[ACT] F7[x] met turbo
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
't is dan weer minder handig om je volledige mailadres op 't forum te zetten. krijg je een hoop spam-mail van..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij hebben we van die linkjes staan voor het mailadres onder je signature ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Even lekker lezen. Altijd leuk iemand, die bankwerker is en ook met electronica de weg weet. http://www.forum-meca.com/viewtopic.php ... 10683f6cc1
F7R 710 met turbo en MS-ECU
F7R 710 met turbo en MS-ECU
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
sODEJU ... NICE.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ff een verveel-moment.
Gezien de naam van het topic gaat het over een algemene indruk ivm F7X-T. Ik ben dus "bijna" klaar met de opbouw.
gebruikte materialen zijn wel duidelijk in in 1 zin te bevatten. F7R700 (williams) onderblok, F7P 19 kop met 3angle-seats kleppen/zittingen, std P nokkenassen. Wossner drijfstangen, wiseco zuigers,enz enz. Dat verhaal was bekent...
Ondertussen hebben we wat ellende gekend met de tilton koppeling, meerbepaald met het drukgroeplager, maar dat is ondertussen ook van de baan vanwege een custom lager(tje). Nou ja, bijna dubbel zo groot als een std.
Tijdens de bouw was er 1 die steeds irritant aan het doen was ivm onderstel e.d, *kijkt naar Kool*, dus uiteindelijk maar besloten door de zure appel te bijten en de boel aan te passen. Ondertussen heb ik héél aandachtig naar Ronald zijn project gekeken. ( )
Dusdanig heb ik besloten voor dezelfde setup te kiezen van de cup megane. Het spul van Kool aangekocht, voorzien van de nodige revisie onderdelen en alles beginnen verzamelen. Er komt verdomd meer bij kijken dan eerst gedacht, alsook véél te véél €€€€ naar mijn goesting.
Het gaat dus over de megane cup draagarmen (uniballs en bussen), cupfusees, cup veerpoten. Vermits het onder een clio moest, custom topmounts, die JP voor me geregeld heeft
Ook ben ik overgegaan op een onbekrachtigd stuurhuis, doet niet veel terzake, tot je het totaalplaatje gaat bekijken. Uiteraard waren de stuurarmen te kort van dit stuurhuis. Dan maar een megane stuurhuis uit elkaar geschroeft voor de stuurarmen en kogels. KAK, andere draad ! De williams stuurarmen van men bekrachtigd stuurhuis geprobeerd, dat kwam al beter in de buurt maar nog steeds te kort. Ik had echt geen zin meer om een 19 en clio 172 stuurhuis uit elkaar te gaan schroeven dus ook maar de complete stuurinrichting van een cup megane aangeschaft, wederom bij Kool.
Vermits mijn vorige remmenset (4pots) totaal niet meer paste op de meganefusees ook maar besloten om de remmerij gelijk mee aan te passen. Een 172 setje gereviseerd, en vervolgens clio cup schijven en lorraine blokken via JP gescoord. Dat was de tussentijdse oplossing omdat de geldboom echt helemaal dood is/was. Uiteraard kom je op dat ogenblik weer de remmen tegen die je nodig hebt... Van men hart een steen gemaakt en toch maar besloten 4 pots AP's met rotors en floating disc's aan te schaffen.
Om dit héél lang verhaal af te sluiten, de ophanging zit eronder en motor/bak hangt erin. Gelukkig ruimte genoeg om het stuurhuis er weer uit te halen en te vervangen door het cup megane type. Het begint eindelijk weer op een auto te lijken.
Qua performance ben ik ook van het chargecooler verhaal afgestapt. Het is gewoon niet haalbaar om deze op een zodanige manier te plaatsen zonder een traject met heel rare bochten te creëren. Weg ermee en terug naar IC. Ondertussen zijn we 4 ic's verder en heb ik eindelijk de juiste gevonden (twinpass type) die niks van rijwind blokkeert (rad).
Het hele verhaal met deze auto is nog niet klaar, achteras/ombouw handrem-leidingen/benzinetank enz enz, is voor na de mapping. Ik wil eerst even genieten van het rijden en later dit jaar worden de nodige aanpassingen/spuitwerk doorgevoerd.
