Clio III 1.5 dci 105, tik in motor.
Idd zeg, daar huil je toch gewoon van? Het is echt gewoon te vies commercieel voor woorden dit. Ik zit er echt wel eens over te denken om Reno NL eens een scheldbrief te sturen. Gewoon even m'n hart luchten
Vind VKV iig erg goed reageren, chapeau
Maar toch ff 1600 euro ophoesten is niet nix.
Je kan evt. wel kijken of je samen met VKV niet nog wat goedkoper kan uitkomen, paar nieuwe kleppen in die kop moet geen 1000 euro kosten.
Misschien kun je PtrGte (Patrick Biggelaar) eens in de hand nemen?
Zeker bij 90k vind ik het onnodig om de hele kop aan te pakken.
Moet iig nog een mouw aan te passen zijn.
Vind VKV iig erg goed reageren, chapeau
Maar toch ff 1600 euro ophoesten is niet nix.
Je kan evt. wel kijken of je samen met VKV niet nog wat goedkoper kan uitkomen, paar nieuwe kleppen in die kop moet geen 1000 euro kosten.
Misschien kun je PtrGte (Patrick Biggelaar) eens in de hand nemen?
Zeker bij 90k vind ik het onnodig om de hele kop aan te pakken.
Moet iig nog een mouw aan te passen zijn.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je hebt de consumentenwet waarin je redelijk beschermd ben en dat als ze 160.000 of zes jaar voorschrijven, dan mag die zeker niet kapot gaan bij de helft.
Dus je zou nog kunnen zeggen dat je dit wereldkundig gaat maken bij alle renault gerelateerde forums enz enz enz
Onderschat de wereld van internet niet.
en elke dag de verantwoordelijke bellen bij renault
Ik heb zon geintje gehad met een automatenbak van een ford thunderbird, wilden ze ook niks aan doen
na drie weken 6 keer per dag bellen naar de verantwoordelijke man van ford werd er gewoon betaald
Dus je zou nog kunnen zeggen dat je dit wereldkundig gaat maken bij alle renault gerelateerde forums enz enz enz
Onderschat de wereld van internet niet.
en elke dag de verantwoordelijke bellen bij renault
Ik heb zon geintje gehad met een automatenbak van een ford thunderbird, wilden ze ook niks aan doen
na drie weken 6 keer per dag bellen naar de verantwoordelijke man van ford werd er gewoon betaald
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
K9K: alias 1.5DCi: alias; K-motor: oftwel: wegdoen...
ik heb nog niets anders gezien dan ellende met dit type motor, ook al knap je die kop op met een paar nieuwe kleppen, durf bijna te wedden dat binnen 10.000 km een drijfstanglager eruit loopt...
ik heb zo'n type krukas heel fijn op voorraad inclusief de lagers...
gaan als warme broodjes...
maar goed... een paar kleppen dat kost de wereld inderdaad niet zoals anderen al zeggen...
maar ik zou nog liever het risico nemen om als vrijgezel zonder condooms naar afrika te gaan dan dat ik een Renault 1.5 DCi koop...
aan de andere kant: een 2.2 DCi is ook al geen wondermotor...denk dat ze die 2 ontworpen hebben tussen kerst en oudjaar ergens...
Als je wil weten wat 16 kleppen kosten dan pm maar even...
succes in ieder geval, dat heb je namelijk nodig met zo'n motorcode
ik heb nog niets anders gezien dan ellende met dit type motor, ook al knap je die kop op met een paar nieuwe kleppen, durf bijna te wedden dat binnen 10.000 km een drijfstanglager eruit loopt...
ik heb zo'n type krukas heel fijn op voorraad inclusief de lagers...
gaan als warme broodjes...
maar goed... een paar kleppen dat kost de wereld inderdaad niet zoals anderen al zeggen...
maar ik zou nog liever het risico nemen om als vrijgezel zonder condooms naar afrika te gaan dan dat ik een Renault 1.5 DCi koop...
aan de andere kant: een 2.2 DCi is ook al geen wondermotor...denk dat ze die 2 ontworpen hebben tussen kerst en oudjaar ergens...
