[ACT] F7[x] met turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning

Postby Roald » Sat 11 Dec 2010 7:57

Ronald1916V wrote:
Geert wrote:
Luco/Alpine-racer wrote:
PtrGte wrote:Ik heb altijd geleerd dat als een onderblok GOED in elkaar zit, de krukas in principe de lagers niet eens raakt...


Blok van de racevijf heeft 4 seizoenen op zijn flikker gehad en is toen terug naar Peter Commijs gegaan voor controle en evt revisie.
Lagerschalen waren nog als nieuw, gewoon laten zitten dus (Y)
Vaker olie verversen met goede olie is wel belangrijk.


Het lijkt mij inderdaad ook vrij onmogelijk om lager schade te rijden met een goed olie pijl, verse olie en olie temperatuur.


Als je maar genoeg toeren draait, dan kan 't allemaal wel stuk hoor. :) Al die F7P's ploffen ook wel eens uit elkaar met voldoende olie/oliedruk/verse olie na 200.000 km. :)


Als die van mij het nog maar 1 jaar vol houd vind ik het prima staat nu op 206K :p
Dit topic is me toch wel erg interessant >)
Roald
 
Posts: 1712
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby -jo- » Sat 11 Dec 2010 9:51

ik wil ff men ongenoegen "uiten", wauw, knap uitgedrukt en niet van men gewoonte... :p

Deze week hebben we het er met Pat over gehad, betreffende het turbo blok van Glenn (low boost conversie). Dit blok is helemaal nieuw opgebouwd van A tot Z met de juiste revisie behandelingen en de hele rimram. Om een lang verhaal kort te maken, dit blok is te koop aangeboden omdat Glenn extremer wil gaan met een lage compressie F7R. Het F7P blok werd aangeboden aan een prijs die zelfs mij versteld deed staan. Veels te weinig maar goed, het moet verkoopbaar blijven. Nu zijn er vanuit nederlandse hoek diverse mensen geweest met interesse en nog steeds sta ik verstomd hoe schaamteloos sommigen over de brug komen. Een goed voorbeeld is: Ik koop je blok, betaal je nu de helft, hang hem in de auto en ga een dag circuit doen. Als ie goed is krijg je de andere helft... YEAH RIGHT !!!
Men zou eens moeten proberen zelf zo een blok te bouwen en kijken op welk totaal plaatje men uitkomt. Met enkel een kaal blok kom je niet ver... Ik wordt van al deze typetjes heel triest. Men wil alles maar het mag geen drol kosten. Tot zover het ongenoegen :lol:
-jo-
 
Posts: 5476
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby mark 5t » Sat 11 Dec 2010 10:05

@ Jo je hebt helemaal gelijk idioten die dat soort uitspraken doen (N)
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby tutuur » Sat 11 Dec 2010 11:03

Tsja jammer! Wel netjes gepost hoor Jo! Volgens mij heb ik dat nog niet eerder mee gemaakt :lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Luco/Alpine-racer » Sat 11 Dec 2010 13:16

-jo- wrote:ik wil ff men ongenoegen "uiten", wauw, knap uitgedrukt en niet van men gewoonte... :p

Deze week hebben we het er met Pat over gehad, betreffende het turbo blok van Glenn (low boost conversie). Dit blok is helemaal nieuw opgebouwd van A tot Z met de juiste revisie behandelingen en de hele rimram. Om een lang verhaal kort te maken, dit blok is te koop aangeboden omdat Glenn extremer wil gaan met een lage compressie F7R. Het F7P blok werd aangeboden aan een prijs die zelfs mij versteld deed staan. Veels te weinig maar goed, het moet verkoopbaar blijven. Nu zijn er vanuit nederlandse hoek diverse mensen geweest met interesse en nog steeds sta ik verstomd hoe schaamteloos sommigen over de brug komen. Een goed voorbeeld is: Ik koop je blok, betaal je nu de helft, hang hem in de auto en ga een dag circuit doen. Als ie goed is krijg je de andere helft... YEAH RIGHT !!!
Men zou eens moeten proberen zelf zo een blok te bouwen en kijken op welk totaal plaatje men uitkomt. Met enkel een kaal blok kom je niet ver... Ik wordt van al deze typetjes heel triest. Men wil alles maar het mag geen drol kosten. Tot zover het ongenoegen :lol:


Jezus Jo je wordt oud :lol:
Wat ben je gezapig in deze, had toch wel wat boutere uitspraken verwacht over die schrapers die voor 2 cent iets willen kopen wat 100 euro waard is :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Tom » Sat 11 Dec 2010 13:36

als je je druk moet maken over iedere koper kun je beter direct aan de hartbewaking gaan liggen :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Luco/Alpine-racer » Sat 11 Dec 2010 13:43

Tom wrote:als je je druk moet maken over iedere koper kun je beter direct aan de hartbewaking gaan liggen :wink:


Tom ik denk niet dat je helemaal begrijpt met wat Jo bedoelt met "uit nederlandse hoek".
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Tom » Sat 11 Dec 2010 14:11

misschien niet. Maar dat er een hoop cheap-ass Nederlanders zijn klopt als een bus. Daarentegen zullen er ook ongewtijfeld cheap-ass Belgen zijn (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Ronald1916V » Sat 11 Dec 2010 17:02

Ik wou zeggen, ik verkoop hier en daar ook nog wel eens een onderdeeltje.. iedereen wil het hebben totdat er geld op tafel moet komen, dan kunnen ze ineens niet meer, hebben ze geen tijd meer of hebben ze geen vervoer om het op te halen. vertel mij wat..
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Johan » Sat 11 Dec 2010 17:19

tja paupers... Die heb je overal.
User avatar
Johan
 
Donateur
Posts: 4177
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Location: Nijmegen
Car: renault 5 gt turbo

Postby heine hut » Sat 11 Dec 2010 19:29

er zijn ook gasten die dingen verkopen.
en het niet leveren. :@
maar ze houden je een jaar lang aan het lijntje.
maar op laatst niks meer van zich laat horen :-(
User avatar
heine hut
 
Donateur
Posts: 469
Joined: Sun 12 Sep 2004 8:50
Location: Donkerbroek FR.

