ACT: Chiptuning / remappen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Volgens mij had die 95 getankt i.p.v. 98, staat me iets van bij.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

MgHammer schreef:Heeft deze RS172 een remap nodig? https://www.youtube.com/watch?v=LIKBiyzk2l4

Een algehele check bedoel je denk ik.

Gast reed inderdaad op ron 95 en er zal wel meer aan het handje zijn.
Kan me vaag nog iets herinneren dat er in Goes ook zo iets aan de orde was. Ding stond compleet verkeerd afgesteld en de duw vanaf 3500 rpm bleef weg daardoor.
Variabele kleptiming niet in orde, niet te verwarren met VTEC.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Ik bedoel eigenlijk de verhouding (gemeten) wiel (150) -en krukas (172) pk's.
Hoeveel wiel pk's zou dan optimaal zijn in goede staat verkerend en v.v. RON98 ?
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

MgHammer schreef:Ik bedoel eigenlijk de verhouding (gemeten) wiel (150) -en krukas (172) pk's.
Hoeveel wiel pk's zou dan optimaal zijn in goede staat verkerend en v.v. RON98 ?
De bank die ze gebruiken geeft aan de gecorrigeerde waardes, dus dit is 150 pk aan de krukas.

In Goes zitten de meeste Clio 172 RSjes op en rond de 150 wielpk zo uit me blote hoofdje.

Kortom, de RS is dus flink ziek.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als je de resultaten van de rollenbank sessies door kijkt zit het idd rond de 150/155 aan de wielen.
Deze mist er dus meer dan je alleen op basis van de 95 zou verwachten, als de kleptiming niet vervroegd wordt
zou je maar zo eens op dit resultaat kunnen uitkomen.

(overigens... vtec voegt daar alleen variabele lift aan toe, dus dat je het er makkelijk mee verwart is niet zo heel raar).
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat ligt zelfs nog iets anders, vtec is alleen variabele lift. I-vtec is variabele lift gecombineerd met variabele timing op de inlaat :)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

(Y) :)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Dat ligt zelfs nog iets anders, vtec is alleen variabele lift

Nou nee, VTEC is een 2e nokprofiel.
2 nokprofielen in 1 motor, normaal en sport. Dus ook verschillende openings- en sluitingstijden (timing) en bijbehorende verschillende lichthoogtes.

VVT ( Clio 2) is een 2-standen (aan/uit) inlaat nokkenastiming. (vaste klep lichthoogte)

VVT ( Clio 3) is een variable inlaat nokkenastiming. (vaste klep lichthoogte)

VVT ( Clio 4) is een variable inlaat- & uilaat nokkenastiming. (vaste klep lichthoogten)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Varibel is niet het correcte woord idd, Henk heeft het precies goed
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

Ik ga 1 julie naar fastchip voor een custommapping heeft een KenN inlegfilter dan een toegevoegde waarde bij een clio 3 rs fase 2 ?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

fredje schreef:Ik ga 1 julie naar fastchip voor een custommapping heeft een KenN inlegfilter dan een toegevoegde waarde bij een clio 3 rs fase 2 ?
filter is toch snel te vervangen....eerst een run met ori filter, dan met de K&N?
en daarna mappen
Born Grippy
fredje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 nov 2014 8:22
Car: megane rs

bozothenutter schreef:
fredje schreef:Ik ga 1 julie naar fastchip voor een custommapping heeft een KenN inlegfilter dan een toegevoegde waarde bij een clio 3 rs fase 2 ?
filter is toch snel te vervangen....eerst een run met ori filter, dan met de K&N?
en daarna mappen
Ja das waar maar als iemand al het antwoord weet dan hoef ik hem misschien niet te bestellen !
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Ik zit een beetje te kijken voor een remap voor de 182. Nu vind ik Goes wel erg ver weg vanaf Zwolle, zijn er alternatieven die dichterbij zijn?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Victor-J schreef:Ik zit een beetje te kijken voor een remap voor de 182. Nu vind ik Goes wel erg ver weg vanaf Zwolle, zijn er alternatieven die dichterbij zijn?
Kort antwoord.. NEE ;-)

genoeg die ook chippen, maar Fastchip is wat dat betreft gewoon een van de beste binnen het renaultprogramma. :D
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Hmm dan maar even overwegen of ik 1 juli die kant op ga. Zou wel een goed begin van de vakantie zijn :D
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

fredje schreef:
bozothenutter schreef:
fredje schreef:Ik ga 1 julie naar fastchip voor een custommapping heeft een KenN inlegfilter dan een toegevoegde waarde bij een clio 3 rs fase 2 ?
filter is toch snel te vervangen....eerst een run met ori filter, dan met de K&N?
en daarna mappen
Ja das waar maar als iemand al het antwoord weet dan hoef ik hem misschien niet te bestellen !