Als je wil weten wat 16 kleppen kosten dan pm maar even...
succes in ieder geval, dat heb je namelijk nodig met zo'n motorcode
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Na 2007 lopen de lagers er toch niet meer uit, die zijn stukken beter (zeggen ze)PtrGte schreef:K9K: alias 1.5DCi: alias; K-motor: oftwel: wegdoen...
ik heb nog niets anders gezien dan ellende met dit type motor, ook al knap je die kop op met een paar nieuwe kleppen, durf bijna te wedden dat binnen 10.000 km een drijfstanglager eruit loopt...
ik heb zo'n type krukas heel fijn op voorraad inclusief de lagers...
gaan als warme broodjes...
maar goed... een paar kleppen dat kost de wereld inderdaad niet zoals anderen al zeggen...
maar ik zou nog liever het risico nemen om als vrijgezel zonder condooms naar afrika te gaan dan dat ik een Renault 1.5 DCi koop...
aan de andere kant: een 2.2 DCi is ook al geen wondermotor...denk dat ze die 2 ontworpen hebben tussen kerst en oudjaar ergens...
Als je wil weten wat 16 kleppen kosten dan pm maar even...
succes in ieder geval, dat heb je namelijk nodig met zo'n motorcode
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sja. Beetje jammer idd! Ik hoop dat er toch nog wat los te peuteren valt!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ow, en als je belt naar Renault NL...zeg er dan ook meteen bij dat dit zeker niet de eerste keer is dat dit gebeurd. Ik bedoel, ik heb al veel vaker een kapot gelopen motor gezien doordat de multiriem eraf is gelopen en tussen de distributieriem is gelopen met alle gevolgens van dien. Ze weten dit waarschijnlijk zelf ook wel, dus ze moeten niet gaan zeuren maar beter de oorzaak aanpakken...
Laat je dus niet te snel afwimpelen
Laat je dus niet te snel afwimpelen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
100% coulance/garantie zou ik overigens niet eerlijk vinden in dit verhaal. Want je krijgt dan een (op papier) betere auto terug dan je bracht. Maar dit zou wel wel grotendeeels (zeg 75%) vergoed moeten worden in mijn ogen.
Ik heb een half jaar terug feitelijk hetzelfde mee gemaakt bij een volvo (rol van de MR naar de tering en uiteindelijk een halve nieuwe motor nodig omdat de DR eraf gelopen was). En gelukkig alles gratis in orde gemaakt maar wat ik dus zo oer en oerdom vind is dat die fabrikanten die DR niet netjes afdekken. Die moet gewoon achter een mooie stalen plaat zijn rondjes draaien zodat het niet allemaal meteen naar de tering loopt als de MR eraf draait.
Ik heb een half jaar terug feitelijk hetzelfde mee gemaakt bij een volvo (rol van de MR naar de tering en uiteindelijk een halve nieuwe motor nodig omdat de DR eraf gelopen was). En gelukkig alles gratis in orde gemaakt maar wat ik dus zo oer en oerdom vind is dat die fabrikanten die DR niet netjes afdekken. Die moet gewoon achter een mooie stalen plaat zijn rondjes draaien zodat het niet allemaal meteen naar de tering loopt als de MR eraf draait.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
het feit dat Renault NL helemaal niets wil doen vind ik erg slecht, en een belletje naar rechtsbijstand al waard
hopelijk wordt het nog netjes opgelost
hopelijk wordt het nog netjes opgelost
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zijn al die 1.5dci's zo brak dan? ik heb m op 225 staan en hij rijdt nog prima.. k9k-704 uit 2002PtrGte schreef:K9K: alias 1.5DCi: alias; K-motor: oftwel: wegdoen...
ik heb nog niets anders gezien dan ellende met dit type motor, ook al knap je die kop op met een paar nieuwe kleppen, durf bijna te wedden dat binnen 10.000 km een drijfstanglager eruit loopt...
