Renault Laguna ll ph 2 diesel/benzine
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Wat is jullie bekend met de 2.0 16v benzine uit Laguna 2006/2007 mbt aandachtspunten etc?
En hetzelfde voor de 2.0 dci 150 pk / 1.9 dci 120/130 pk? Ben evt van plan een laguna aan te schaffen ivm verlies baan en lease auto
En hetzelfde voor de 2.0 dci 150 pk / 1.9 dci 120/130 pk? Ben evt van plan een laguna aan te schaffen ivm verlies baan en lease auto
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
alles na de facelift van de Laguna is volgens mij goed. En als je voor diesel gaat zoek dan de dci 150 Mooi modern blok met ketting i.p.v. riem en erg rustig met lekker veel vermogen. De 150 is het instap model van deze motor en bij de 1.9 is dat precies andersom. daar is de 130 de max uitvoering en daar zie ik op MP ook de meeste defecte Renaults mee te koop
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Hoi Abel, dank voor je info. Grappig, anderen zeggen juist om voor de 1.9 130 te gaan omdat die in 2006 al meer uitontwikkeld was, geen kinderziektes meer. Schijnt ook wat zuiniger te zijn en iets lichtere auto.
Heb deze bv zien staan, met boekjes en nap. Wel veel kilometers, maar volgens kenners niet erg aangezien het veelal snelwegkms zijn
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... parkdeck=1
Of deze 2.0:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... parkdeck=1
Heb deze bv zien staan, met boekjes en nap. Wel veel kilometers, maar volgens kenners niet erg aangezien het veelal snelwegkms zijn
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... parkdeck=1
Of deze 2.0:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... parkdeck=1
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
ik heb een gechipte 130pk.
Nu +/- 165-170pk 370Nm
bij goed onderhoud (15000km) geen problemen.
die van mij heeft nu 362.000km. motorisch alleen een turbodruksensor stuk gehad.
dat de krukaslagers kapot gaan komt vaak door een defect vliegwiel waar mee doorgereden word.
Nu +/- 165-170pk 370Nm
bij goed onderhoud (15000km) geen problemen.
die van mij heeft nu 362.000km. motorisch alleen een turbodruksensor stuk gehad.
dat de krukaslagers kapot gaan komt vaak door een defect vliegwiel waar mee doorgereden word.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ok thnx
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Tja als je daar tussen gaat kiezen is het haast een nobrainer toch? 100K minder of meer. Interieur en Ophanging wat een stuk frisser is dan wist ik het wel. Tuurlijk kan je er vast nog wel een ton extra inrijden maar dan is die auto toch redelijk end of life met 400000.
Proef rijden!
Proef rijden!
Coupe16v heeft wel vaker van die astronomische kmstanden, zegt echt helemaal nix over de staat Abel
Ik heb liever een auto waar 200dkm opstaat die lekker 30k+ per jaar heeft gehad dan 1 met 70.000 die met 10dkm per jaar heeft gereden.
Ik heb liever een auto waar 200dkm opstaat die lekker 30k+ per jaar heeft gehad dan 1 met 70.000 die met 10dkm per jaar heeft gereden.
ja en nee,, De auto van 10K per jaar rijd vast een stuk frisser vanwege de lage kilometerstand, en de motor die heeft misschien iets meer te lijden gehad dan de auto met een hogere km stand. Maaaaar rijstijl is nog belangrijker. Als de auto van 30K per jaar iedere dag volgas wegsnort laat dan maar staan
Proefrijden en nooit blind een auto kopen. Alles heeft voor en tegens. Mijn auto is een Diesel 2.0 DCI uit 2007 die heeft nu net 140K op de teller. Laag idd. Maar de lage stand komt grotendeels dat de auto !2jaar in de handel heeft gezeten
Proefrijden en nooit blind een auto kopen. Alles heeft voor en tegens. Mijn auto is een Diesel 2.0 DCI uit 2007 die heeft nu net 140K op de teller. Laag idd. Maar de lage stand komt grotendeels dat de auto !2jaar in de handel heeft gezeten
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Abel jij hebt dus een 2.0 dci laguna ll ph 2? Morgen ga ik kijken bij de 2.0. Speciale dingen waar ik op kan letten?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
let op geluid van de AC pomp boven de 2000tpm.
onderstel is een aandachtspuntje (stuur, fuseekogels, achterasrubbers en draagarmen)
knopje van de spraakbediening is meestal stuk.
raammechanismes.
wissermechanisme achterruit bij deelbare ruit.
op zich kan je voor het geld van een Laguna 2 ph2 geen fijnere en luxere auto kopen.
onderstel is een aandachtspuntje (stuur, fuseekogels, achterasrubbers en draagarmen)
knopje van de spraakbediening is meestal stuk.
raammechanismes.
wissermechanisme achterruit bij deelbare ruit.
op zich kan je voor het geld van een Laguna 2 ph2 geen fijnere en luxere auto kopen.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ok tnx. Maar als t niet werkt hoeft het nog geen probleem te zijn, alleen goed te weten en voor de onderhandelingen.
