Clio III 1.5 dci 105, tik in motor.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Mijn broer rijdt nu een tijdje in zijn Clio III,.
Nu reed ie vanavond van zijn werk naar huis en hoorde ineens een tik in de motor. Ook had hij het vermoeden dat de auto vermogen verloor. De wagen is nu afgesleept.
De Clio is 3 jaar oud, heeft 90000 km gelopen en heeft recentelijk nog een beurt bij de dealer gehad. Iemand zo op het eerste gevoel een idee wat het kan zijn?
Nu reed ie vanavond van zijn werk naar huis en hoorde ineens een tik in de motor. Ook had hij het vermoeden dat de auto vermogen verloor. De wagen is nu afgesleept.
De Clio is 3 jaar oud, heeft 90000 km gelopen en heeft recentelijk nog een beurt bij de dealer gehad. Iemand zo op het eerste gevoel een idee wat het kan zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
olgens mij is er een draadje over die 1.5 dci, dat de injectoren nogal eens kapot gaan en er ook wel eens wat lagertjes uitlopen begreep ik.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een kapotte verstuiver geeft geen tikken in het blok volgens mij (maar hij gaat wel erg beroerd en onregelmatig lopen). Oliepompje kapot gelopen en lagertjes lijkt ook mij eerder het geval.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
tja, in principe wel. Ik heb op het werk ook al 2 2.0 tdi's gehad die bij 100.000 (1 jaar oud) de oliepomp verrot hadden. Dat is nog niet zo erg maar de vervolgschade brengt de rekening zo op 3 tot 5 duizend euro bij de dealer. Met een benz nog nooit zoiets meegemaaktRonnie schreef:Stel dat het iets met de lagers is is het dan niet vreemd dat dat al gebeurt bij deze km stand en een goed onderhouden auto? Of valt daar niks over te zeggen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn kool:
Edit: weet niet wat er met mijn vorige 2 Posts gebeurd is, mijn excuses!
Edit: weet niet wat er met mijn vorige 2 Posts gebeurd is, mijn excuses!
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 29 nov 2010 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey guys,
De auto is van mij. Reed heerlijk zoals altijd en ineens begon hij raar te tikken. Tja wat doe je dan, rij je naar huis +/- 10 min en ik was thuis of zet je hem aan de kant. Nou ik heb ervoor gekozen hem aan de kant te zetten want het geluid beviel me dus absoluut niet.
Verder weg gesleept en tja hoop ergernis.
Ik heb even gegoogled naar het motor probleem en zoals jullie al zeiden komt het veel voor bij deze type motor. Dat klinkt in ieder geval niet best als ik het zo allemaal lees. Heb de auto net een 11 maanden en zo'n 40k KM mee gereden en dan verwacht je niet dat hij zo stuk gaat. Ga morgen de dealer bellen voor hoe of wat maar is er iets extra's wat ik kan doen? Kan ik de kosten eventueel bij de dealer verhalen of is dit gewoon een gevalletje pech en kosten zijn voor jezelf?
Als dit inderdaad de kosten zouden betreffen van 3 a 5 duizend euro dan is dit de laatste keer dat ik een renault diesel koop. (Is wel even speculeren aangezien ik nog niet weet wat het daadwerkelijk is)
Gr.
Pieter
De auto is van mij. Reed heerlijk zoals altijd en ineens begon hij raar te tikken. Tja wat doe je dan, rij je naar huis +/- 10 min en ik was thuis of zet je hem aan de kant. Nou ik heb ervoor gekozen hem aan de kant te zetten want het geluid beviel me dus absoluut niet.
Verder weg gesleept en tja hoop ergernis.
Ik heb even gegoogled naar het motor probleem en zoals jullie al zeiden komt het veel voor bij deze type motor. Dat klinkt in ieder geval niet best als ik het zo allemaal lees. Heb de auto net een 11 maanden en zo'n 40k KM mee gereden en dan verwacht je niet dat hij zo stuk gaat. Ga morgen de dealer bellen voor hoe of wat maar is er iets extra's wat ik kan doen? Kan ik de kosten eventueel bij de dealer verhalen of is dit gewoon een gevalletje pech en kosten zijn voor jezelf?
Als dit inderdaad de kosten zouden betreffen van 3 a 5 duizend euro dan is dit de laatste keer dat ik een renault diesel koop. (Is wel even speculeren aangezien ik nog niet weet wat het daadwerkelijk is)
Gr.
Pieter
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bij 3 jaar oud en 90.000 km hoor je gewoon een behoorlijke coulance te krijgen (70/30 oid). Een clio heeft 2 jaar fabrieksgarantie zonder km. beperking dus daar zit je al over heen. Een dieselmotor heeft een verwachte levensduur van in elk geval een stuk meer als de 90.000 die je nu afgelegd hebt.
Tis wel kansloos als dit een bekend probleem is en ik geef Pieter groot gelijk dat je Renault dan lekker aan de kant zet.