ik heb zo'n type krukas heel fijn op voorraad inclusief de lagers...
gaan als warme broodjes...
maar goed... een paar kleppen dat kost de wereld inderdaad niet zoals anderen al zeggen...
maar ik zou nog liever het risico nemen om als vrijgezel zonder condooms naar afrika te gaan dan dat ik een Renault 1.5 DCi koop...
aan de andere kant: een 2.2 DCi is ook al geen wondermotor...denk dat ze die 2 ontworpen hebben tussen kerst en oudjaar ergens...
Als je wil weten wat 16 kleppen kosten dan pm maar even...
succes in ieder geval, dat heb je namelijk nodig met zo'n motorcode
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Waarom niet volledig, je vraagt er toch niet om dat die verrotloopt door inferieur materiaalgebruik?Tom schreef:100% coulance/garantie zou ik overigens niet eerlijk vinden in dit verhaal. Want je krijgt dan een (op papier) betere auto terug dan je bracht. Maar dit zou wel wel grotendeeels (zeg 75%) vergoed moeten worden in mijn ogen.
Buiten dat, wat dacht je van de ellende die je ervan hebt?
Vaak loopt de multiriem over minimaal 1 dezelfde rol als de distri, dus dat is erg lastig afschermen hoor, kijk als die breekt door een steentje of iets van buiten kan je niks aan doen, maar een rol die 70.000 km eerder dan voorgeschreven aan snot loopt is gewoon 100% garantie.Tom schreef:Ik heb een half jaar terug feitelijk hetzelfde mee gemaakt bij een volvo (rol van de MR naar de t@ring en uiteindelijk een halve nieuwe motor nodig omdat de DR eraf gelopen was). En gelukkig alles gratis in orde gemaakt maar wat ik dus zo oer en oerdom vind is dat die fabrikanten die DR niet netjes afdekken. Die moet gewoon achter een mooie stalen plaat zijn rondjes draaien zodat het niet allemaal meteen naar de t@ring loopt als de MR eraf draait.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
229duizend hier
Op mp staat er ook 1 met 313k
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik hoor ook heel wat wisselde verhalen over die K9K motoren, voornamelijk lagerschade maargoed, vrijwel alle Renault motoren zijn ruk wat betreft het afschermen (lees: NIET) van de distributie. Meerdere gevallen gezien van een multiriem die tussen de distributie gevlogen is en ook heel regelmatig een gevalletje lagerschade. Er lopen nog wat beunhazen rond die de multiriemspanner laten zitten bij het vervangen van de distributie maar da's echt het stomste wat je kan doen bij een Renault motor.
@Patrick: wat betreft lagerschade van deze motoren, het komt nogal regelmatig voor en ook nog eens met voldoende olie e.d, heb je ook enig idee wat de oorzaak van dit gedonder is ?
@Patrick: wat betreft lagerschade van deze motoren, het komt nogal regelmatig voor en ook nog eens met voldoende olie e.d, heb je ook enig idee wat de oorzaak van dit gedonder is ?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Luco/Alpine-racer schreef:Waarom niet volledig, je vraagt er toch niet om dat die verrotloopt door inferieur materiaalgebruik?Tom schreef:100% coulance/garantie zou ik overigens niet eerlijk vinden in dit verhaal. Want je krijgt dan een (op papier) betere auto terug dan je bracht. Maar dit zou wel wel grotendeeels (zeg 75%) vergoed moeten worden in mijn ogen.
Buiten dat, wat dacht je van de ellende die je ervan hebt?
