit een dci espace. heeft een top van 250 bij 6500rpm.tutuur schreef:Mag ik hier ook ff spammen? Wie weet welke bakken allemaal een langere eindvertanding hebben dan een jb/jc van Clio?
Wil de f7rT 5 een top hebben van 260 op 7000tpm
Niet zo Zeer om het ook vaak te rijden maar vooral ook voor wat lagere toeren op snelheid...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
liggen de bak verhoudingen van die bak nog wel gunstig tov een benzine model?Geert schreef:jc5-109 dat is een jc5 uit een dci espace. heeft een top van 250 bij 6500rpm.tutuur schreef:Mag ik hier ook ff spammen? Wie weet welke bakken allemaal een langere eindvertanding hebben dan een jb/jc van Clio?
Wil de f7rT 5 een top hebben van 260 op 7000tpm
Niet zo Zeer om het ook vaak te rijden maar vooral ook voor wat lagere toeren op snelheid...
Project: GTT Blue Sport
Er zit een sensor in, maar geeft snelheid verkeert aan.
Als ik ongeveer 80 rijdt dan geeft mn teller 55-60 aan.
En bij 120 km/h geeft ie +/- 80 aan.
Ik heb kabel aangesloten zoals het hoort maar dan doet hij helemaal niks.
Zou dit aan klokkenhuis kunnen liggen of aan de sensor die er nu in zit.
Is de sensor makkelijk uit de bak te halen of niet?
Als ik ongeveer 80 rijdt dan geeft mn teller 55-60 aan.
En bij 120 km/h geeft ie +/- 80 aan.
Ik heb kabel aangesloten zoals het hoort maar dan doet hij helemaal niks.
Zou dit aan klokkenhuis kunnen liggen of aan de sensor die er nu in zit.
Is de sensor makkelijk uit de bak te halen of niet?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ik neem aan dat je wel een electronische telleraandrijving hebt ? (dus aan de zijkant van de bak ergens ?)Sebastian schreef:Er zit een sensor in, maar geeft snelheid verkeert aan.
Als ik ongeveer 80 rijdt dan geeft mn teller 55-60 aan.
En bij 120 km/h geeft ie +/- 80 aan.
Ik heb kabel aangesloten zoals het hoort maar dan doet hij helemaal niks.
Zou dit aan klokkenhuis kunnen liggen of aan de sensor die er nu in zit.
Is de sensor makkelijk uit de bak te halen of niet?
Ik zeg canonbal man hier op het forum even een pm sturen , maar volgens mij moet je zowel de sensor als het wiel in de versnellingsbak wisselen.
Ja, zit gewoon een elektronische aansluiting op.
Zit te denken aan een andere bak, deze heeft te
hoge toeren in z'n 5 bij 120 km/h. vind ik.
Maar om hem er nu onderuit te halen en aan te
laten passen zodat teller wel goed werkt,
vind ik het niet waard.
Behalve dat deze bak pas 5 jaar oud is, en weinig
kilometers gemaakt heeft.
Heb Reinier (canonball man), laatst een pm gestuurd
over andere bakken.
Zit te denken aan een andere bak, deze heeft te
hoge toeren in z'n 5 bij 120 km/h. vind ik.
Maar om hem er nu onderuit te halen en aan te
laten passen zodat teller wel goed werkt,
vind ik het niet waard.
Behalve dat deze bak pas 5 jaar oud is, en weinig
kilometers gemaakt heeft.
Heb Reinier (canonball man), laatst een pm gestuurd
over andere bakken.
Ja maar hij wil hoge topGerald schreef:liggen de bak verhoudingen van die bak nog wel gunstig tov een benzine model?Geert schreef:jc5-109 dat is een jc5 uit een dci espace. heeft een top van 250 bij 6500rpm.tutuur schreef:Mag ik hier ook ff spammen? Wie weet welke bakken allemaal een langere eindvertanding hebben dan een jb/jc van Clio?
Wil de f7rT 5 een top hebben van 260 op 7000tpm
Niet zo Zeer om het ook vaak te rijden maar vooral ook voor wat lagere toeren op snelheid...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kan ie ook een paar maten grotere banden kopen.Geert schreef: Ja maar hij wil hoge top
Project: GTT Blue Sport
Dat gaat niet. Tenzij ik er een jeep van maak:p
Ik heb al wat gevonden over de 109. De 1ste en 2de versnelling zijn korter. De 3de hetzelfde en 4de en 5e langer... Dit alles op een langere eindvertanding...
Zat er aan te denken om de bakken te gaan combineren.
Hoe zit het met de sterkte van zo'n bak? Aangezien het ook een jc5 is hetzelfde?
Kan van dit topic btw geen act gemaakt worden?
Ik heb al wat gevonden over de 109. De 1ste en 2de versnelling zijn korter. De 3de hetzelfde en 4de en 5e langer... Dit alles op een langere eindvertanding...
Zat er aan te denken om de bakken te gaan combineren.
Hoe zit het met de sterkte van zo'n bak? Aangezien het ook een jc5 is hetzelfde?
Kan van dit topic btw geen act gemaakt worden?
ook 1.6e toch? die zijn hetzelfde toch?Steven(stk) schreef:Renault Renault Megane 1996 To 1999 1.4 4 Cyl 8v
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Bij een gtt zit bovenin de teller een heel klein schroefje, daar kan je de teller mee bijstellen, is 10 min werk.Sebastian schreef:Er zit een sensor in, maar geeft snelheid verkeert aan.
Als ik ongeveer 80 rijdt dan geeft mn teller 55-60 aan.
En bij 120 km/h geeft ie +/- 80 aan.
Ik heb kabel aangesloten zoals het hoort maar dan doet hij helemaal niks.
Zou dit aan klokkenhuis kunnen liggen of aan de sensor die er nu in zit.
Is de sensor makkelijk uit de bak te halen of niet?
tellerbak los
gaan rijden met tomtom erin op een lange rechte weg
100 km op de tomtom gaan rijden en dan de bijrijder aan schroefje draaien tot de naald van de gtt ook op 100 staat.
simpel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.