Megane Coupe 2000 1.6 16v LPG probleempje...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik heb een klein probleempje met mijn coupe op LPG-G3;

Gisteren begon de auto al moeilijk te doen met starten, echter na de 3e poging sprong hij wel aan en heeft vervolgens ook gewoon meerdere keren probleemloos gestart zonder ook maar enige twijfeling.

Vanmiddag rijdt de auto (al een tijdje) op LPG en vervolgens begint de auto te bokken en te stotteren waarop de auto vervolgens stilvalt. direct weer geprobeerd de auto te starten dit mocht echter niet baten. Na een half uurtje wachten kon de auto weer probleemloos gestart worden en heb ik hem zekerheidshalve maar even op benzine overgeschakeld.

De auto heeft inmiddels al 355000 probleemloze kilometers op gas afgelegd ( motor ongeveer 220000) en ben dus benieuwd of iemand ervaring met dit euvel heeft. Moet er wel bij vermelden dat we dus net een week terug zijn van een vakantie waarin de coupe binnen 2,5 week 4200 km heeft afgelegd, welke ook probleemloos.

Wie o wie kan me hierbij helpen?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gaat alles op benzine wel goed? Starten/lopen e.d.?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bdp sensor brak? kan wel leiden tot dit soort rare problemen...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

op benzine geen problemen, en de bdp sensor is laatst al vervangen.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

pomp en verdamper goed?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Draai er is 4 nieuwe bougies in want op LPG moet je zorgen dat de ontsteking perfect is.
BTW. starten doe je toch op benzine? waarna hij later overslaat op LPG.

Het kan anders ook nog een probleem met je gasklephuis zijn.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb ooit ongeveer iets vergelijkbaars gehad met een LPG systeem.
Het probleem bleek toen uiteindelijk in de ECU van de gasinstallatie te zitten, die sukkels hadden de ECU vlakbij het uitlaatspruitstuk gehangen waardoor alles dus lekker heet werd.
Ik heb toen alle relais in de ECU vervangen en hij deed het weer perfect.

Ik had alleen dat probleem van het bokken/inhouden niet, verder klinkt het identiek.
Wat je zou kunnen proberen is om de ECU van de LPG installatie een een flinke klap te verkopen als hij niet meer wil starten, zo ben ik er toen bij de mijne achter gekomen.
Plaats reactie