Hallo Renault liefhebbers.
Mijn clio 3 RS Gordini heeft het volgende probleem: mijn pre-cat (die dus vast aan het uitlaatspruitstuk zit) rammelt.
Nu kan ik het complete uitlaatspruit vervangen (kosten ongeveer 2000 euro). Dit vind ik alleen een beetje te gek...
Hebben julle nog andere oplossingen/suggesties?
Ik zat te denken aan een y-pipe van Supersprint. http://www.supersprint.com/ww-en/renaul ... on.aspx#!/
Als nog zal dan het hele spruitstuk gedemonteerd en gemonteerd moeten worden.. alleen qua materiaal scheelt het wel een bak. (ongeveer 150 euro ipv 1500 euro).
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/d ... 3972_b.jpg
Wat vinden jullie?
Misschien andere oplossingen? Nadelen y-pipe zonder precat?
Alvast bedankt voor de hulp!
Greetz,
Niels
Clio 3 rs uitlaatspruitstuk / pre-cat rammel.
Zo zou je het kunnen doen: http://www.k-tecracing.com/show_product ... id=3&pic=3
Ik weet niet wat er rammelt, maar als dit het materiaal in de kat is, kun je deze kat leeg halen/laten halen. Je hebt er daarna nog een onder de auto zitten.
Ik weet niet wat er rammelt, maar als dit het materiaal in de kat is, kun je deze kat leeg halen/laten halen. Je hebt er daarna nog een onder de auto zitten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ex btw en En montage neem ik aan. Dan kom je al een heel eind natuurlijk.-jo- schreef:waar haal je die 2000 € ? Prijs bij renault is 780 €.
Project: GTT Blue Sport
Ik ga uit van eigen montage uiteraard. Prijs was btw-in dacht ik. Heb gescheurde flexen gehad vandaar ik een ander spruitstuk moest steken. Ik heb het geluk gehad een cup spruitstuk te vinden voor heel weinig, dat is met een lege pre-
cat.
cat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Pre-kat leeghalen is dat makkelijk te doen? Kan dat via de bestaande opening of moet er hier en daar wat geslepen worden ?
Als dit enigsinds makkelijk te doen is, is dit een goede oplossing.
Ik dacht dat het complete spruitstuk boven de 1000 euro uitkwam inderdaad (incl. BTW.) Maar als ik met 2000 te veel overdrijf ligt dit aan mij, en niet aan m'n dealer.
ik las dat bij een y-pipe remapping nodig is.
CAUTION: the removal of the pre-cat may cause an irregular power delivery in the low rpm range. This issue can be solved with a custom ECU remap
Bedankt voor de snelle reacties!
Als dit enigsinds makkelijk te doen is, is dit een goede oplossing.
Ik dacht dat het complete spruitstuk boven de 1000 euro uitkwam inderdaad (incl. BTW.) Maar als ik met 2000 te veel overdrijf ligt dit aan mij, en niet aan m'n dealer.
ik las dat bij een y-pipe remapping nodig is.
CAUTION: the removal of the pre-cat may cause an irregular power delivery in the low rpm range. This issue can be solved with a custom ECU remap
Bedankt voor de snelle reacties!
Zelfs origineel lopen die dingen voor geen meter onderin
Dit zal door de y-pipe inderdaad versterkt worden....
Dit zal door de y-pipe inderdaad versterkt worden....
Oke 1 ding is me tot nu toe duidelijk geworden:
Optie 2, y-pipe er op lassen is dus inderdaad een optie, brengt wel met zich mee dat de auto geremapped moet worden.
Nou ben ik nog steeds benieuwd naar de optie "pre-cat leeghalen".
Kan iemand me daar meer over vertellen?
Zou het mogelijk kunnen zijn om het losse schotje door de opening te krijgen? Of moet ik meer denken aan de pre-cat open slijpen en vervolgens weer dichtlassen.
Nogmaals, bedankt voor de vele en snelle reacties.
Optie 2, y-pipe er op lassen is dus inderdaad een optie, brengt wel met zich mee dat de auto geremapped moet worden.
