Om het zoeken wat makkelijker te maken, probeer ik wat "copy & paste" toe te passen.
- Arco -
voorproefje ?
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... ing010.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing033.jpg[/img]
Vind het aanpaswerk eigenlijk wel meevallen.Steven schreef:Ok die motor heeft wel iets mooiere koppelkromme, maar ik vind het de moeite van het aanpaswerk echt niet waard. Als je er iets anders inhangt, neem dan een 197 motor ofzo.
Ik poets toch liever die F7 wat op
Deze bak is weer 2 generaties jonger dan de JC5 014, heeft meer mogelijkheden en er is meer voor te krijgen aan betere prijzen.tutuur schreef:Jo, heb je er rekening mee gehouden dat de wielomtrek van een 3 een stuk meer is dus dat je wss een nog lagere top hebt maar wel met 6sp ?
Als je een F7R700 onderblok gebruikt icm Wossner zuigers van een clio RS, 0.6 van het dek afhaalt om het te vlakken en vervolgens een 1.2 koppakking gebruikt, haal je een CR van 7.8 a 7.9:1. Dat komt ideaal uit om met een GT3071R tot 1.7 a 1.8 bar druk te rijden. We hebben alles uitgelepelt en puur theoretisch kom je op getallen uit die een eind boven de 400 pk liggen. Opgelet, puur theoretisch ! Ik zei toch al dat er een monster gebouwd werd ?tutuur schreef:En waarom zulke lage cr's ? Wat ik overal vind word er 8.0 gebruikt voor 1.8's en 8,5:1 voor 2.0's met die gt28rs zal je toch niet zo ver komen dat de cr nog verder om laag moet?
ik veronderstel dat je de F4R bedoeld ? Arco heeft enkele dagen geleden de resultaten van de engelse clio rijders gepost en ik moet je gelijk geven...ik was ook niet onder de indruk. Ik hou er ook rekening mee dat er weinig "correcte" engelse banken zijn.Steven schreef:Ik vind de NETTO (gebaseerd op bankgegevens, niet de autoweekgetalletjes) vermogenswinst tegenvallen....
het zal zeker gek genoeg zijn maar wat je beweert van engine dynamics is een beetje onzin vind je niet ? Zij monteren gewoon ontwikkelde materialen van wossner zonder enige vorm van research.tutuur schreef:Ze zullen het vast wel weten bij wosnner en engine dynamics. Ik wil sowieso ook niet verder gaan dan 1,3bar maar in het begin 0,8 ofzo. Zal al gek genoeg zijn in een 5!
En tevens kan de rest van de hardware ( turbo en injectoren) niet verder dan 400pk
Zodat jouw topic eindelijk eens wat inhoud heeft zeker?tutuur schreef:Zou een mod deze f7 turbo gerelateerde Posts naar mijn topic kunnen verplaatsen? Aangezien het hier nogal off-topic is en mijn topic toch ook deels over f7r turbo gaat en zal gaan.
Dan zal het ook terug te vinden blijven
Hij ligt zowieso dwars , maar snap em, transaxiaal (in de lengte) bedoel je. Veel blijft er niet over van het std chassis, tis één en al buizen wat daaronder zit.Steven schreef:Wie gaat nou eens een echte uitdaging aan om die motor ook dwars te leggen? Watvoor bak hangt er eigenlijk in die 19 Jo?
Waarom zou je nou met een onderbemeten rad gaan rondrijden?tutuur schreef:ik dacht er zelf aan om een originele willy/16v rad te gebruiken... tis toch niet de bedoeling om heel lang achter elkaar vol op te blazen maar gewoon tussensprintjes etc.
Ik heb naar U geluisterd Uwe Alwetendheid.Steven schreef:Maak van die topictitel dan gewoon ACT: Turbo ombouw of F7(x) Turbo. Arco