Heeft er iemand info over de plaatsing van een oil catch tank in een R5 gt turbo?
Kan ik deze aansluiten op de darm die in de telefoondarm zit aan de luchtfilter, zodat de telefoondarm komt te vervallen?
En op de 2e aansluiting een filter voor ventilatie?
Vind online weinig tot geen info hierover bij een gtt.
Mvg silvio
oil catch tank
Je hebt wel veel darmen
Maar de carterontluchting kun je idd van de slang af halen en op een catchtank aansluiten
Maar de carterontluchting kun je idd van de slang af halen en op een catchtank aansluiten
Ja veel te veel darmen in zo'n gtt
Dus ipv naar de telefoondarm kan die dunne leiding naar de catch tank?
Dat was mijn planning alleszins...
Alvast bedankt.
Dus ipv naar de telefoondarm kan die dunne leiding naar de catch tank?
Dat was mijn planning alleszins...
Alvast bedankt.
Als ik goed begrijp welke je bedoeld dan moet dat idd geen probleem zijn!
Motor ligt er nog niet in en heb niet dadelijk een foto bij de hand, ik kom er nog op terug als ik een foto heb, is altijd duidelijker.
Al bedankt voor de info.
Mvg silvio
Al bedankt voor de info.
Mvg silvio
Die "telefoondarm" zit voor de turbo en zuigt dus je carter ventilatie af. Je hebt alleen op de kleppen deksel de carter ventilatie uitgang, die gaat naar dat oliecondensatie potje naast de waterpomp en dan naar die "telefoondarm" om weg gezogen te worden. Als je dit doet maak dan ook meteen je intercooler schoon met wat benzine er in. Ff laten staan dan ietsje schudden en dan op de kop in een emmer wegzetten. Blegh
Ok, dus daar beter laten zitten...ik zou op de turbo een bocht van 90gr willen zetten met open luchtfilter (achter hitteschild), dus dacht de telefoonslang weg te laten en de kleine slang naar de oct te leiden.
Geen goed idee dan?
Mvg,
Silvio
Geen goed idee dan?
Mvg,
Silvio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Prima, ik heb gewoon in plaatste van de slang naar de telefoonslang een klein filtertje zitten. Dus de dampen gaan de buitenklucht in. Nooit ergens last van gehad.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Jammer dat het wat vet word onder de kap na verloop van tijd.....
Ik heb het zo zitten
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/61100FAC-86AF-4630-8467-ADA2A44D0ABA_zpsqosipt3r.jpg[/img]
Ik heb het zo zitten
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/61100FAC-86AF-4630-8467-ADA2A44D0ABA_zpsqosipt3r.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
ok bedankt,
@Joost: jij gaat van de telefoonslang naar je OCT, maar waarheen gaat de 2e aansluiting op je OCT? zie het niet dadelijk op de foto
@Martijn, jij hebt geen OCT zitten (of kijk ik erover op het kleine schermpje?) bij jou is de kleine darm dus gewoon komen te vervallen?
Groeten, Silvio
@Joost: jij gaat van de telefoonslang naar je OCT, maar waarheen gaat de 2e aansluiting op je OCT? zie het niet dadelijk op de foto
@Martijn, jij hebt geen OCT zitten (of kijk ik erover op het kleine schermpje?) bij jou is de kleine darm dus gewoon komen te vervallen?
Groeten, Silvio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
foto joost,silvio schreef:ok bedankt,
@Joost: jij gaat van de telefoonslang naar je OCT, maar waarheen gaat de 2e aansluiting op je OCT? zie het niet dadelijk op de foto
@Martijn, jij hebt geen OCT zitten (of kijk ik erover op het kleine schermpje?) bij jou is de kleine darm dus gewoon komen te vervallen?
Groeten, Silvio
2e aansluiting gaan naar de distributiekant naar het potje wat daar zit ook voor de oliedampen.
foto martijn
je ziet een klein filter op de foto, daar komen de carterdarmen in uit.
als ik het hier op mn scherm zie.
Project: GTT Blue Sport
Die filter had ik inderdaad gevonden, was op zoek naar een oil catch tank.
Kga van het weekend even rustig aan de motorblok werken, is wat makkelijker als ik hem voor me heb liggen.
Kga van het weekend even rustig aan de motorblok werken, is wat makkelijker als ik hem voor me heb liggen.
onderstaand info kreeg ik van CGB:
On the Renault 5 GT Turbo the catch tank would connect to the breather T piece with a length of hose.
The hole on turbo air filter hose will need to be blocked.
The breather catch tank would be used on the Renault 5 GT Turbo if the engine is a little worn or is using high boost pressures. With the original breather system hot oil vapour is fed back into the turbo unit – this is only a small amount on new / standard engines. However on older engines or engines that are using a lot of boost pressure the amount of oil vapour can become excessive and lower performance.
By using the catch the oil vapour collects in the catch tank rather than coating the inside of the intercooler, carburettor and valves with a layer of oil.
On the Renault 5 GT Turbo the catch tank would connect to the breather T piece with a length of hose.
The hole on turbo air filter hose will need to be blocked.
The breather catch tank would be used on the Renault 5 GT Turbo if the engine is a little worn or is using high boost pressures. With the original breather system hot oil vapour is fed back into the turbo unit – this is only a small amount on new / standard engines. However on older engines or engines that are using a lot of boost pressure the amount of oil vapour can become excessive and lower performance.
By using the catch the oil vapour collects in the catch tank rather than coating the inside of the intercooler, carburettor and valves with a layer of oil.