Gezien de naam van het topic gaat het over een algemene indruk ivm F7X-T. Ik ben dus "bijna" klaar met de opbouw.
gebruikte materialen zijn wel duidelijk in in 1 zin te bevatten. F7R700 (williams) onderblok, F7P 19 kop met 3angle-seats kleppen/zittingen, std P nokkenassen. Wossner drijfstangen, wiseco zuigers,enz enz. Dat verhaal was bekent...
Ondertussen hebben we wat ellende gekend met de tilton koppeling, meerbepaald met het drukgroeplager, maar dat is ondertussen ook van de baan vanwege een custom lager(tje). Nou ja, bijna dubbel zo groot als een std.
Tijdens de bouw was er 1 die steeds irritant aan het doen was ivm onderstel e.d, *kijkt naar Kool*, dus uiteindelijk maar besloten door de zure appel te bijten en de boel aan te passen. Ondertussen heb ik héél aandachtig naar Ronald zijn project gekeken. ( )
Dusdanig heb ik besloten voor dezelfde setup te kiezen van de cup megane. Het spul van Kool aangekocht, voorzien van de nodige revisie onderdelen en alles beginnen verzamelen. Er komt verdomd meer bij kijken dan eerst gedacht, alsook véél te véél €€€€ naar mijn goesting.
Het gaat dus over de megane cup draagarmen (uniballs en bussen), cupfusees, cup veerpoten. Vermits het onder een clio moest, custom topmounts, die JP voor me geregeld heeft
Ook ben ik overgegaan op een onbekrachtigd stuurhuis, doet niet veel terzake, tot je het totaalplaatje gaat bekijken. Uiteraard waren de stuurarmen te kort van dit stuurhuis. Dan maar een megane stuurhuis uit elkaar geschroeft voor de stuurarmen en kogels. KAK, andere draad ! De williams stuurarmen van men bekrachtigd stuurhuis geprobeerd, dat kwam al beter in de buurt maar nog steeds te kort. Ik had echt geen zin meer om een 19 en clio 172 stuurhuis uit elkaar te gaan schroeven dus ook maar de complete stuurinrichting van een cup megane aangeschaft, wederom bij Kool.
Vermits mijn vorige remmenset (4pots) totaal niet meer paste op de meganefusees ook maar besloten om de remmerij gelijk mee aan te passen. Een 172 setje gereviseerd, en vervolgens clio cup schijven en lorraine blokken via JP gescoord. Dat was de tussentijdse oplossing omdat de geldboom echt helemaal dood is/was. Uiteraard kom je op dat ogenblik weer de remmen tegen die je nodig hebt... Van men hart een steen gemaakt en toch maar besloten 4 pots AP's met rotors en floating disc's aan te schaffen.
Om dit héél lang verhaal af te sluiten, de ophanging zit eronder en motor/bak hangt erin. Gelukkig ruimte genoeg om het stuurhuis er weer uit te halen en te vervangen door het cup megane type. Het begint eindelijk weer op een auto te lijken.
Qua performance ben ik ook van het chargecooler verhaal afgestapt. Het is gewoon niet haalbaar om deze op een zodanige manier te plaatsen zonder een traject met heel rare bochten te creëren. Weg ermee en terug naar IC. Ondertussen zijn we 4 ic's verder en heb ik eindelijk de juiste gevonden (twinpass type) die niks van rijwind blokkeert (rad).
Het hele verhaal met deze auto is nog niet klaar, achteras/ombouw handrem-leidingen/benzinetank enz enz, is voor na de mapping. Ik wil eerst even genieten van het rijden en later dit jaar worden de nodige aanpassingen/spuitwerk doorgevoerd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Mooi opgegeschreven Jo!
JP en Kool zijn dus weer een stukje rijker geworden
Mooi dat je het onderstel ook zo aanpakt, scheelt weer dat de Clio toch zat ruimte heeft!
De intercooler komt helemaal niet voor de radiateur? Ben benieuwd hoe dat zit
Ik ben erg benieuwd wat de auto gaat doen de 21ste
JP en Kool zijn dus weer een stukje rijker geworden
Mooi dat je het onderstel ook zo aanpakt, scheelt weer dat de Clio toch zat ruimte heeft!