Nou ben ik nog steeds benieuwd naar de optie "pre-cat leeghalen".
Kan iemand me daar meer over vertellen?
Zou het mogelijk kunnen zijn om het losse schotje door de opening te krijgen? Of moet ik meer denken aan de pre-cat open slijpen en vervolgens weer dichtlassen.
Nogmaals, bedankt voor de vele en snelle reacties.
Dat zal eerder open slijpen en dichtlassen worden.
Oké duidelijk. Het ziet er naar uit dat ik er niet al te makkelijk af kom helaas .
Is het trouwens veel werk en een lastige klus om het uitlaatspruitstuk te verwijderen? Voor een monteur bedoel ik dan uiteraard.
Ik vraag me ook af of het apk afkeur is... maar dit lijkt me niet.
Is het trouwens veel werk en een lastige klus om het uitlaatspruitstuk te verwijderen? Voor een monteur bedoel ik dan uiteraard.
Ik vraag me ook af of het apk afkeur is... maar dit lijkt me niet.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Interessant onderwerp! Ik wil ook nog ooit een y pipe eronder.
Ktec heeft nu ook een kat loos spruitstuk. Kost wel iets minder als een origineel renault..
Pas nog op zitten kijken of het een beetje te doen is, denk dat als het subframe een eind gezakt is je m er zo tussenuit kunt pakken
Ktec heeft nu ook een kat loos spruitstuk. Kost wel iets minder als een origineel renault..
Pas nog op zitten kijken of het een beetje te doen is, denk dat als het subframe een eind gezakt is je m er zo tussenuit kunt pakken
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
meen op cliosport ooit gelezen te hebben dat de precat verwijderen idd de flat spot verergert, en dat dit lastig eruit te mappen is.
Born Grippy
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 3 mar 2015 17:32
- Car: dauphine
hoezo marges.
die dingen gingen voor 75 € de fabriek uit hier.
die dingen gingen voor 75 € de fabriek uit hier.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je kunt de veerpoten ook laten zitten Jo.
Ik heb het binnen 2 uur gedaan, subframe met draagarmen, stuurhuis en stabistang eronder weg trekken, fusees loshalen van de draagarmkogel. Moet nogal eens, die krengen scheuren regelmatig op een cup auto. Scheelt wel dat onder een cup auto geen overbodige spullen zitten natuurlijk.
Ik heb het binnen 2 uur gedaan, subframe met draagarmen, stuurhuis en stabistang eronder weg trekken, fusees loshalen van de draagarmkogel. Moet nogal eens, die krengen scheuren regelmatig op een cup auto. Scheelt wel dat onder een cup auto geen overbodige spullen zitten natuurlijk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Welke dingen?maxi dauphine schreef:hoezo marges.
die dingen gingen voor 75 € de fabriek uit hier.
Ik heb m'n keuze gemaakt. Dinsdag slijpt de dealer de precat open om hem vervolgens leeg te halen en weer dicht te lassen. Hopelijk valt de flat spot mee, zo niet dan zal ik proberen om op de eerst volgende bank en remap sessie in Goes aanwezig te zijn.
Precat is leeggehaald. Zoals verwacht heeft de auto nu onderin een flatspot. Zodra er weer een rol/remap dag is, zal ik proberen om erbij te zijn.
sorry, maar wat is dat precies een flatspot? een dip in je vemogen, of op het moment dat je wilt wegrijden erg weinig vermogen hebt. Zo'n momentje dat je auto voor je gevoel wil stoppen met rijden zeg maar.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, de cayman heeft het af-fabriek. Al is dat zelfs een flinke dip.
[img]http://caymanregister.org/images/FAQima ... _curve.jpg[/img]
[img]http://caymanregister.org/images/FAQima ... _curve.jpg[/img]
Ik merk het vooral dat de auto rond de 1800 toeren niet lekker loopt. Zodra ik voorbij dat toerental ben is er niks aan de hand. Waar ik voorheen over een grote rotonde in z'n drie kon rijden, merk ik nu dat ik het beter is om terug te schakelen naar z'n 2.