Vaak loopt de multiriem over minimaal 1 dezelfde rol als de distri, dus dat is erg lastig afschermen hoor, kijk als die breekt door een steentje of iets van buiten kan je niks aan doen, maar een rol die 70.000 km eerder dan voorgeschreven aan snot loopt is gewoon 100% garantie.Tom schreef:Ik heb een half jaar terug feitelijk hetzelfde mee gemaakt bij een volvo (rol van de MR naar de t@ring en uiteindelijk een halve nieuwe motor nodig omdat de DR eraf gelopen was). En gelukkig alles gratis in orde gemaakt maar wat ik dus zo oer en oerdom vind is dat die fabrikanten die DR niet netjes afdekken. Die moet gewoon achter een mooie stalen plaat zijn rondjes draaien zodat het niet allemaal meteen naar de t@ring loopt als de MR eraf draait.
Je krijgt een auto terug met nieuwe rollen van MR en DR en nieuwe riemen (op zijn aller allerminst). Dus in die zin krijg je een auto terug die er weer even tegen kan. 100% zou voor mij dus onzin zijn.
De MR loopt idd mee over de krukaspouly maar daar zijn wel oplossingen voor. Bij VAG TDI's bijvoorbeeld is de DR echt wel een stuk betert beschermd dan bij een volvo om een voorbeeld te noemen (gewoon met een nette stalen plaat ipv nutteloos plastic).
Mooiste blijft gewoon een ketting. Nog een voorbeeldje. Heb nu ook splinternieuwe volvo V70 lopen met D3 motor (net nieuw ontwikkelde motor) waarvan de DR om de 120.000 en de spanner van de MR om de 60000 moet. Vind ik echt belachelijk vaak!! Bij mercedes hoef je nooit ergens naar te kijken. Loop er ooit een MR vanaf is er geen centje pijn en loopt er een rol naar de t@ring ook niet. Vervangen voor een paar tientjes en je kunt weer ruim een ton knallen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ook bij 1.9TDI's heb ik het wel eens gezien hoor dat ondanks die stalen plaat de rommel er tussen loopt, als zo'n multiriem aan stukken slaat rolt ie vrij gemakkelijk overal tussendoor richting de distributie. maargoed, wel beter dan niets, bij de meeste Renault motoren zit er niets. enkel een bovenste distributiekap en dan aan de onderkant de multriempoelie die 'm enigzins dicht houd voor steentjes enz.Tom schreef: Bij VAG TDI's bijvoorbeeld is de DR echt wel een stuk betert beschermd dan bij een volvo om een voorbeeld te noemen (gewoon met een nette stalen plaat ipv nutteloos plastic).
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Inderdaad, gewoon even belletje doen met rechtsbijstand, briefje opstellen en op de post. Wel aardig slordig van Renault NL dit zegpaulvanrooij schreef:het feit dat Renault NL helemaal niets wil doen vind ik erg slecht, en een belletje naar rechtsbijstand al waard
hopelijk wordt het nog netjes opgelost
@Martijn, natuurlijk zijn ze niet allemaal zo brak, dan was het allang in kassa/rader/whatever geweest. Patrick ziet alleen de ellende, maar stel dat er 1% van alle verkochte 1.5's problemen heeft, dan is dat absoluut gezien al heel erg veel maar nog lang niet genoeg om in de media te komen.
Feit blijft wel dat er bovengemiddeld veel problemen mee zijn t.o.v. de meeste renault motoren.
@Luco, de betrouwbaarheids cijfers tonen dat ook wel aan, maar dat geld voor de hele renault range. Het aantal problemen is vanaf 2004 sterk gedaald en vanaf 2007 minimaal. Die 2.0 TDI motoren kennen trouwens ook voldoende problemen, gescheurde cilinderkoppen voor 100.000 km b.v.(!)
Als je maar blijft rijden. Toch vind ik het wel jammer dat in den beginne al 3000 euro afgetikt moet worden ... het is niet zo'n pittige klus...
