Ach, het komt wel eens voor maar ik zou zo'n ding er niet echt om laten staan. gewoon regelmatig olie verversen en lekker rijden met zo'n ding. ken inderdaad genoeg mensen met een Clio 1.5 Dci ofzo die met gemak 350.000 km draaien. daarna schijnen ze stuk te gaan.. wil je niet bang maken hoor.Willem-Jan schreef:Nogmaals, hier al meer dan 350.000 zonder problemen. In het verleden alleen een keer gereviseerde verstuivers, verder helemaal niks. Het is dus gewoon mogelijk hoor. Al die bangmakerij
Clio III 1.5 dci 105, tik in motor.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Laat ik voorop stellen dat ik geen enkele ervaring heb met deze motoren, maar het is nou niet echt een mongool die zegt dat het slechte motoren zijn; Natuurlijk ziet Patrick alleen de ellende, en komen ze niet bij hem zolang hun cliootje nog goed loopt, maar toch... Kunt niet zeggen dat hij niet objectief is.
Voor degenen die er 350.000 km op hebben staan, zonder problemen (chapeau, en ik hoop oprecht dat ze nog lang doortokkelen): Mijn opa heeft heel zn leven gerookt, en is ook 80 geworden. Is die antirookcampagne ook bangmakerij?
Iemand die nu een k9k heeft, zal m niet zomaar gaan verkopen na het lezen van dit topic, maar iemand die overweegt er 1 te kopen....die koopt gewoon zoiets:
link
Voor degenen die er 350.000 km op hebben staan, zonder problemen (chapeau, en ik hoop oprecht dat ze nog lang doortokkelen): Mijn opa heeft heel zn leven gerookt, en is ook 80 geworden. Is die antirookcampagne ook bangmakerij?
Iemand die nu een k9k heeft, zal m niet zomaar gaan verkopen na het lezen van dit topic, maar iemand die overweegt er 1 te kopen....die koopt gewoon zoiets:
link
MOD
link ingekort!-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
ben er ook niet bang voor.........shit happens.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die 1.6 Dci (R9M) wordt wel een donders mooi motortje, distributie ketting, variabele oliepomp en nog wat meer leuke geintjes. Alleen jammer dat er weer een EGR op zit
http://www.youtube.com/watch?v=afBPWhxbwbw
http://www.youtube.com/watch?v=afBPWhxbwbw
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je eet je eigen stront toch ook niet op? Ik vind het de grootste flauwekul, het voegt niets toe.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ze doen het ook niet voor de lol he Maarja, je moet wat om aan je emissienormen te kunnen voldoen...
Maaruh, nu weer ff on-topic he...dit soort praat kan ook in het ACT: Diesel
Maaruh, nu weer ff on-topic he...dit soort praat kan ook in het ACT: Diesel
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Weinig mis hoor met die EGR systemen, je moet alleen een beetje op het gas blijven staan om 'm schoon te houden .. anders gaat ie vastzitten idd.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nou.... als je bij 2 ton zo'n inlaat gaat bekijken van een motor met EGR die 2 ton actief is geweest dan maakt het weinig uit of er mee getrapt is of niet het zit gegarandeerd vol met roet. excuus voor de lange zin
Hallo allemaal,
Daar ben ik weer. Het goede nieuws is dat ik mijn auto weer terug heb.
Het "slechte" nieuws is dat ik toen ik bijna thuis kwam ineens een onderhouds lampje had branden met de melding "Injectie controleren". Nou ga ik morgenvroeg natuurlijk de garage bellen maar ben even benieuwd of je hier mee kan rijden of niet.
Gisteren kreeg ik nog de melding van de garage dat de auto nog niet klaar was ivm een storing. Zou lekker zijn als dat dezelfde storing is als degene die ik nu heb .
Gr.
Pieter
Daar ben ik weer. Het goede nieuws is dat ik mijn auto weer terug heb.
Het "slechte" nieuws is dat ik toen ik bijna thuis kwam ineens een onderhouds lampje had branden met de melding "Injectie controleren". Nou ga ik morgenvroeg natuurlijk de garage bellen maar ben even benieuwd of je hier mee kan rijden of niet.
Gisteren kreeg ik nog de melding van de garage dat de auto nog niet klaar was ivm een storing. Zou lekker zijn als dat dezelfde storing is als degene die ik nu heb .
Gr.
Pieter
Great,
Net van dealer afgekomen. Het verwarmings element is defect en het specifieke defecte onderdeel is niet los leverbaar dus er moet een heel nieuw element in. Komen dus weer extra kosten bij kijken. Het kostenplaatje is weer verhoogd aangezien de dealer aangeeft dat dit niet door de reparatie is veroorzaakt. Tja gevalletje toeval????
Net van dealer afgekomen. Het verwarmings element is defect en het specifieke defecte onderdeel is niet los leverbaar dus er moet een heel nieuw element in. Komen dus weer extra kosten bij kijken. Het kostenplaatje is weer verhoogd aangezien de dealer aangeeft dat dit niet door de reparatie is veroorzaakt. Tja gevalletje toeval????
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
gloeibougie? t is allemaal los geweest neem ik aan? wel toevallig dat t nu dan kapot is?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Als het een gloeibougie is is er toch niks aan de hand...dingen kosten minder als een keer tanken Als het in de voorgloeiinstallatie zelf zit is het minder ja...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
datzelfde verhaal hoore ik toevallig van een collega vanochtend, bij hem braken ze ook af
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Is zeker het element wat de koelvloeistof sneller, electrisch, opwarmt?