Postby mark 5t » Sat 11 Dec 2010 19:36

ha ha die ken ik ook idd

losers (N) :@
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby jacob » Tue 14 Dec 2010 19:25

Hierbij op verzoek van de eigenaar van de 5 gtt met f7p turbo motor

Uit de oude doos :grin:

[IMG=http://img210.imageshack.us/img210/8716/super5y.jpg][/IMG]
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Postby jacob » Tue 14 Dec 2010 19:45

Verdere informatie van de auto:

Is op dit moment opnieuw opgebouwd.Hij is bijna klaar om weer een reis naar lochem te maken waar JD engineering de corrado g60 digifant computer weer op maat zal gaan afstellen op de bank. Hij had met de oude setup 285 pk en 400nm aan de wielen. Dit ging vanaf de motor door een sadev 6 bak h patroon, deze bak geeft er geen krimp van pijn om als hij dit te voorduren krijgt. Met de nieuwe setup zal het nog allemaal wat aggresiever onder de kap aan toe gaan. Denk bijv alleen al aan het handgemaakte spruitstuk en 76 mm downpipe.

Tot zover de berichtgeving uit het hoge noorden :grin: . De rest volgt
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Postby mark 5t » Tue 14 Dec 2010 20:53

ja hier gebeurt het! :grin:

kijk maar effe 2 uurtjes aan gewerkt en klaar!
frezen???? 0,2mm wanddikte??? hehehe dacht het niet :D



mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Martijn Kool » Wed 15 Dec 2010 7:07

hatsjikidee. nice :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby tutuur » Wed 15 Dec 2010 7:44

lekker bezig!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Geert » Wed 15 Dec 2010 8:14

nice maar weet je zeker dat die hap uit de zuigerwand geen kwaad kan? Een 2.0 heeft bijna de volledige zuigerwand is gebruik door de lange slag.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby tutuur » Wed 15 Dec 2010 8:16

anders is er niet genoeg ruimte voor de drijfstang ivm de lange slag :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Geert » Wed 15 Dec 2010 9:27

heeft een echte f7r ook niet hoor
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby tutuur » Wed 15 Dec 2010 9:39

hmmmm dan kan mark het vast wel toelichten :)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Ronald1916V » Wed 15 Dec 2010 14:17

Geert wrote:heeft een echte f7r ook niet hoor


Klopt, een F7R onderblok heeft die ruimte wel, die heeft ook van die koelribben aan de buitenkant op die plaatsen.

Mijn 2.0 is net zo opgebouwd. 3,5mm is er uit gefreest, ook bij de cilinders en dat gaat schijnbaar goed. :p
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Geert » Wed 15 Dec 2010 14:39

die ribben heb ik trouwens niet op een f7r-710 zitten, wel op mijn f7r-700.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Haas » Wed 15 Dec 2010 16:02

Ronald1916V wrote:Mijn 2.0 is net zo opgebouwd. 3,5mm is er uit gefreest, ook bij de cilinders en dat gaat schijnbaar goed. :p


loopt dat ding dan? :P
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Ronald1916V » Wed 15 Dec 2010 17:17

Haas wrote:
Ronald1916V wrote:Mijn 2.0 is net zo opgebouwd. 3,5mm is er uit gefreest, ook bij de cilinders en dat gaat schijnbaar goed. :p


loopt dat ding dan? :P


Geef me nog een paar jaar. :p
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 15 Dec 2010 19:01

Ik wacht wel tot die 1.6 F1 blokjes een jaar of twee draaien :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby mark 5t » Wed 15 Dec 2010 19:09

er rijden meer met dat kleine stukkie er uit.
gaat wel goed komen.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby tutuur » Thu 13 Jan 2011 14:58

nog een project met een ruim 600pk leverende f7r:

http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... 588846&i=0
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Roald » Thu 13 Jan 2011 15:17

tutuur wrote:nog een project met een ruim 600pk leverende f7r:

http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... 588846&i=0


Heb dat project wel eens eerder gelezen echt prachtwerk, meen dat hij ook zelf dry sump lubrication etc er op heeft gebouwd (Y)
Roald
 
Posts: 1712
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby tutuur » Thu 13 Jan 2011 17:08

Ziet er wel naar uit met die pomp er bij...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Steven » Thu 13 Jan 2011 18:41

Jup heeft ie, ik snap alleen nog steeds niet wat nu de exacte reden is geweest om een F7R te kiezen.

Maargoed volgens mij heeft die eigenaar zichzelf platgereje, hij duikt iig nergens meer op :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby -jo- » Thu 31 Mar 2011 6:15

Je kan hier verder met je bakken verhaal tuutuur...
-jo-
 
Posts: 5476
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Thu 31 Mar 2011 7:08

Sja, als er iemand is die weet wat voor verhoudingen er in een pk6 bak zitten?

Zou wel leuk zijn om te weten (Y)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Thu 31 Mar 2011 7:57

mailadres ?
-jo-
 
Posts: 5476
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Thu 31 Mar 2011 10:06

Edit: :)
Last edited by tutuur on Thu 31 Mar 2011 20:13, edited 1 time in total.
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Return to Motor



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group