Zie dikgedrukt: hier ben ik het 100% mee eens trouwens... maar waar rook is, is vuur in revisieland...je zou die ene motor maar hebben van de 100Maarten-Jan schreef:Inderdaad, gewoon even belletje doen met rechtsbijstand, briefje opstellen en op de post. Wel aardig slordig van Renault NL dit zegpaulvanrooij schreef:het feit dat Renault NL helemaal niets wil doen vind ik erg slecht, en een belletje naar rechtsbijstand al waard
hopelijk wordt het nog netjes opgelost
@Martijn, natuurlijk zijn ze niet allemaal zo brak, dan was het allang in kassa/rader/whatever geweest. Patrick ziet alleen de ellende, maar stel dat er 1% van alle verkochte 1.5's problemen heeft, dan is dat absoluut gezien al heel erg veel maar nog lang niet genoeg om in de media te komen. Feit blijft wel dat er bovengemiddeld veel problemen mee zijn t.o.v. de meeste renault motoren.
@Luco, de betrouwbaarheids cijfers tonen dat ook wel aan, maar dat geld voor de hele renault range. Het aantal problemen is vanaf 2004 sterk gedaald en vanaf 2007 minimaal. Die 2.0 TDI motoren kennen trouwens ook voldoende problemen, gescheurde cilinderkoppen voor 100.000 km b.v.(!)
Net mijn rechtsbijstand gebeld en aangegeven wat het probleem is. Ze zeggen dat ik het via een brief kan aankaarten maar dan zal dit naar VKV moeten gaan en niet naar de importeur want volgens de rechtsbijstand is de dealer in dit geval de tegen partij aangezien ik daar de auto heb gekocht. De importeur wordt dus buiten schot gehouden op juridisch vlak.
Ze gaven ook aan dat ik eventueel nog een onderhandelings ronde met VKV in kan gaan om het bedrag lager te krijgen.
Ze gaven ook aan dat ik eventueel nog een onderhandelings ronde met VKV in kan gaan om het bedrag lager te krijgen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Pieter, hou er rekening mee dat dit een openbaar forum is. VKV kan meelezen en is hierdoor voorbereid, niet dat dat heel erg is, maar dat zijn dingen die je voor je moet houden en beter na afloop kunt vertellen denk ik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ok begrepen . thnx.Martijn Kool schreef:Pieter, hou er rekening mee dat dit een openbaar forum is. VKV kan meelezen en is hierdoor voorbereid, niet dat dat heel erg is, maar dat zijn dingen die je voor je moet houden en beter na afloop kunt vertellen denk ik.
zijn de moderators dood? Anderhalve pagina aan offtopic??
Het spreekt niet bepaald van netheid hoe men dit probeert af te wimpelen bij Renault NL, hoop dat je daar nog wat van je recht kunt behalen Pieter!
Bij mijn Clio was (bij de vorige eigenaresse, een vriendin van me) de poulie van de Dynamo kapot gelopen, waardoor de MR ook losgelopen was. Gelukkig alleen een stuk uit de distributieriem geslagen en dus niet geknapt of versprongen. Dat viel alles mee dus!
Kwam overigens wel doordat de boel niet op tijd was vervangen...
Betreft dat K9K gebeuren...dat begint me een beetje de keel uit te hangen, er kan geen goed woord meer vallen over wat voor type dan ook wat Renault gemaakt heeft. De een valt de motor van uit elkaar, de ander de bak, de ander de turbo, het is allemaal rommel en er is niets goeds over te melden.... lekker bezig, dat houdt de positiviteit wel hoog rondom Renault ja!!
Mijn K9K heeft inmiddels 305.000 km gelopen en loopt nog als een zonnetje, verbruikt amper olie en het zou me verbazen als ik de 400.000k niet zou halen. Ja, ook de mijne heeft problemen gehad, maar ik heb nog nooit een auto gehad zonder problemen, dus zo raar is dat niet...
Succes Pieter!
Het spreekt niet bepaald van netheid hoe men dit probeert af te wimpelen bij Renault NL, hoop dat je daar nog wat van je recht kunt behalen Pieter!
Bij mijn Clio was (bij de vorige eigenaresse, een vriendin van me) de poulie van de Dynamo kapot gelopen, waardoor de MR ook losgelopen was. Gelukkig alleen een stuk uit de distributieriem geslagen en dus niet geknapt of versprongen. Dat viel alles mee dus!