Welk geluid hoor.je dan van de ac pomp als deze niet goed is?
Welk geluid hoor.je dan van de ac pomp als deze niet goed is?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Een brommend/ratelend geluid.
Vaak na een stuk rijden dat het erger word.
wissermotor achter is vrij duur en moeilijk aan te komen.
Vaak na een stuk rijden dat het erger word.
wissermotor achter is vrij duur en moeilijk aan te komen.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hoor niemand over verlies baan...........plotseling of zag je het aankomen.
Klote kerel!
Klote kerel!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Toch vrij plotseling ondanks al een poos mindere omzet door marktveranderingen etc... als salesman sta je dan direct op non actief. 1 maart is het over. Zoek dus iets als account manager, wellicht in de automotive.
Ben me ook meer aan het oriënteren als ik bv een kantoorbaan krijg. Vind het zonde om de witte 19 als daily in te zetten, dan is het speciale er zo af. Juist af en toe rijden is de kick en bijzonder.
Klopt dat de laguna wat duurder is, maar heb graag iets ruimers en luxers. Heb de ph 2 altijd mooi gevonden en als het kan is het mooi
Ben me ook meer aan het oriënteren als ik bv een kantoorbaan krijg. Vind het zonde om de witte 19 als daily in te zetten, dan is het speciale er zo af. Juist af en toe rijden is de kick en bijzonder.
Klopt dat de laguna wat duurder is, maar heb graag iets ruimers en luxers. Heb de ph 2 altijd mooi gevonden en als het kan is het mooi
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
gereden in de 2.0 dci Grand Tour. perfect rijden, echt. heerlijk stil en soepel en krachtig. geen rare geluiden. alles werkt. paar butsjes rechtsachter maar niets dat niet op te lossen is. maar eens kijken hoe het gaat lopen allemaal. bedankt vast voor de info!
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/2015-01-30131414_zps2d461b8b.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/2015-01-30131435_zps918f45ce.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/2015-01-30131419_zps7df15ca1.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/2015-01-30131425_zps44d5098a.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/2015-01-30131414_zps2d461b8b.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/2015-01-30131435_zps918f45ce.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/2015-01-30131419_zps7df15ca1.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/2015-01-30131425_zps44d5098a.jpg[/img]
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Nee was even ter 1e kennismaking en orientatie. Eerst kijken hoe nieuwe baan/ww verder gaat. Maar ben wel om, als ik wat koop wordt het deze/zoals deze
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
neem een 2.0 turbo is ook heel fijn om mee te rijden
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Zit ik ook aan te denken ja
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
ligt even aan werk, waar etc. bij 15.000 km is het nagenoeg gelijk, daarboven loopt het verschil op in voordeel van diesel. echter vind ik de 2.0 T. ook een mooi stukje techniek
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ja de nokkenasversteller van 150piek gaat je echt redden in runningcosts als je turbo kapot gaat
Beetje erg kort door de bocht om te stellen dat het daarom perse goedkoper onderhoud is
Beetje erg kort door de bocht om te stellen dat het daarom perse goedkoper onderhoud is
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Intercoolers gaan gelukkig ook niet lek, scheelt ook aanzienlijk
(niet dat het uitmaakt kwa keuze, diesel heeft ook turbo + intercooler. t.o.v. de n/a benzine uiteraard wel).
(niet dat het uitmaakt kwa keuze, diesel heeft ook turbo + intercooler. t.o.v. de n/a benzine uiteraard wel).
pff turbo stuk? wie o wie heeft naast zijn gt turbo ooit op zijn diesel of megane rs zijn turbo stuk gehad? die dingen gaan bij goed onderhoud en normaal gebruik echt niet stuk.
intercooler okay maar die heb je ruim voor onder de 150
intercooler okay maar die heb je ruim voor onder de 150
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
tot 2x aan toe op de 1.9 diesel van een laguna met regulier onderhoud en normaal gebruik met 40k per jaar. Dus het kan zeker.Abel schreef:pff turbo stuk? wie o wie heeft naast zijn gt turbo ooit op zijn diesel of megane rs zijn turbo stuk gehad? die dingen gaan bij goed onderhoud en normaal gebruik echt niet stuk.
intercooler okay maar die heb je ruim voor onder de 150
laguna 2 fase 1 120 pk 6bak trouwens. Bij de 2e turbo is dat ding toen voor de export weg gegaan.
Laatst gewijzigd door Gerald op do 5 feb 2015 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ging zig meer om het punt over de nokkenasversteller. Slaat kant nog wal. F4rt is daarbij wel storings gevoeliger dan een f4r.
Hoe het uitpakt in runningcosts??
Hoe het uitpakt in runningcosts??
