[ACT] F7[x] met turbo
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
het is maar net hoe je het hebt afgesproken.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Zojuist weer wat geleerd!
Alle F7p's en Willy F7r's hebben dikkere drijfstangen dan Megane F7r's en F4r's. De drijfstangen van de F4's zijn dus automatisch ook lichter.
Degenen die een hoge toeren motor willen bouwen kunnen dus beter F4 drijfstangen gebruiken en voor turbo ombouw kun je beter de F7p drijfstangen hebben!
[img]http://www.rtoc.org/boards/picture.php? ... ureid=5910[/img]
Alle F7p's en Willy F7r's hebben dikkere drijfstangen dan Megane F7r's en F4r's. De drijfstangen van de F4's zijn dus automatisch ook lichter.
Degenen die een hoge toeren motor willen bouwen kunnen dus beter F4 drijfstangen gebruiken en voor turbo ombouw kun je beter de F7p drijfstangen hebben!
[img]http://www.rtoc.org/boards/picture.php? ... ureid=5910[/img]
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wat voor een motormanagment gaan jullie gebruiken hierop ?
Kan me niet voorstellen dat dit werkt met een stukej chiptuning
Kan me niet voorstellen dat dit werkt met een stukej chiptuning
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Mooi forum hè dat rtoc.orgtutuur schreef:Zojuist weer wat geleerd!
Alle F7p's en Willy F7r's hebben dikkere drijfstangen dan Megane F7r's en F4r's. De drijfstangen van de F4's zijn dus automatisch ook lichter.
Degenen die een hoge toeren motor willen bouwen kunnen dus beter F4 drijfstangen gebruiken en voor turbo ombouw kun je beter de F7p drijfstangen hebben!
[img]http://www.rtoc.org/boards/picture.php? ... ureid=5910[/img]
B18FT... what else ?
Om het topic nieuw leven in te blazen..
Het volgende: ik heb de plannen om een F7R in mn 5 gtt te gaan bouwen.
Nu de vraag om het wiel niet nog 109x uit te hoeven vinden, aan de gene die al eens een F7R/P blok
gebouwd hebben of bezig zijn, of nog willen gaan doen.
Jo had al een soort beschrijving gegeven in dit topic.
Wat hebben jullie gedaan om het werkend te krijgen, en in wat voor model renault , en waar liepen jullie tegenaan ed.
Gewoon een beetje om te kijken wat je nodig gaat hebben, waar je tegenaan loopt en natuurlijk niet te vergeten...
Help je mede renaultliefhebber om iets moois te bouwen zonder alles opnieuw te hoeven bedenken, of om 47398 topics
door te moeten spitten naar ervaringen en het hoe, wat en waar. Gewoon een beetje een beknopt verbouwtopic.
Het volgende lijstje had ik zelf al een beetje bedacht, lang... maar het bouwen en uitdenken duurt langer....
Nu snap ik dat ieder zijn eigen ding bouwt, en zn eigen wensen van wat wil ik, en wat kan ik betalen. maar toch benieuwd.
Wat nodig, gebruikt en waarom:
Onderblok/carter/oliespatplaat, krukas, zuigers/compressieverhouding, drijfstangen/lagers/bouten.
Cilinderkop, nokkenassen, kleppen/zittingen, poelie's.
Motormanagement/computer, injectoren, mapsensor.
Branddstofpomp, drukregelaar.
Inlaatspruitstuk, stappenmotor, intercooler/chargecooler.
Uitlaatsysteem, turbo/olie toe en afvoer.
Draadboom aanluitingen, evt schema/draadkleuren.
Vliegwiel, koppeling/kabel en hevel.
Versnellingsbak, assen, schakelstangen, aansturing km teller.
Subframe, draagarmen, motor/baksteunen.
Radiateur/bevestiging, koelvin.
Dynamosteun.
Voorfront/aanpassingen radiateur ed.
En dan nog de remmen..
En dan natuurlijk, viel het inbouwen mee of juist tegen.
Wat heb je totaal uitgegeven.
Wat heb je zelf gedaan en wat uit handen gegeven, en door/bij wie.
Welk type renault heb je het ingebouwd.
Waar heb je je onderdelen vandaan.
Ik zou er erg blij mee zijn als het allemaal wat duidelijker voor me zou worden.
En dat dan de keuze om wel of niet het project te beginnen wat makkelijker wordt.
Hopelijk willen jullie hier de tijd voor nemen, en mocht ik dingen vergeten zijn, of heb je zelf nog wat te vertellen, graag.
Mvg Marcel
Het volgende: ik heb de plannen om een F7R in mn 5 gtt te gaan bouwen.
Nu de vraag om het wiel niet nog 109x uit te hoeven vinden, aan de gene die al eens een F7R/P blok
gebouwd hebben of bezig zijn, of nog willen gaan doen.
Jo had al een soort beschrijving gegeven in dit topic.
Wat hebben jullie gedaan om het werkend te krijgen, en in wat voor model renault , en waar liepen jullie tegenaan ed.