Kwam overigens wel doordat de boel niet op tijd was vervangen...
Betreft dat K9K gebeuren...dat begint me een beetje de keel uit te hangen, er kan geen goed woord meer vallen over wat voor type dan ook wat Renault gemaakt heeft. De een valt de motor van uit elkaar, de ander de bak, de ander de turbo, het is allemaal rommel en er is niets goeds over te melden.... lekker bezig, dat houdt de positiviteit wel hoog rondom Renault ja!!
Mijn K9K heeft inmiddels 305.000 km gelopen en loopt nog als een zonnetje, verbruikt amper olie en het zou me verbazen als ik de 400.000k niet zou halen. Ja, ook de mijne heeft problemen gehad, maar ik heb nog nooit een auto gehad zonder problemen, dus zo raar is dat niet...
Succes Pieter!
Oeps, sorryHaas schreef:.... lekker bezig, dat houdt de positiviteit wel hoog rondom Renault ja!!
Maar ok je hebt wel gelijk, ik kijk er altijd wat nuchterder naar en laat me niet zo sterk beinvloeden door dat soort uitspraken.
Net zoiets als dat mensen ook altijd heel gevoelig zijn voor de term afgetrapt en ik zie ook zelfs hier nog mensen daar altijd heel geschokt op reageren (zelfs ook van de oudere garde, waar ik het niet meer van verwacht...).
En als ik daar nog even op door mag gaan, mensen moeten ook eens achter hun oren krabben of ze zelf ook wel daadwerkelijk een liefhebber zijn?
Maargoed ruim idd de boel maar lekker even op tot relevante dingen, voor mijn part deze post included
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dan wil ik ook nog wel iets positiefs toevoegen. Volgens mij ligt het gewoon aan de manier waarop er met zo'n K9K is gereden in het verleden. Ik heb nu 350.000 km op de teller en het loopt als een zonnetje. Gewoon altijd netjes warm gereden en niet koud planken.
En met een tweedehands auto weet je dat verleden alleen lang niet altijd.
En met een tweedehands auto weet je dat verleden alleen lang niet altijd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus wij zijn er om het tegendeel te bewijzen
Op naar de 3 of 4 ton
En indd...als ik verstandig zou zijn geweest had ik nooit een Renault als daily gekocht, maarja...als ik vroeger ook al zo verstandig zou zijn geweest had ik deze club nooit leren kennen en nooit aan die oude Renault troep zijn begonnen
Ik ben nou eenmaal een Renault liefhebber en mij zul je niet gauw zien in een ander merk
Op naar de 3 of 4 ton
En indd...als ik verstandig zou zijn geweest had ik nooit een Renault als daily gekocht, maarja...als ik vroeger ook al zo verstandig zou zijn geweest had ik deze club nooit leren kennen en nooit aan die oude Renault troep zijn begonnen
Ik ben nou eenmaal een Renault liefhebber en mij zul je niet gauw zien in een ander merk
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Zelfde verhaal hier. Kan ook wel een burgerbak 3 TDI kopen voor een prikkie maar dat vind ik niks!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
merkenblind heet dat
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
De lokale dealer hier heeft me wel eens verteld dat dit type motor vlak na onderhoud met regelmaat kapot gaat...Haas schreef:Betreft dat K9K gebeuren...dat begint me een beetje de keel uit te hangen
Elke keer moet ik daar weer aan denken als ik er 1 weg zie rijden, voorzien van nieuwe (te dunne?!) olie...
Vervelend is het zeker, succes Pieter!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Kan ook met die dealer te maken hebben
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
lekker dan, zit ook met een K9K motor in me mik.....waarom heeft niemand dat eerder verteld.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Nogmaals, hier al meer dan 350.000 zonder problemen. In het verleden alleen een keer gereviseerde verstuivers, verder helemaal niks. Het is dus gewoon mogelijk hoor. Al die bangmakerij