Zou Ronnie ook even een schop geven voor z'n indoctrinatie
Hopelijk valt het mee en idd Renault-Nederland erbij laten komen en hameren op een goede coulance. (Valt volgens mij ook prima in te onderhandelen?)
Zou Ronnie ook even een schop geven voor z'n indoctrinatie
Hopelijk valt het mee en idd Renault-Nederland erbij laten komen en hameren op een goede coulance. (Valt volgens mij ook prima in te onderhandelen?)
wat hebben we weer een vertrouwen... meteen komen alle doemscenario's uit de kast...
Thnx guys,
Renault Boxmeer is de diagnose aan het doen en VKV Gorichem heeft aangegeven dat Boxmeer even moest bellen zodra de diagnose was gedaan en dan zouden ze in overleg gaan.
Tot nu toe weet ik nog niets.
Hou jullie op de hoogte.
Gr. Pieter
Renault Boxmeer is de diagnose aan het doen en VKV Gorichem heeft aangegeven dat Boxmeer even moest bellen zodra de diagnose was gedaan en dan zouden ze in overleg gaan.
Tot nu toe weet ik nog niets.
Hou jullie op de hoogte.
Gr. Pieter
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
mooi balen Pieter! hopen op een goede afloop
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ben benieuwd wat het is dan. Hopelijk valt het mee.
Denk niet dat de lagers er zo maar uitlopen.
Zat er nog genoeg olie in? (je weet het nooit).
Verstuivers/pomp kan ook overleden zijn. Van verrotte verstuiver(s) gaat ie ook tikken. Slechte / explosieve verbranding met 'pingelen' en vermogensverlies als gevolg...
Ach, wat al eerder werd gezegd....speculeren is makkelijk. Misschien is er wel helemaal niks aan de hand
Denk niet dat de lagers er zo maar uitlopen.
Zat er nog genoeg olie in? (je weet het nooit).
Verstuivers/pomp kan ook overleden zijn. Van verrotte verstuiver(s) gaat ie ook tikken. Slechte / explosieve verbranding met 'pingelen' en vermogensverlies als gevolg...
Ach, wat al eerder werd gezegd....speculeren is makkelijk. Misschien is er wel helemaal niks aan de hand
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Je hebt de auto 11 maanden toch? Heb je hem als Topoccassion gekocht?
Das namelijk 1 of 2 jaar volledig gebruikte garantie.
Maar grote kans dat er nog coulance op zit.
Das namelijk 1 of 2 jaar volledig gebruikte garantie.
Maar grote kans dat er nog coulance op zit.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, zeg 't niet te hard.. de lagers bij die 1.5 DCi's lopen er juist WEL eens "zo maar" uit.MartijnG schreef:Ben benieuwd wat het is dan. Hopelijk valt het mee.
Denk niet dat de lagers er zo maar uitlopen.
Zat er nog genoeg olie in? (je weet het nooit).
Verstuivers/pomp kan ook overleden zijn. Van verrotte verstuiver(s) gaat ie ook tikken. Slechte / explosieve verbranding met 'pingelen' en vermogensverlies als gevolg...
Ach, wat al eerder werd gezegd....speculeren is makkelijk. Misschien is er wel helemaal niks aan de hand
Met een rotte verstuiver gaat ie eerder nagelen zoals jou Clio 1.9D toen deed met die verotte pomp.
....bij VKV 6 of 12 mnd. Lex....Lex schreef:Je hebt de auto 11 maanden toch? Heb je hem als Topoccassion gekocht?
Das namelijk 1 of 2 jaar volledig gebruikte garantie.
Maar grote kans dat er nog coulance op zit.
lagers lopen er nooit 'zomaar' uit, daar is altijd een reden voor...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klopt, maar die reden is nooit echt gevonden bij Renault.. daarom gebeurd het nog wel eens "zomaar"
Oliepomp dood?
wat een kolder.... dat jij die niet kunt vinden, wil niet zeggen dat renault m niet kan vinden
Nu even zonder gekheid, er is altijd een reden voor of soms meerdere. Ik blijf voor Pieter hopen dat meevalt. Het is misschien vergezocht, maar zou een verdraaide distributie niet een mogelijkheid zijn? er zit immers geen spie in de krukas..?
Nu even zonder gekheid, er is altijd een reden voor of soms meerdere. Ik blijf voor Pieter hopen dat meevalt. Het is misschien vergezocht, maar zou een verdraaide distributie niet een mogelijkheid zijn? er zit immers geen spie in de krukas..?
Als Renault het niet kan vinden kunnen wij dat toch wel?
Verstopt raken van de krukas met verlies van smering tot gevolg?
Snel overlijden van de oliepomp?
Ben wel benieuwd! Wellicht als er wat logisch uit komt word voor mij de stap naar een dci kleiner.
Wat kosten nieuwe lagers en oliepomp haas?
Verstopt raken van de krukas met verlies van smering tot gevolg?
Snel overlijden van de oliepomp?