Gewoon een beetje om te kijken wat je nodig gaat hebben, waar je tegenaan loopt en natuurlijk niet te vergeten...
Help je mede renaultliefhebber om iets moois te bouwen zonder alles opnieuw te hoeven bedenken, of om 47398 topics
door te moeten spitten naar ervaringen en het hoe, wat en waar. Gewoon een beetje een beknopt verbouwtopic.
Het volgende lijstje had ik zelf al een beetje bedacht, lang... maar het bouwen en uitdenken duurt langer....
Nu snap ik dat ieder zijn eigen ding bouwt, en zn eigen wensen van wat wil ik, en wat kan ik betalen. maar toch benieuwd.
Wat nodig, gebruikt en waarom:
Onderblok/carter/oliespatplaat, krukas, zuigers/compressieverhouding, drijfstangen/lagers/bouten.
Cilinderkop, nokkenassen, kleppen/zittingen, poelie's.
Motormanagement/computer, injectoren, mapsensor.
Branddstofpomp, drukregelaar.
Inlaatspruitstuk, stappenmotor, intercooler/chargecooler.
Uitlaatsysteem, turbo/olie toe en afvoer.
Draadboom aanluitingen, evt schema/draadkleuren.
Vliegwiel, koppeling/kabel en hevel.
Versnellingsbak, assen, schakelstangen, aansturing km teller.
Subframe, draagarmen, motor/baksteunen.
Radiateur/bevestiging, koelvin.
Dynamosteun.
Voorfront/aanpassingen radiateur ed.
En dan nog de remmen..
En dan natuurlijk, viel het inbouwen mee of juist tegen.
Wat heb je totaal uitgegeven.
Wat heb je zelf gedaan en wat uit handen gegeven, en door/bij wie.
Welk type renault heb je het ingebouwd.
Waar heb je je onderdelen vandaan.
Ik zou er erg blij mee zijn als het allemaal wat duidelijker voor me zou worden.
En dat dan de keuze om wel of niet het project te beginnen wat makkelijker wordt.
Hopelijk willen jullie hier de tijd voor nemen, en mocht ik dingen vergeten zijn, of heb je zelf nog wat te vertellen, graag.
Mvg Marcel
Dat is een aardige lijst waar je om vraagt, 80% van de dingen moet je zeker terug kunnen vinden.
Heb geen zin om hier alles te gaan typen maar als je me even opzoekt op de openingsmeeting ben je meer dan welkom om wat vragen te stellen. Grote kans dat ik ook nog wel wat interessants voor je heb staan
Om even kort wat op te sommen:
Standaard blok voldoet prima, afhankelijk van het doel kun je gesmede zuigers/drijfstangen plaatsen of de originele zuigers afdraaien.
Gegoten spruitstuk uit engeland met wederom afhankelijk van je doel een turbo
Injectoren 802 met 2 bar map sensor van een 21 en af laten stellen door henk of megasquirt of soortgelijk standalone management en veel meer afstelmogelijkheden benutten maar wel veel hoger diy gehalte
Helix koppeling met langere hevel voor beengemak
Custom olie aanvoer en retour (is niet zo moeilijk)
Eigenlijk is alles afhankelijk van je doel dus begin daar eens mee
Afhankelijk daarvan heb ik wellicht nog wel een blok, spruitstuk, turbo, koppeling, injectoren, mapsensor, downpipe, alles eigenlijk
Heb geen zin om hier alles te gaan typen maar als je me even opzoekt op de openingsmeeting ben je meer dan welkom om wat vragen te stellen. Grote kans dat ik ook nog wel wat interessants voor je heb staan
Om even kort wat op te sommen:
Standaard blok voldoet prima, afhankelijk van het doel kun je gesmede zuigers/drijfstangen plaatsen of de originele zuigers afdraaien.
Gegoten spruitstuk uit engeland met wederom afhankelijk van je doel een turbo
Injectoren 802 met 2 bar map sensor van een 21 en af laten stellen door henk of megasquirt of soortgelijk standalone management en veel meer afstelmogelijkheden benutten maar wel veel hoger diy gehalte
Helix koppeling met langere hevel voor beengemak
Custom olie aanvoer en retour (is niet zo moeilijk)
Eigenlijk is alles afhankelijk van je doel dus begin daar eens mee
Afhankelijk daarvan heb ik wellicht nog wel een blok, spruitstuk, turbo, koppeling, injectoren, mapsensor, downpipe, alles eigenlijk
Hi Marcel,
Voordelen:
- eenvoudiger van opbouw
- betere performance match voor het R5 chassis. (Een F7 turbo is veel te sterk)
- Ongevenaard geluid i.c.m ITB's
Je moet ook eens kijken naar / rijden met, een goed gebouwde F7R n/a (zonder turbo) evt met ITB's.ik heb de plannen om een F7R in mn 5 gtt te gaan bouwen.
Voordelen:
- eenvoudiger van opbouw
- betere performance match voor het R5 chassis. (Een F7 turbo is veel te sterk)
- Ongevenaard geluid i.c.m ITB's