Clio III 1.5 dci 105, tik in motor.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Willem-Jan schreef:Nogmaals, hier al meer dan 350.000 zonder problemen. In het verleden alleen een keer gereviseerde verstuivers, verder helemaal niks. Het is dus gewoon mogelijk hoor. Al die bangmakerij :gun:
Ach, het komt wel eens voor maar ik zou zo'n ding er niet echt om laten staan. gewoon regelmatig olie verversen en lekker rijden met zo'n ding. ken inderdaad genoeg mensen met een Clio 1.5 Dci ofzo die met gemak 350.000 km draaien. daarna schijnen ze stuk te gaan.. wil je niet bang maken hoor. :p
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Laat ik voorop stellen dat ik geen enkele ervaring heb met deze motoren, maar het is nou niet echt een mongool die zegt dat het slechte motoren zijn; Natuurlijk ziet Patrick alleen de ellende, en komen ze niet bij hem zolang hun cliootje nog goed loopt, maar toch... Kunt niet zeggen dat hij niet objectief is.

Voor degenen die er 350.000 km op hebben staan, zonder problemen (chapeau, en ik hoop oprecht dat ze nog lang doortokkelen): Mijn opa heeft heel zn leven gerookt, en is ook 80 geworden. Is die antirookcampagne ook bangmakerij?

Iemand die nu een k9k heeft, zal m niet zomaar gaan verkopen na het lezen van dit topic, maar iemand die overweegt er 1 te kopen....die koopt gewoon zoiets:
link :beer:
MOD
link ingekort!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

ben er ook niet bang voor.........shit happens.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die 1.6 Dci (R9M) wordt wel een donders mooi motortje, distributie ketting, variabele oliepomp en nog wat meer leuke geintjes. Alleen jammer dat er weer een EGR op zit (N)

http://www.youtube.com/watch?v=afBPWhxbwbw
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

EGR hoeft echt niet zo'n probleem te zijn (zonder zal wel historie blijven ben ik bang). Als ze het maar GOED maken en dat kan best volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Je eet je eigen stront toch ook niet op? :p Ik vind het de grootste flauwekul, het voegt niets toe.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ze doen het ook niet voor de lol he :p Maarja, je moet wat om aan je emissienormen te kunnen voldoen...


Maaruh, nu weer ff on-topic he...dit soort praat kan ook in het ACT: Diesel (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

precies er is niet een fabrikant die het doet omdat het zo goed is voor de performance of omdat ze het zo leuk vinden. 100% regelgeving die daaraan ten grondslag ligt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Je eet je eigen stront toch ook niet op? :p.
das maar een aanbeveling

Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Weinig mis hoor met die EGR systemen, je moet alleen een beetje op het gas blijven staan om 'm schoon te houden :D .. anders gaat ie vastzitten idd. :)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nou.... als je bij 2 ton zo'n inlaat gaat bekijken van een motor met EGR die 2 ton actief is geweest dan maakt het weinig uit of er mee getrapt is of niet het zit gegarandeerd vol met roet. excuus voor de lange zin :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En bij gssgeven, stoot je weer meer CO2 en andere troep uit. :P Kortom, het werkt niet... ;)
PieterD
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 9 jan 2005 15:56
Locatie: Nijmegen

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Het goede nieuws is dat ik mijn auto weer terug heb.
Het "slechte" nieuws is dat ik toen ik bijna thuis kwam ineens een onderhouds lampje had branden met de melding "Injectie controleren". Nou ga ik morgenvroeg natuurlijk de garage bellen maar ben even benieuwd of je hier mee kan rijden of niet.

Gisteren kreeg ik nog de melding van de garage dat de auto nog niet klaar was ivm een storing. Zou lekker zijn als dat dezelfde storing is als degene die ik nu heb |: .

Gr.
Pieter
PieterD
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 9 jan 2005 15:56
Locatie: Nijmegen

Great,

Net van dealer afgekomen. Het verwarmings element is defect en het specifieke defecte onderdeel is niet los leverbaar dus er moet een heel nieuw element in. Komen dus weer extra kosten bij kijken. Het kostenplaatje is weer verhoogd |: aangezien de dealer aangeeft dat dit niet door de reparatie is veroorzaakt. Tja gevalletje toeval????
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

gloeibougie? t is allemaal los geweest neem ik aan? wel toevallig dat t nu dan kapot is?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Als het een gloeibougie is is er toch niks aan de hand...dingen kosten minder als een keer tanken :p Als het in de voorgloeiinstallatie zelf zit is het minder ja...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de bougies zijn de kosten niet, maar bij sommige auto's het verwijderen wel. Om nog maar te zwijgen als ze afbreken :@
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

datzelfde verhaal hoore ik toevallig van een collega vanochtend, bij hem braken ze ook af :(
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Volgens mij ging het over een unit,kosten 300 eurootjes.
PieterD
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 9 jan 2005 15:56
Locatie: Nijmegen

Niet de gloeispiraal is kapot maar een warmte element.
Een van de 4 gloeistaven was kapot, maar aangezien deze niet los te bestellen zijn moest er dus een hele nieuwe unit komen. Kosten 300 euro incl montage.
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Is zeker het element wat de koelvloeistof sneller, electrisch, opwarmt?
Plaats reactie