Ben wel benieuwd! Wellicht als er wat logisch uit komt word voor mij de stap naar een dci kleiner.
Wat kosten nieuwe lagers en oliepomp haas?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
En zo heeft iedere fabrikant/model/uitvoering wel iets.... Dan moet je op blote voeten naar je werk toe om daar vanaf te komen.tutuur schreef: Ben wel benieuwd! Wellicht als er wat logisch uit komt word voor mij de stap naar een dci kleiner.
Project: GTT Blue Sport
vind dit alleen niet echt onder de categorie "wat" vallen....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ah, oke dat wist ik nietIvo van Achthoven schreef:....bij VKV 6 of 12 mnd. Lex....Lex schreef:Je hebt de auto 11 maanden toch? Heb je hem als Topoccassion gekocht?
Das namelijk 1 of 2 jaar volledig gebruikte garantie.
Maar grote kans dat er nog coulance op zit.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
geen idee, was volgens mij voor drijfstanglagers 5 tientjes kwijt, die heb ik preventief vervangen. Overige heb ik, net als de oliepomp, mooi laten zitten.tutuur schreef:Wat kosten nieuwe lagers en oliepomp haas?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Problemen zijn er toch alleen met de phase 1 dci's?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hey allemaal,
Het is weer een tijdje geleden maar hier het verhaal tot nu toe.
De Multiriem is op een of andere manier los geschoten (geknapt) en is tussen de distributieriem terrecht gekomen. Deze is daarop gaan verlopen. Volgens VKV is de schuldige in dit verhaal een looprol van de multieriem. Deze zag er namelijk erg slecht uit. Volgens VKV hoort deze rol een 160.000 of 6 jaar mee te gaan. VKV heeft daarop dan ook om 100% garantie gevraagd bij de importeur. Die deed echter al wel gelijk wat moeilijk.
Dit alles is vorige week gebeurt en de importeur had de dealer gevraagd de cylinderkop eraf te halen. De kleppen zijn krom maar de cylinders zagen er nog goed uit.
Het slechte nieuws is nou dat de importeur aangeeft niets te gaan betalen uit coulance of wat dan ook. Zij geven aan dat deze rol wel vaker kapot kan gaan en dat dit niet een fabriek fout kan zijn. Zij zeggen van de auto is buiten garantie en dat de rol 160.000 km mee moet gaan doet ze niets.
De totale kosten worden nu geschat op € 3.000,-
VKV is het echter niet met de importeur eens en wilt me toch tegemoet komen door 50% van de kosten op zich te nemen.
Dus de kosten zullen dan voor mij € 1.500,- + € 100,- (eerste diagnose) zijn. Nu zit ik dus met de vraag of dit normaal is dat een importeur zo reageert. VKV is zeer schappelijk dus ik zal niets verkeerd over hun zeggen maar ik vind dit toch erg tegenvallen van Renault. Ik had wel meer van een gerenomeerd automerk verwacht. Het is een auto van net 3 jaar en altijd goed in onderhoudt geweest.
Morgen even wat belletjes doen om te kijken of ik hier nog iets aan kan doen.
Gr.
Pieter
Het is weer een tijdje geleden maar hier het verhaal tot nu toe.
De Multiriem is op een of andere manier los geschoten (geknapt) en is tussen de distributieriem terrecht gekomen. Deze is daarop gaan verlopen. Volgens VKV is de schuldige in dit verhaal een looprol van de multieriem. Deze zag er namelijk erg slecht uit. Volgens VKV hoort deze rol een 160.000 of 6 jaar mee te gaan. VKV heeft daarop dan ook om 100% garantie gevraagd bij de importeur. Die deed echter al wel gelijk wat moeilijk.
Dit alles is vorige week gebeurt en de importeur had de dealer gevraagd de cylinderkop eraf te halen. De kleppen zijn krom maar de cylinders zagen er nog goed uit.
Het slechte nieuws is nou dat de importeur aangeeft niets te gaan betalen uit coulance of wat dan ook. Zij geven aan dat deze rol wel vaker kapot kan gaan en dat dit niet een fabriek fout kan zijn. Zij zeggen van de auto is buiten garantie en dat de rol 160.000 km mee moet gaan doet ze niets.
De totale kosten worden nu geschat op € 3.000,-
VKV is het echter niet met de importeur eens en wilt me toch tegemoet komen door 50% van de kosten op zich te nemen.
Dus de kosten zullen dan voor mij € 1.500,- + € 100,- (eerste diagnose) zijn. Nu zit ik dus met de vraag of dit normaal is dat een importeur zo reageert. VKV is zeer schappelijk dus ik zal niets verkeerd over hun zeggen maar ik vind dit toch erg tegenvallen van Renault. Ik had wel meer van een gerenomeerd automerk verwacht. Het is een auto van net 3 jaar en altijd goed in onderhoudt geweest.
Morgen even wat belletjes doen om te kijken of ik hier nog iets aan kan doen.
Gr.
Pieter