ik bedoelde het eigenlijk meer als test van het filter.. :smile:
Born Grippy
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Aanrader Victor, mijn rs kwam als een hele andere auto van de dyno, niet zozeer als pk monster maar wel een veel een heel stuk soepeler en een prachtige koppelkurve ^O^ Nog meer rijplezier dus :)
Racing is the best way to convert money into noise
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Victor-J schreef:Hmm dan maar even overwegen of ik 1 juli die kant op ga. Zou wel een goed begin van de vakantie zijn :D
Gewoon doen! Lekker ritje en leuke mensen bij elkaar.
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

larsdijkstra schreef:
Victor-J schreef:Hmm dan maar even overwegen of ik 1 juli die kant op ga. Zou wel een goed begin van de vakantie zijn :D
Gewoon doen! Lekker ritje en leuke mensen bij elkaar.
En een K&N filter kun je daar ook bestellen als je die nog niet hebt.
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
zoefrs
Berichten: 7
Lid geworden op: za 9 apr 2011 15:42
Contacteer:

Goedemorgen,

Mijn ervaring met VW en JD Engineering Lochem is zeer goed geweest.
De dealer kon ten allertijde gewoon in de "computer" van de auto, ivm evt
storingen.

Nou heb ik gelezen dat dat bij sommige Renault tuners niet meer kan,
dus dat de "computer" geblokkeerd word en dat dan zelfs de dealer er niet
meer in kan.

Iemand ervaring ?

Hoor veel positieve verhalen over BR Performance uit Belgie ??

Groet,

Martin
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip en geen problemen. Dealer kan erin en ziet niet dat er in gezeten is door een tuner. Al diverse malen bij de dealer geweest. Auto is al 150.000 km verder nu.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Arno17 schreef:Fastchip en geen problemen. Dealer kan erin en ziet niet dat er in gezeten is door een tuner. Al diverse malen bij de dealer geweest. Auto is al 150.000 km verder nu.
Kunnen ze wel zien. Hoop gezeik mee gehad (N)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vertel! :)

Ik heb voor mijn VAG-slet dezelfde vraag gesteld bij een andere tuner. Die vertelde me ongeveer hetzelfde, maar wist wel te melden dat als ze gaan zoeken, ze het wél kunnen zien. En dus kan dat een mogelijk verval van garantie veroorzaken, mocht je motorische problemen krijgen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Was het niet zo dat als je zoekt dat je vaak de dingen vind?

Maar ben ook benieuwd waarom men ging zoeken...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Renault controleert inderdaad (sinds een tijdje) de mapping bij schade aan de aandrijflijn als er nog sprake is van garantie.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ergens natuurlijk ook wel logisch... :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Arno17 schreef:Was het niet zo dat als je zoekt dat je vaak de dingen vind?

Maar ben ook benieuwd waarom men ging zoeken...

Heel simpel, om onder garantie uit te komen. Is toch ongeveer hetzelfde als verzekeringen, die zoeken ook net zo lang tot ze een reden hebben gevonden om niet uit te keren :(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nou ja... Laten we eerlijk zijn, met toch best wat hobby-kezen in het chip/map-wereldje kan ik me wel voorstellen dat de dealer/importeur niet wil opdraaien voor andermans fouten. Dat zouden jij en ik ook niet willen. Dus ergens snap ik het wel!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb ook niet gezegd dat ik het niet snap, als ik geld moet betalen ga ik ook grondig uitzoeken waarom (0)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Merijn schreef:Nou ja... Laten we eerlijk zijn, met toch best wat hobby-kezen in het chip/map-wereldje kan ik me wel voorstellen dat de dealer/importeur niet wil opdraaien voor andermans fouten. Dat zouden jij en ik ook niet willen. Dus ergens snap ik het wel!
Ja snap ik, maar wat was de oorzaak en reden dat er garantie moest worden geclaimd.

Mijn mapping is recent up to date gemaakt, maar daarvoor zonder extra slijtage de 150.000 km achter wielen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je een auto op de weg zet die gebouwd is met 225Pk en 300Nm Mag je toch wel aan nemen dat sommige delen met 40 pk en 100Nm meer eerder stuk gaan dan verwacht. Dus als ik dealer was en jij kom terug met een getunde wagen en gaat klagen dat er iets stuk is, zou ik ook zeggen Pech. Jij wilt tunen mag je ook voor de kosten op draaien. Want je weet nu nooit zeker of dat onderdeel op het zelfde tijdstip ook kapot zou zijn gegaan, of überhaupt kapot zou zijn gegaan... (I)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

40 pk en 100nm....tja dat is best wel een flinke slok meer.

Maar hoe komt het dat een garage de link legt met chippen. Of zouden ze op voorhand al controle doen.

En waar is dan de grens.
Koppeling die verbrand is bij 40.000 km...tja dan zou ik ook gaan zoeken.

Of remschijven die te heet zijn geworden door rondjes op een circuit te boenderen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Link leggen? ik denk dat een garage ook niet stom is en door schade en schande wijs wordt.
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Maar die wijsheid wordt doorgaans niet aan de klant medegedeeld. En dan hebben we het niet over tunen/remappen. Dit ter zijde.
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Dealers moeten vaak bij problemen de historie van het herprogrammeren mee geven bij een garantie claim. Daar zie je precies op welke software erop heeft gestaan. Verwacht dat bij een auto die gemapt is hier geen renault nummer te vinden. Heb er geen ervaring mee, als ik ooit een gechipte heb thuis met de clip zal ik er eens op letten (Y)
Plaats reactie