Racing is the best way to convert money into noise
is toch echt wel een dingetje die stukgaat op de 2.0 16v en de 1.6 16V. mijn solenoïde is in 3 jaar 50K 2X stuk gegaan en de nokkenas pulley 1X, maar dat is natuurlijk mijn ervaring. Ook al genoeg van de dealer over gehoord toen ik er over klaagde.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
komt wel eens voor ja, maar ook weer niet uitzonderlijk veel net als dat turbo's ook stuk gaan, maar ook dat gebeurd niet veel.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Banden doet de 1 50 D km mee de ander 5 D km , regulier onderhoud is voor de 1 , een keer per jaar bij de APK een beurt terwijl ze 30 D km rijden en bij de ander om de 15 D km netjes
Een gooit er action olie in ...de ander een duur merk ...
Mensen genoeg die nooit olie checken..
Mensen genoeg die gelijk volgas gaan koud...
Turbo na laten draaien wordt niet meer vermeld in de boekjes ... Is toch zinvol na een paar honderd km snelweg knallen.
99 % vd tijd rondje om de kerk ... En 1 keer per jaar afgeladen vol naar Frankrijk met caravan vol met piepers ...op oude olie en bij 30 graden ...
Tja wat zijn nou vaste dingen die je kan bepalen qua slijtage bij " normaal" onderhoud
En hoe bepaal je dat bij aankoop ??
Een gooit er action olie in ...de ander een duur merk ...
Mensen genoeg die nooit olie checken..
Mensen genoeg die gelijk volgas gaan koud...
Turbo na laten draaien wordt niet meer vermeld in de boekjes ... Is toch zinvol na een paar honderd km snelweg knallen.
99 % vd tijd rondje om de kerk ... En 1 keer per jaar afgeladen vol naar Frankrijk met caravan vol met piepers ...op oude olie en bij 30 graden ...
Tja wat zijn nou vaste dingen die je kan bepalen qua slijtage bij " normaal" onderhoud
En hoe bepaal je dat bij aankoop ??
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Niet... je kan wat aannames doen. 100k in 2 jaar veel snelweg, 30k in 10 jaar rondje om de kerk, maar zegt niets over koud planken.
Onderhoudshistorie geeft natuurlijk wel een indicatie over hoe goed het onderhoud gedaan is maar moet je maar voor waar aan nemen.
Onderhoudshistorie geeft natuurlijk wel een indicatie over hoe goed het onderhoud gedaan is maar moet je maar voor waar aan nemen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wees dan verstandig en pak een 2.0 op gas Dat wordt mijn volgende keus. Diesel heeft het bij mij verloren, voornamelijk vanwege de enorme kosten bij reparaties (en dan doe ik bijna alles zelf). Begonnen met een 1.5 dCi Clio II, maar die motoren zou ik niet per se kiezen. Vooral niet in een zwaardere auto. Daarna een 1.9 dCi Megane II...topauto qua luxe en comfort en vermogen. Echter, turbo (VTG!), intercooler, EGR klep, injectoren etc...dat zijn echt prijzige zaken om te vervangen. Daarnaast ook nog eens elke 15.000 een beurt. Nu een 1.6 16v Clio II LPG (ombouw nadat ik deze heb gekocht, dus 3 jaar garantie). Daar zit gewoon (bijna) niks aan wat echt kapot gaat. Tuurlijk, je mist het koppel van een diesel. Enige kosten zijn een penbobine eens in de zoveel tijd á €30 per stuk. Daarnaast eens in de 30.000 een beurtlarsdijkstra schreef:ligt even aan werk, waar etc. bij 15.000 km is het nagenoeg gelijk, daarboven loopt het verschil op in voordeel van diesel. echter vind ik de 2.0 T. ook een mooi stukje techniek
Hierna wil ik toch wel wat groters, maar weet 99% zeker dat het weer een LPG wordt. Iets in de geest van een Laguna 2.0 16v. Of een 2.0T goed loopt op LPG is mij niet bekend. Gebruikte diesels voor een 'normaal' bedrag vindt je bijna alleen maar >200.000km. Ik heb de Clio II 1.6 16v gekocht als benzine met 80.000km en daarna een nieuwe LPG installate in laten bouwen. Dus de komende 3 jaar probleemloos (nieuwe distributieriem, 3 jaar garantie op de LPG installatie) rijden op wat onderhoud na. Over 3 jaar sta ik op 200.000km en dan is de restprijs ook nog best aardig. Enige nadeel is dat je wat vaker bij de pomp staat
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
restprijs met gas op 2 ton? veel lager dan dat wordt het niet, voor de rest is lpg niets mis mee, rijdt niet wezenlijk anders als op benzine, al helemaal
niet met de systemen die vloeibaar injecteren (Die zijn ook gelijk geschikt voor druk vulling).
niet met de systemen die vloeibaar injecteren (Die zijn ook gelijk geschikt voor druk vulling).