De intercooler komt helemaal niet voor de radiateur? Ben benieuwd hoe dat zit
Ik ben erg benieuwd wat de auto gaat doen de 21ste
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Mischien heb ik het gemist ( ) maar welke type clio? 1,2 of 3?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
1 williams maxi style
De oude van Leeroy
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Cool
idd, de ic komt niet voor de rad maar is helemaal in de bumper verwerkt met het grote voordeel dat ik 120 cm leidingwerk kwijt ben.tutuur schreef: De intercooler komt helemaal niet voor de radiateur? Ben benieuwd hoe dat zit
theoretisch weten we dat. Met 802's en 2 bar mapsensor (1bar druk) zit je op 230/240 adw. Volgens mij is dat meer dan genoeg.tutuur schreef:Ik ben erg benieuwd wat de auto gaat doen de 21ste
Op advies van Henk heb ik de benzinedrukregelaar (regelbaar) eraf gegooid en gaan we gewoon met de std regelaar werken, dit icm 357's (300cc ipv 280cc). De 2 bar mapsensor blijft behouden, dus de maximale druk zal 1.2 bar bedragen. Daarboven leest hij het toch niet meer.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Is dat niet wat mager qua pk's jo ?
T is zat, maar dacht dat er wel 350 pk uit zou moeten komen.
Als ik het zo her en der hoor.....niet specifiek jou blok
T is zat, maar dacht dat er wel 350 pk uit zou moeten komen.
Als ik het zo her en der hoor.....niet specifiek jou blok
ik ben altijd voorzichtig met schattingen.
240 adw bij 1 bar is toch al een waarde van om en bij de 275 cafépk's.
We gaan wel zien wat Henk eruit trekt. In principe zou er een 2.5 bar mapsensor in moeten maar die kon ik niet dadelijk uit men hoge hoed toveren.
240 adw bij 1 bar is toch al een waarde van om en bij de 275 cafépk's.
We gaan wel zien wat Henk eruit trekt. In principe zou er een 2.5 bar mapsensor in moeten maar die kon ik niet dadelijk uit men hoge hoed toveren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Die cijfers doet een 1.8 op 1 bar ongeveer...
Die van Dhayrone had toch 243adw met 10psi? (0,7/0,8)
Die van Dhayrone had toch 243adw met 10psi? (0,7/0,8)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
inderdaad, kom is op met die foto's
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
even een algemene mededeling voor geblazen F7P, F7R en GTTI gebruikers/bouwers. Indien er afstellingen van Henk gebruikt worden volstaat een 2 bar mapsensor niet. Deze diend vervangen te worden door de 250 kpa mapsensor van een dci (clio,megane, laguna enz enz 1.5 en/of 1.9 alsook die van de megane II rs). Bij sommige types wordt gebruik gemaakt van het "inkliksysteem", deze is niet aan te raden.
0 281 002 593
8 200 225 971
Deze werkt zeker, clio 1.5 dci, met dank aan Arthur voor het gebruiken van zijn mapsensor bij de afstelling van Andy's gtti.
0 281 002 593
8 200 225 971
Deze werkt zeker, clio 1.5 dci, met dank aan Arthur voor het gebruiken van zijn mapsensor bij de afstelling van Andy's gtti.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tis nog niet veel soeps, fotos zijn van erbarmelijke kwaliteit alsook stof en vuiligheid moet je even naast proberen kijken.Martijn Kool schreef:inderdaad, kom is op met die foto's
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0022-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0019-1.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0015-2.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0014-2.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0011-2.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 0009-1.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Echt super dik Jo!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Doet ie het nou al.....?
Zo heb ik hem al een paar x gezien
Zo heb ik hem al een paar x gezien
motorisch enkel de ic + slangen er nog op, al het overige werk zit in de ophanging en onderstel. Aankomende week krijg ik nog wat spullen binnen via JP en dan is het kwestie van aandrijfassen passen/meten en de downpipe aanpassen.Jochem de Haas schreef:Doet ie het nou al.....?
Zo heb ik hem al een paar x gezien
Hij wordt wel nog gemapped alvorens Henk vertrekt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik zit je maar te stangen.....mijn hele schuur staat vol met auto's die niet af zijn of rijden...
Ik ben benieuwd wat henk er uit haalt
Ik ben benieuwd wat henk er uit haalt
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Jochem de Haas schreef:.
Hij wordt wel nog gemapped alvorens Henk vertrekt.
Laat even weten wanneer misschien iets om met Bertam te combineren???
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
toch mijn schuld !!!!!
Ben alleen ff door geef luik dus als er betaald moet worden geef ik het wel door...............
Ben alleen ff door geef luik dus als er betaald moet worden geef ik het wel door...............
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172